Wednesday, Apr 5, 2017

صفحه نخست » معترضان بلوچ جاده «ایرانشهر به چابهار» را مسدود کردند

Baluchestan.jpgرادیو زمانه ـ فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان بامداد چهارشنبه ۱۶ فروردین از حمله به یک پاسگاه نظامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» که به سپاه پاسداران نزدیک است، حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت که به دنبال این حادثه دو محور مواصلاتی «سرباز به ایرانشهر» و «ایرانشهر به چابهار» برای چند ساعت مسدود شده است.

به گفته رحیمی به‌دنبال رایزنی‌های صورت گرفته، مشکل رفع شده است.

در حالی که فرمانده نیروی انتظامی در باره علت حمله به این پاسگاه نظامی توضیحی نداد، وبلاگ «عدالت نیوز» که به فعالان حقوق بلوچ‌ها و اهل سنت نزدیک است، بازداشت موقت «مولوی فضل‌الرحمن کوهی» امام جمعه اهل سنت روستای پشامگ شهرستان سرباز را علت انسداد محور مواصلاتی ایرانشهر به چابهار اعلام کرد.

برپایه این گزارش یکی از معترضان گفته است که تا زمان پاسخگویی مسئولان در باره علت بازداشت امام جمعه اهل سنت پشامگ، جاده چابهار به ایرانشهر از سوی معترضان مسدود خواهد شد.

بازداشت فضل‌الرحمن کوهی که دوشنبه ۱۴ فروردین پس از بازجویی در دادگاه ویژه روحانیت مشهد،صورت گرفت با اعتراض بسیاری از مردم بلوچستان روبرو شده است.

به گزارش منابع خبری نزدیک به فعالان بلوچ، صدها نفر از ساکنان شهرستان سرباز صبح سه‌شنبه ۱۵ فروردین با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان خواستار آزادی این روحانی اهل سنت شدند.

همچنین ۲۰۰ نفر از روحانیان اهل سنت هم با تجمع در مقابل ساختمان دادگاه ویژه روحانیت مشهد خواستار آزادی فضل‌الرحمن کوهی شدند.

کمپین فعالان بلوچ نیز در پیوند با همین موضوع از «تحویل سلاح نیروهای نظامی بومی» در دو پاسگاه «پشامگ و هنگ» خبر داد.

براساس این گزارش این افراد اعلام کرده‌اند که تا آزادی امام جمعه پشامگ حاضر به بازگشت به محل کار خود نیستند.

کوهی از روحانیان برجسته اهل سنت در بلوچستان است که در سخنرانی‌هایش از مسئولان جمهوری اسلامی به دلیل تضییع حقوق اقلیت‌‌ها به شدت انتقاد کرده است.

این روحانی اهل سنت که پیش از این نیز بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار شده است، مرداد سال گذشته در واکنش به اعدام گروهی از زندانیان عقیدتی اهل سنت، اعدام جمعی را «صفت فرعونیان» و «خیانت به ملت» دانسته بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy