Thursday, Apr 6, 2017

صفحه نخست » استقلال راه را برای صعود تراکتور به رده دوم جدول باز کرد

Esteghlal_Gostaresh.jpgدیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز و استقلال با تساوی به پایان رسید تا حالا شانس تراکتورسازان برای بازگشت به رده دوم جدول بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال گسترش فولاد تبریز و استقلال در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وششم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (پنجشنبه) با قضاوت رضا کرمانشاهی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. میثم نقی‌زاده (۷۴) برای گسترش فولاد و امید ابراهیمی (۸۰) گل استقلال را به ثمر رساند.

در نیمه نخست، استقلالی‌ها که بدون علیرضا منصوریان محروم پا به میدان گذاشته بودند، نمایش خیلی بدی داشتند و تنها یک بار به صورت نصفه و نیمه موقعیت خلق کردند. در نیمه دوم هم این تیم میزبان بود که بازی بهتری انجام داد و چندین موقعیت خلق کرد، اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر ناکام بودند. استقلال با این تساوی نتوانست فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس را حفظ کند و اختلاف امتیازش با پرسپولیس به عدد ۱۱ رسید.

استقلال با این تساوی ۴۸ امتیازی شد و گسترش فولاد با ۳۳ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

ترکیب گسترش فولاد: کوروش ملکی، بابک حاتمی، مرتضی اسدی، محمدامین درویشی، مگنو باتیستا، سیدمحسن حسینی، علیرضا نقی‌زاده(۷۸ - محمدرضا خرسندنیا)، داریوش شجاعیان، رضا خالقی‌فر، مسعود ابراهیم‌زاده و لوسیانو پریرا.

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی، رابسون جان‌واریو، میلاد زکی‌پور، مجید حسینی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی (۶۹ - مجتبی حقدوست)، بهنام برزای(۷۹ - جابر انصاری)، محسن کریمی و علی قربانی.

نیمه اول

دقیقه ۱۰: نفوذ بازیکن گسترش فولاد و خطایی که میلاد زکی‌پور مرتکب شد، باعث شد تا رضا کرمانشاهی، داور بازی به مدافع چپ استقلال کارت زرد نشان بدهد.

دقیقه ۱۳: داریوش شجاعیان از روی ضربه ایستگاهی توپی به داخل محوطه جریمه استقلال ارسال کرد که این توپ خطرناک را سیدمهدی رحمتی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۶: ارسال محمدامین درویشی به رضا خالقی‌فر رسید، اما ضربه سر این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸: باز هم نفوذ گسترش فولادی‌ها می‌توانست آنها را به گل برساند، اما مدافعان استقلال اجازه باز شدن دروازه را ندادند.

دقیقه ۳۳: رضا خالقی‌فر با حرکتی انفرادی به محوطه جریمه استقلال نزدیک شد و می‌توانست هم‌تیمی خود را در موقعیت خوبی قرار بدهد، اما ترجیح داد شوت بزند که ضربه آرام او را مهدی رحمتی گرفت.

دقیقه ۴۰: فرشید باقری به دلیل خطا روی خالقی‌فر از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱+۴۵: ضربه علی قربانی از بالای دروازه گسترش فولاد به اوت رفت.

نیمه دوم

دقیقه ۵۵: میثم نقی‌زاده که در نیمه نخست بازی خوبی انجام داده بود، به راحتی در جناح راست استقلال دو بازیکن را جا گذاشت و در حالی که می‌توانست سایر بازیکنان را در موقعیت خوبی قرار دهد، تصمیم به شوت زدن گرفت که ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: در ادامه، مهدی رحمتی به اشتباه توپ را به رضا خالقی‌فر داد که شوت او از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه نیافت.

دقیقه ۶۳: لوسیانو پریرا ضربه‌ای راهی دروازه استقلال کرد که رحمتی ضربه او را گرفت.

دقیقه ۶۸: شوت محکم علی قربانی از بالای دروازه گسترش به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: مجتبی حقدوست به جای فرشید اسماعیلی به میدان رفت.

دقیقه ۷۴: میثم نقی‌زاده، ستاره این بازی با عبور از چند بازیکن در داخل محوطه جریمه به زیبایی دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا گل اول برای گسترش فولاد ثبت شود.

دقیقه ۷۷: سانتر امید ابراهیمی به علی قربانی رسید که ضربه سر شیرجه‌ای این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸: محمدرضا خرسندنیا به جای میثم نقی‌زاده وارد زمین شد تا نخستین تعویض گسترش هم انجام شود.

دقیقه ۷۹: دومین تعویض استقلال آمدن جابر انصاری به جای بهنام برزای بود.

دقیقه ۸۰: ارسال خسرو حیدری این بار به امید ابراهیمی رسید که هافبک استقلال با ضربه چکشی توانست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه ۹۰: یعقوب کریمی به جای محسن کریمی وارد زمین شد تا سومین تعویض استقلال هم انجام شود.

***
منصوریان: داور جان استقلال را گرفت
گسترش از این بازی یک امتیاز می‌خواست

Alireza_Mansourian.jpg

سرمربی استقلال بعد از تساوی تیمش مقابل گسترش فولاد انتقاد تندی نسبت به عملکرد داور بازی مطرح کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، علیرضا منصوریان بعد از بازی استقلال و گسترش فولاد اظهار کرد: طبیعی بود نوع فوتبال گسترش فولاد اجازه نمی داد ما فوتبال همیشگی‌مان را ارائه دهیم. در این مسیر امروز داور جان تیم ما را گرفت. با تمام احترامی که برای داوران قائلم اما معتقدم امروز تاثیر زیادی در نتیجه‌ بازی گذاشتند.

وی افزود: بعد از بازی نشستم و خلاصه آن را مشاهده کردم. روی علی قربانی ۱۰۰ درصد پنالتی‌ شده بود، اما داور آن را نگرفت. پای مدافع حریف روی قلم قربانی آمد، اما نه تنها پنالتی‌ گرفته نشد بلکه داور خطای بازیکن ما را گرفت. در ۸ - ۹ صحنه دیگر داور باید خطا می‌گرفت اما ادامه‌ بازی را به ضرر ما اعلام کرد. در صحنه‌ای هم که برای زکی پور اتفاق افتاد پنالتی‌ نبود، اما اگر داور می‌خواست می‌توانست آن را پنالتی‌ بگیرد.

منصوریان تاکید کرد: در کل آقای کرمانشاهی امروز جان استقلال را گرفت. در هر حمله‌ای که می‌خواستیم به نشاط برسیم، بازی را متوقف می‌کرد. صحنه‌های ۵۰ - ۵۰، ۶۰ - ۴۰ و حتی ۷۰ - ۳۰ را به نفع حریف می‌گرفت. او تلاش ما را خاموش می‌کرد و روی روند بازی تاثیر گذاشت. گسترش فولاد هم طوری بازیکن ما را مهار کرد که در خط هافبک اجازه نمی‌داد توپ را بگیریم. آنها بازی را در میانه زمین حفظ کرده و به

سرمربی استقلال در ادامه‌ انتقاداتش درباره داور گفت‌: داور در چند صحنه به آنها کارت نداد، اما با اولین خطای بازیکن ما کارت زرد نشان داد. همان ابتدا دو بازیکن ما را دو کارته کرد و ترس را در خط دفاعی و هافبک ما به وجود آورد. من از این نوع داوری نگران هستم چون هفته‌های آخر لیگ هست و از آقای تاج می‌خواهم در چیدمان داوری دقت کند. امروز تنها استقلال نبود که دو امتیاز را از دست داد بلکه ۳۰ میلیون هوادار ناراحت شدند. نمی‌خواهم منفی بافی کنم اما نگران این موضوع هستم. ما دیگر نفت نیستیم که جوابگوی هفت - هشت نفر باشیم و باید به احساسات ۳۰ میلیون هوادار پاسخ دهیم.

منصوریان با بیان این که بیشتر دقایق بازی به دلیل گرفتن خطا متوقف شد، گفت‌: بالای ۲۰ ‌دقیقه تنها خطا گرفته شد. هدف اول ما امسال کسب سهمیه آسیایی به طور مستقیم است و باید بهترین داوران در بهترین شرایط روحی برای تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی انتخاب شوند. در حال‌ حاضر تیم‌ها یا برای افتادن و یا برای سهمیه می جنگندند و باید دقت بیشتری در انتخاب داوران شود. امروز هم کمالوند و هم بنده به داوری اعتراض داشتیم.

او درباره گفته کمالوند مبنی بر این که اعتراض منصوریان در بین دو نیمه باعث شد تا داور در نیمه دوم به نفع استقلال سوت بزند، گفت‌: فراز را خیلی دوست دارم و واقعا معلوم است که صحبت من با داور کاملا قضاوتش را برگرداند. او در ‌دقیقه ۵۰ پنالتی‌ را روی علی قربانی نگرفت. معتقدم صحبت من با داور تاثیری که نداشت هیچ، حتی بدتر هم کرد.

منصوریان ‌اضافه کرد: یکی از بازیکنان من گفت‌ که داور این مسابقه قبلا باعث شده بوده تا در این جا استقلال ببازد. با این حال نکته تاریک بازی این بود که فحاشی‌هایی صورت گرفت. من از سال ۶۸ در این جا بازی کردم. در تبریز از قدیم فحاشی ممنوع بود. حتی وقتی که من با نفت تهران به این جا آمدم و هیچ کدام قهرمان نشدیم فحاشی صورت نگرفت. از پیش از آغاز بازی مدام فحاشی به خانواده‌ بازیکنان صورت گرفت، سید مهدی رحمتی، سید اولاد پیغمبر است. این چه وضع فحش دادن است. بازیکنان مگر اعصاب فولادی دارند. البته گسترش فولاد طرفداری ندارد و به این بنده خداها این فحاشی‌ها ارتباطی نداشت. جا دارد از مسئولان این باشگاه تشکر داشته باشم که چنین زمین خوبی را آماده کرده بودند و ما نگران پیچیده شدن مچ پای بازیکنان‌مان نبودیم. امیدوارم مالکان این باشگاه از ادامه‌ کار منصرف نشوند و همچنان تیم‌داری کنند.

***

کمالوند: تا روزی که در گسترش فولاد هستم ملکی رنگ بازی را نخواهد دید
منصوریان زیاد داد و بیداد می‌کرد!

Faraz_Kamalvand_2.jpgسرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز مدعی شد، تیم استقلال ۹۰ دقیقه اسیر این تیم بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فراز کمالوند پس از تساوی تیمش مقابل استقلال اظهار داشت: یقین دارم هیچ تیمی مقابل استقلال نمایشی را که ما داشتیم، انجام نداد. استقلال ۹۰ دقیقه اسیر ما بود. استقلالی‌ها دو توپ هم روی دروازه ما نیاوردند.

وی افزود: اعتراض دوم من به کوروش ملکی بود. تا روزی که من در گسترش فولاد باشم او دیگر رنگ بازی را نخواهد دید. خود من او را از لیگ دسته یک به لیگ برتر آوردم، اما این بازیکن در روز قبل از بازی با تراکتورسازی اعلام کرد زانویش درد می‌کند، با این حال در روز مسابقه بازی کرد. انگار آب شفا خورده بود که یک روزه مشکل او برطرف شد!

سرمربی گسترش فولاد ادامه داد: در این بازی نیز در دقیقه ۴۰ مجدداً زانوی خود را گرفت و اعلام کرد که مشکل دارد و من نیز به همین مسئله اعتراض می‌کردم. اگر قرار است او این‌گونه به رفتار خود ادامه دهد خودم درون دروازه قرار می‌گیرم! من هم خوش‌قیافه‌تر هستم و هم بهتر صحبت می‌کنم!

کمالوند با تأکید بر برخورد با دروازه‌بان جوان گسترش فولاد، خاطر نشان کرد: ملکی مطمئن باشد خیلی بد او را تنبیه می‌کنم. من یک درصد نیز بعد از رسیدن به گل اول فکر نمی‌کردم گل تساوی را دریافت کنیم. متأسفانه عده‌ای از دوستان قبل از بازی با تراکتورسازی اعلام کردند که من به این تیم راه خواهم داد و حالا نیز خوشحالم توانستیم با توقف استقلال به تراکتورسازی کمک کنیم تا با برتری مقابل صبا مجدداً به رتبه دوم بازگردد.

وی در خصوص حرف و حدیث‌هایی که بعد از تساوی هفته گذشته گسترش فولاد مقابل تراکتورسازی به وجود آمد، اعلام کرد: من همیشه با شرف زندگی می‌کنم. هفته گذشته دوستان بحث راه دادن تیم ما به تراکتورسازی را مطرح می‌کردند، اما ما با قدرت مقابل این تیم بازی کردیم و توانستیم به تساوی دست پیدا کنیم. شاید من نیز ته دلم دوست داشته باشم تیمی قهرمان شود، اما در فوتبال تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا پول حلال در بیاورم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تصریح کرد: ما امروز به مراتب بهتر از دیدار مقابل تراکتورسازی بازی کردیم و این مسئله نیز تا حدودی به حضور تماشاگران بستگی داشت. در چند بازی اخیر هیچ‌گاه ندیده بودم استقلال این‌گونه اسیر یک تیم باشد.

کمالوند در خصوص درگیری لفظی‌اش با علیرضا منصوریان گفت: منصوریان دوست عزیز من است، اما داد و بیداد زیادی انجام می‌داد و من به فنایی، ناظر داوری اعلام کردم که سرمربی استقلال مانع جریان بازی نشود و بحث ما نیز به خاطر همین مسئله بود.

وی در خصوص تک‌روی برخی از بازیکنان گسترش فولاد خاطر نشان کرد: متأسفانه ما برخی مشکلات شخصیتی در تیم داریم! کوروش ملکی در برخی از دقایق بی‌خود و بی‌جهت پای خود را می‌گرفت و امروز نیز توپی که مگنو باتیستا در کنار زمین لو داد منجر به گل تساوی استقلال شد. مطمئن باشید من با ملکی برخورد خواهم کرد.

کمالوند در خصوص علت برنده نشده گسترش فولاد گفت: در این بازی مشکلی نداشتیم. تنها دلیلی که نتوانستیم بازی را ببریم عملکرد باتیستا و کوروش ملکی بود که بیشتر روی ملکی اعتراض داریم. علی دایی الکی علی دایی نشد و با منش و شخصیتش دایی شد. بازیکنان ما در این نتیجه بی‌تقصیر نبودند. هیچ تیمی حتی در آسیا هم استقلال را این‌گونه تحت‌فشار قرار نداده بود.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در مورد اینکه ظاهراً بازیکنان تیمش جنبه تعریف کردن ندارند، چرا که روز گذشته از آنها تعریف کرده بود، گفت: من اشتباه کردم که نفهمیدم کوروش ملکی آدم بی‌جنبه‌ای است! حواسم به بازی نبود. این بازیکن ما را اسیر خودش کرد. ۳۵ دقیقه مدام به او گفتیم که می‌تواند به بازی ادامه دهد که او گفت بازی می‌کند، اما دو سه دقیقه بعد خودش را روی زمین انداخت. در تمرینات، خیلی روی ضربات ایستگاهی کار کرده و داریوش شجاعیان بهترین ایستگاهی‌ها را می‌زند، اما امروز نتوانست این کار را انجام دهد. ما باید بیشتر کار کنیم.

کمالوند در واکنش به اعتراض محمد خرمگاه به داوری گفت: استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند بگویند همه چیز برای آنها باشد. داور چه اشتباهی داشت که علیه او حرف زدند؟ آنها توقع دارند بازی که شروع شد، داور به سود آنها پنالتی بگیرد. مگر به محوطه جریمه ما آمدند که پنالتی رخ بدهد؟

وی همچنین در واکنش به ناراحتی خرمگاه از جو ورزشگاه گفت: امروز هواداران مشکلی نداشتند. این حرف‌ها به این خاطر مطرح می‌شود که استقلال بازی ضعیفی انجام داد و تحت‌فشار بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy