Friday, Apr 7, 2017

صفحه نخست » امامی‌کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه: آمریکا درباره سوریه دروغ می‌گوید و پررویی می‌کند

emaami_ye_kashani.JPGامام‌جمعه موقت تهران گفت:‌ آمریکا و دنیا فریاد می‌زنند که سوریه شیمیایی زده، چقدر آدم پورو [پر رو] و دروغگو و چه دنیای دیوانه‌ای است که این همه دروغ می‌گویند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به شعار سال، گفت:‌ در کشور مشکلاتی از نظر اقتصادی است؛ مسئله اقتصاد مقاومتی کشور را از این مشکلات نجات می‌دهد. به کشور عزت و استقلال می‌دهد. کشور را از نیاز به دنیای استکبار نجات می‌دهد و این برای این است که انسان ایمان پیدا کند و باور داشته باشد که از زمان استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید به اقتصاد ایمان داشته باشیم، اظهار داشت: اگر جنس کالا درست نبود، خیانت به کشور است، قاچاق کالا خیانت به کشور است و اگر از تولید مراقبت کردیم و مقابل صادرات غیرضرور ایستادیم، به کشور خدمت کردیم.

امام‌جمعه موقت تهران انگیزه و ایمان را از ملزومات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر ایمان در دستگاه‌های تقرینی، اجرایی و قضایی و در کنار آنها شرکت‌ها و کارخانه‌ها و تمام آحاد بود، نان حرامی نخواهد آمد و قاچاقی نیز صورت نخواهد گرفت.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب برای کشورمان عزت و استقلال به همراه دارد، تصریح کرد: چرا به این شعار توجه نشود؟ اگر در مجلس که انشاءالله ایمان در آن باشد، باید شعار سال مورد توجه قرار گیرد. انگیزه مور توجه قرار گیرد که انگیزه به کار و اشتغال اهمیت و ارزش می‌دهد. هیئت وزیران نیز لایحه تصویب می‌کند و به مجلس می‌دهد، ولی وقتی لایحه به بدنه می‌رود کار را خراب می‌کند؛ اساس امنیت سرمایه‌گذاری این است که انگیزه باید در همه جا باشد.

خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران به موضوع تعطیلات عید نوروز و ایام سال اشاره و با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات، اظهار داشت:‌ می‌بینید که از چند روز قبل تعطیلی شروع می‌شود و تا روز 13 ادامه می‌یابد و چند روز بعد از آن هم تعطیل می‌شود و علاوه بر همه آنها تعطیلات سال را نیز داریم؛ آن وقت بعد از این تعطیلات وضع ادارات را ببینید! این زمان را از بین می‌برد. باید به جای اینکه بگوییم در سفر خوش گذشت و یا در سفر فلان کار را بکنید، باید بگوییم خسته نباشید این سفر و این همه بیکاری؟ البته برخی در سفر مشغول تحقیق می‌شوند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ مجلس نسبت به تعطیلی‌ها فکری کند و به استفاده از زمان و عمر توجه شود. کشور حرکت جهادی می‌خواهد. مشکلات را باید حل کرد.

وی در ادامه حمله آمریکا به سوریه را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ دنیا دیوانه شده است. آمریکا و این جنایات و حمله‌های موشکی که مرتب ادامه داشته و امروز به سوریه رفته است؛ آن اسلحه‌ها و سلاح‌های شیمیایی که در اختیار تروریست‌هاست و ارتش سوریه به تروریست‌ها حمله می‌کند و حمله به همان بساط شیمیایی تروریست‌ها برخورد می‌کند و صدای‌شان بلند می‌شود و همه داد و فریاد می‌زنند که می‌گویند سوریه شیمیایی زده است. چقدر آدم پررو و دروغگو و چه دنیای دیوانه‌ای است که این همه دروغ بگوید.

امام‌جمعه موقت تهران بر همین اساس خاطرنشان کرد: شما خودتان مواد شیمیایی به تروریست‌ها داده‌اید؛ آنها را زائیده‌اید و به آنها شیمیایی دادید و در کنار این عمال خبیث سعودی به اسرائیل کمک می‌کند. خدایا عصر ظهور که حیات واقعی است را برسان.

وی موضوع انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت: انتخابات برای ایران استقلال و آبرویی را در دنیا رقم زده و دشمن دنبال این است که نقطه ضعفی پیدا کند، بنابراین انسجام و وحدت ملی خدمت به اسلام است و سرلوحه کار باشد، امیدوارم که ملت روشن و بیدار ما انشاءالله در روز انتخابات حضور همگانی و وحدت ملی را در پای صندوق‌ها به وجود بیاورند.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خطبه دوم با اشاره به ثبت‌نام طلاب در حوزه‌های علمیه، از جوانان خواست به این اقدام اهتمام ورزند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه اول نمازجمعه نیز با اشاره با ولادت امام جواد(ع)، گفت:‌ یکی از القاب امام جواد(ع) باب‌المراد است و به این دلیل این نام گذاشته شد که مسلمانان مشکلات‌شان را در حرم ایشان حل می‌کنند و هم و غم را از دل‌های‌شان دور می‌کنند. امیدوارم کشور ما و فضای کشور ما از توجه به حضرت جواد(ع) از یک فضای معنوی و آرامش خاصی در سایه آن حضرت ا‌نشاءالله برخوردار باشد.

وی به موضوع توکل به خدا اشاره کرد و افزود: عجله در کارها نداشته باشیم،‌ امور را رصد کرده و با حساب کار کنیم. عجله و شتاب بلایی برای بشر است، باید در همه حساب و کتاب‌ها با فکر و تامل سخن بگوییم. ترک‌العجله برای مسلمان واجب است. همچنین مشورت هم برای مسلمان واجب است و در نهایت توکل بر خدا داشته باشیم. معنای توکل ترک اسباب و بی‌توجهی به علل و عوامل طبیعت نیست، بلکه این است که انسان این علل و عوامل را در راستای توحید ببیند و در همه راه‌ها به خدا توجه داشته باشد.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: هوی و هوس دشمن است، اینها عواملی است که دور تا دور شیطان در آن قرار دارد و بهتر است انسان به سراغ آرامش برود؛ باید ببیند که خدا از انسان چه می‌خواهد؟

آیت‌الله امامی‌کاشانی ایام ماه رجب را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر مسئله اعتکاف، گفت:‌ اعتکاف یعنی عکوف و انسان خود را ملزم به قصد قربت و تعظیم کند. در اعتکاف قربت نهفته است؛ در اعتکاف تنظیم و ملازمت نهفته است. اعتکاف تعظیم در برابر خدا و مسجد است. بسیاری از جوانان ما توفیق اعتکاف را دارند و امیدواریم خدای متعال توجه همه را به درگاه خودش قبول فرماید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy