Saturday, Apr 8, 2017

صفحه نخست » پیام رهبر کره شمالی به بشار اسد

kim_jong_un.JPGبین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، هفتادمین سالگرد تاسیس حزب بعث (حزب حاکم سوریه) را به وی تبریک گفت.

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کره شمالی روز جمعه با انتشار این پیام نوشت: رهبر کره شمالی در این پیام از حمایت و همبستگی خود با ملت سوریه خبر داد و گفت که این حمایت ها همچنان ادامه خواهد یافت.


«کیم جونگ اون» در عین حال یادآور شد که حزب حاکم سوریه در مدت 70 سال گذشته به موفقیت های بزرگی دست یافته که ایجاد کشور مستقل و تامین صلح و امنیت در منطقه از جمله دستاوردهای آن است.

رهبر کره شمالی در بخش دیگری از پیام تبریک خود که دیروز برای «بشار اسد» ارسال شده، مبارزه قاطعانه ارتش سوریه با نیروهای متخاصم خارجی و داخلی به رهبری وی را ستود و تصریح کرد که این مبارزه در راستای تامین استقلال و تمامیت ارضی سوریه صورت می گیرد.

وزیر خارجه آمریکا: اقدام آمریکا هشداری به دولت‌ها در مورد عبور از خطوط قرمز بود

رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده، در ارتباط با حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه و سخنان دونالد ترامپ در این زمینه گفت که این رخداد نشانگر آن بود که دونالد ترامپ اگر دولت‌ها یا بازیگران دولتی از خط قرمزها عبور کنند، اقدام خواهد کرد.

به گزارش رادیو فردا، بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، ساعتی پس از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با حمله موشکی به خاک سوریه، آقای تیلرسون در نشستی مشترک با ژنرال مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفت که سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با این رخداد، حاوی چنین پیامی است.

او در عین حال روسیه را در ارتباط با حمله شیمیایی هفته گذشته در سوریه سرزنش کرده و تأکید کرد که در این زمینه «یا روسیه [با سوریه] همدستی کرده، یا مرتکب بی‌کفایتی شده است».

نتانیاهو: حمله به سوریه پیامی است که ایران و کره شمالی باید آن را بشنوند

نخست وزیر اسرائیل از حمله موشکی امروز آمریکا به حمص حمایت کرده و آن را پیامی آشکار و قوی دانست.

نتانیاهو گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با سخنان و عملکرد خود این پیام آشکار و قوی را به جهان ارسال کرد که استفاده از سلاح های شیمیایی و گسترش آن غیر قابل تحمل هستند.

تانیاهو در ادامه با تاکید بر حمایت کامل اسرائیل از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که "پژواک این پیام جدی در قبال اقدامات دولت بشار اسد نه فقط در دمشق بلکه در تهران، پیونگ یانگ و دیگر اماکن نیز درک شود."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy