Wednesday, Apr 5, 2017

صفحه نخست » پرسپولیس در یک قدمی قهرمانی، مجموعه خبرها از پیروزی پرسپولیس بر پیکان

Perspolis_Peykan.jpgتیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با یک دواز سد پیکان عبور کند تا بیش از پیش به قهرمانی نزدیک‌ شود.

به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال پرسولیس و پیکان در دومین دیدار هفته بیست‌و ششم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان برانکو ایوانکویچ موفق شدند با گل‌های علی علیپور و مهدی طارمی پیکان را شکست دهند و یک قدم دیگر به قهرمانی در لیگ شانزدهم نزدیک‌تر شوند.

دقیقه ۵: ضربه ایستگاهی از سمت راست بر روی دروازه پیکان ارسال شد که شوت محکم مهدی طارمی به بدن امیرحسین صادقی برخورد کرد و برگشت داده شد.

دقیقه ۸: ارسال بازیکنان پیکان در تیر دو به سیامک نعمتی رسید که ضربه سر این بازیکن از دهانه دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: اشتباه بازیکنان پیکان در پشت محوطه جریمه‌شان باعثد شد توپ به طارمی برسد و شماره ۹ پرسپولیس پس از چرخشی زیبا توپ را به سمت دروازه شوت کرد که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: فرار وحید امیری به زیبایی با پاس این بازیکن به طارمی همراه شد که مهاجم پرسپولیس دروازه خالی را به بدن امیرحسین صادقی زد و ضربه برگشتی این مهاجم را نیز صادقی از روی خط دروازه برگشت داد.

دقیقه ۴۳: ضربه آزاد بازیکنان پیکان به صورت اتفاقی به منشا رسید که ضربه این بازیکن با برخورد به صادق محرمی برگشت داده شد.

دقیقه ۵۶: پاس بازیکنان پرسپولیس با فرار علیپور همراه شد و این بازیکن پس از حرکت در عرض و عبور از یک مدافع، شوتی با کات بیرون پا و محکم را به سمت دروازه رحمان احمدی شلیک کرد که توپ پس از برخورد با تیر دوازه، تبدیل به گل شد تا نخستین گل سرخپوشان پایتخت به ثمر برسد.

دقیقه ۷۵: سانتر بازیکنان پیکان از سمت راست در محوطه جریمه به گادوین منشا رسید و شوت سر ضرب بازیکن آفریقایی پیکان از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: ضدحمله بازیکنان پرسپولیس از سمت راست با حرکت وحید امیر آغاز شد و این بازیکن بعد از ورود به محوطه جریمه توپ را به طارمی سپرد. بهترین گلزن سرخپوشان توپ را به کامیابی‌نیا پاس داد و ضربه هافبک پرسپولیس به تیر دروازه رحمان احمدی برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۹۲: پاس زیبای نریمان‌جهان به طارمی رسید و مهاجم پرسپولیس توپ را از بالای سر دروازه‌بان پیکان عبور داد تا گل دوم پرسپولیس به ثمر برسد.

پرسپولیس با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و خود را به جام نزدیک‌تر کرد. پیکان نیز با این شکست در رده ششم باقی ماند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، محمد انصاری، سروش رفیعی، محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی

ترکیب پیکان: احمدی، یزدانی، صادقی، شیری، قاسمی، امیرحسین کریمی، بارانی، عاشوری، ابراهیمی، نعمتی و گادوین منشا

***

درگیری شدید بازیکنان و سرود قهرمانی هواداران پرسپولیس در پایان بازی

Perspolis.jpgدر دقایق پایانی نیمه دوم بازی پرسپولیس و پیکان بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد پیکان را با نتیجه ۲ بر صفر و گل‌های طارمی و علیپور شکست دهد. حاشیه‌های نیمه دوم این دیدار به شرح زیر است.

در دقایق پایانی بازی تمامی بازیکنان دو تیم در میانه میدان درگیر شدند و داور به بارانی بازیکن پیکان کارت قرمز و طارمی بازیکن پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

طارمی بعد از دریافت کارت با عصبانیت شدید به سمت داور حمله‌ور شد اما هم‌تیمی‌هایش از شروع درگیری دیگر جلوگیری کردند.

داور بازی هنگام ورود و خروج در نیمه دوم از سوی تماشاگران هو شد.

هواداران پرسپولیس در دقیقه ۶۰ با روشن کردن چراغ موبایل‌های خود جو تماشایی در ورزشگاه به وجود آوردند.

تشویق شدید برانکو و علیپور بعد از گل اول پرسپولیس از سوی هواداران در دستور کار قرار گرفت. گوینده ورزشگاه تعداد هواداران حاضر را ۴۵ هزار نفر اعلام کرد.

پرسپولیسی‌ها در اواسط نیمه دوم به داور بازی اعتراض کرده و معتقد بودند خطای هند در محوطه جریمه پیکان اتفاق افتاده است.

بعد از برخورد بیرانوند و منشا در جدال هوایی، درگیری لفظی کوتاهی بین این دو بازیکن به وجود آمد. برانکو روی صحنه‌ای به دلیل عملکرد ضعیف وحید امیری در دریبل بازیکن حریف به شدت عصبانی شد.

بازیکنان به همراه برانکو بعد از پایان به سمت هواداران رفته و تشویق همیشگی ایسلندی را انجام دادند.

هواداران پرسپولیس در حالی که داور سوت پایان بازی را زده بود از ورزشگاه خارج نشده و به تشویق برانکو و بازیکنان این تیم پرداختند.

همچنین این هواداران پس از سوت داور سرود قهرمانی سر دادند.

***

برانکو: قبل از بازی از آنها می‌ترسیدیم اما الان می‌گویم خجالت بکشید

Branco.jpgسرمربی پرسپولیس گفت: بازیکنانم با انرژی فراوانی بازی کردند و این برد یک عیدی به هواداران‌مان بود.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از بازی تیمش مقابل پیکان اظهار کرد: این برد لذت بخش را بهترین عیدی برای هوادارانمان بود. اولین بازی ما در تهران بود و طبیعی بود که میل فراوانی برای برد داشتیم. این میل در بازی هم دیده شد. به بازیکنانم تبریک می‌گویم که حداکثر جنگندگی خود را به نمایش گذاشتند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به دستیابی تیمش به امتیاز ۵۹ در هفته بیست و ششم لیگ برتر گفت: خیلی دوست داریم در ۴ بازی آینده هم با همین رغبت و شوق پیش برویم و هر ۴ بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. این پیروزی یک دعوت خوب از هواداران برای بازی با الریان بود. نمایش بزرگ ورزشی خوبی را در بازی با الریان نشان می‌دهیم. امروز حریف سرسختی مقابل ما بود اما با سزاواری بیشتر به پیروزی رسیدیم. این بهترین شکل برای پیروزی بود.

او در واکنش به اظهارات مجید جلالی سرمربی پیکان مبنی بر اینکه بیانیه پرسپولیس پیش از بازی روی عملکرد داور تاثیر گذاشته بود و تا حدودی داوری در نتیجه بازی تاثیرگذار شد تاکید کرد: این نشان می‌دهد که بقیه فوتبال‌دوستان نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کنند. فقط دوست دارم یک نفر به ما بگوید که فلان داور یک اوت دستی به نفع ما گرفته است یا بهتر بگویم یک داور به نفع ما عمل کرده است. هیچ تیمی در لیگ ایران تاکنون به این حد نصاب از امتیاز نرسیده است. هیچ کمکی از هیچ جایی نخواسته‌ایم و همه این امتیازات را خودمان کسب کرده‌ایم. اگر کسی یک اوت دستی اشتباه به نفع ما سراغ دارد مدرک رو کند. به کسانی که این طور صحبت می‌کنند می‌گویم خجالت بکشید. امروز آن‌ها را بردیم چون بهتر از آن‌ها بودیم. آن‌ها تیم خوبی هستند و قبل از بازی واقعا از آن‌ها می‌ترسیدیم. اما اگر می‌باختیم هم با داوری نتیجه را توجیه نمی‌کردیم. الان هم می‌گویم اگر کسی مدرکی دارد که داوری به نفع ما عمل کرده است، آن را نشان دهد و حرف‌های من را تکذیب کند.

برانکو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در هفته‌های پیش رو از بازیکنان نیمکت‌نشین هم استفاده خواهد کرد تا بار تیم از روی چند بازیکن ثابت برداشته شود، خاطرنشان کرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و متفاوت از بازی قبل است. امروز برنامه ما این بود که از ترکیب متفاوتی استفاده کنیم اما بعد از شکست مقابل صنعت نفت آبادان نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی داشتیم. خوشحالم که در هفته‌های پایانی هم بازیکنانم با انرژی و انگیزه بالایی در میدان حاضر می‌شوند. به آن‌ها به خاطر این انرژی تبریک می‌گویم و ناراحت می‌شوم وقتی کسی زحمات بازیکنانم را زیر سوال می‌برد. این بازیکنان بیشتر از هر کسی سزاوار تمجید و تعریف هستند و وقتی تلاش و زحمت آن‌ها را نمی‌بینند ناراحت می‌شوم. هیچ کس نباید به این نتایج شک کند.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه به حساسیت بازی با الریان واقف است افزود: این دیدار برای ما سرنوشت‌ساز است اما ما بازی به بازی پیش می‌رویم. در هر بازی جاه طلبی لازم برای برد را داریم. در بازی رفت نشان دادیم که بهتر از حریف هستیم اما در حال حاضر خیال آن‌ها راحت است و شاید کمتر از ما به دنبال پیروزی باشند. پیروزی مقابل الریان برای ما حیاتی است.

او در پایان گفت: امروز نشان دادیم که از پس مسئولیت سنگین‌مان برمی‌آییم و همان طور که باید می‌بردیم به پیروزی رسیدیم. این فصل بارها شادی‌های مختلف را به ارمغان آوردیم.

***

جلالی: بیانیه پرسپولیس ذهنیت من را خراب کرد
شرایط ورزشگاه برای ما عادی نبود

Majid_Jalali.jpgسرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است بیانیه پرسپولیس پیش از دیدار این تیم با پیکان، ذهنیت او را در رابطه با فضای این دیدار خراب کرده است.

به گزارش ایسنا، مجید جلالی پس از شکست مقابل پرسپولیس در نشست خبری حضور یافت و درباره این دیدار اظهار کرد: ما بازی پایاپایی مقابل پرسپولیس انجام دادیم اما اشتباهاتی داشتیم بخصوص روی گل دوم که اشتباه بدی کردیم. من انتظار دارم در یکی دو صحنه که در محوطه جریمه پرسپولیس اتفاق افتاد، بیشتر توسط کارشناسان بازبینی شود تا آن‌ها قضاوت داور را کارشناسی کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی می‌تواند بیانیه‌ای دهد که شرایط به نفعش شود ما هم این کار را بکنیم. من از اینکه می‌بینم تماشاگران خوشحالند احساس بدی ندارم اما انتظار ندارم که فوتبال این گونه جلو رود. شرایط خاصی در استادیوم حاکم بود. از ابتدا که ما وارد استادیوم شدیم نیروی انتظامی با ما برخورد خوبی نداشت و از آن لحظه من متوجه شدم که امروز شرایط عادی نیست.

جلالی درباره شرایط بازی گفت: درست نیست که تیم بزرگی پس از باخت خود بیانیه‌ای صادر کند و به مجمع و فدراسیون حمله کند. چنین چیزی باعث می‌شود ذهنیت ما شرایطی سخت را تلقی کند. به نظرم قضاوت منصفانه‌ای ارائه نشد. اگر هر کس بخواهد بعد از باخت بیانیه‌ای صادر کند، هرج و مرج ایجاد می‌شود. این کار شکل خوبی از فوتبال نیست و فدراسیون باید با آن مقابله کند. متاسفانه در لیگ ما این گونه است که هر کسی که شلوغ می‌کند به نفعش می‌شود و باشگاه من به من می‌گوید اگر تو هم چنین کاری می‌کردی، به نفع ما می‌شد. تیم من نه رسانه‌ای دارد و نه هواداری و این بیانیه‌ها باعث می‌شود ذهنم خراب شود. چگونه است که تیمی با خود ۲۰ نفر به داخل رختکن می‌برد و کسی کاری به کارش ندارد اما من حتی نمی‌توانم یک نفر را به داخل رختکن تیمم ببرم.

وی افزود: تیم ما خوب بازی کرد اما پشتوانه هواداری و رسانه‌ای نداریم. وقتی این گونه فضاسازی‌ها می‌شود کار از حالت عادی خارج می‌شود. ما بایرن مونیخ نیستیم و نهایت قدرت‌مان همین است. رفتارهایی که صورت می‌گیرد به ما ثابت می‌کند که کار از حالت منصفانه خارج شده است.

سرمربی پیکان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در این بازی تیمش به دنبال ضد حملات بود در حالی که از قدرت تهاجمی بالایی بهره‌مند است تاکید کرد: من چنین چیزی را در بازی ندیدم. منظور شما این است که ما در طول بازی دفاع کردیم و چشم به ضد حملات داشتیم؟ من با این موضوع موافق نیستم چرا که بازی پایاپای بود و ما از شانس لازم برای پیروزی برخوردار بودیم. برای همین است که ناراحت هستم. ما در ابتدا به دنبال این بودیم که در لیگ برتر باقی بمانیم اما نشان دادیم که می‌توانیم برای رتبه چهارم هم بجنگیم. الان هم به من فشار آمده است و شاید به خاطر همین موضوع این طور صحبت می‌کنم.

جلالی در واکنش به اینکه بازی اشتباه داوری خاصی نداشت و او چطور می‌گوید داور مرتکب اشتباه شده، خاطرنشان کرد: چندین صحنه در وسط زمین وجود داشت و یکی دو صحنه در محوطه جریمه رخ داد که من در مورد آن‌ها مطمئن نیستم. امروز نیامدم که فقط روی نیمکت بنشینم. ۳۵ سال است که این گونه بازی‌ها را تجربه می‌کنم. اعتقاد داریم که مقابل تیم‌های بزرگ همه چیز باید منصفانه باشد. شاید اگر من هم داور باشم نتوانم این کار را انجام دهم با این حال علاقه‌مندیم عدالت در زمین اجرا شود. اگر پرسپولیس آن بیانیه را صادر نمی‌کرد عملکرد داور این طور نمی‌شد. بعد از آن بیانیه، ده‌ها نفر از اصحاب رسانه به من گفتند که کارمان با این بیانیه سخت شده است. وقتی که تیمی نسبت به انتخاب داوری بیانیه صادر می‌کند، در واقع روی تفکرات آن داور تاثیر می‌گذارد. این‌ها روش‌هایی است که باب شده است. شاید داوری منصفانه بود اما وقتی من این رفتارها را می‌بینم ذهنیتم عوض می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy