Saturday, Apr 8, 2017

صفحه نخست » حمله تروریستی در استکهلم سوئد + تصاویر

پلیس سوئد: فرد بازداشت شده، عامل حمله استکهلم است

بی بی سی - مقامات پلیس سوئد اعلام کرده‌اند که تقریبا اطمینان دارند مردی که بازداشت کرده‌اند، عامل حمله مرگبار روز جمعه، هفتم آوریل، در استکهلم است، اما تحقیقات درباره احتمال دخالت افرادی دیگر در این حمله ادامه دارد.

مسئولان پلیس سوئد روز شنبه، هشتم آوریل، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که فرد بازداشت‌شده یک مرد ۳۹ ساله تبعه ازبکستان است.

این مرد ساعاتی پس از حمله و در شمال شهر استکهلم بازداشت شد.

پلیس سوئد تایید کرده است که آنها "ابزاری مشکوک" را در کامیونی که در حمله مورد استفاده قرار گرفت، پیدا کرده‌اند. پیش از این گزارش‌هایی درباره کشف مواد منفجره در کامیون منتشر شده بود، ولی پلیس رسما این گزارش‌ها را تایید نکرد.

در حمله روز جمعه، چهار نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند. این حمله در میانه یکی از خیابان‌های شلوغ شهر که بیشتر محل تجمع و گذر عابران پیاده است، انجام شد و در جریان آن، یک کامیون، با زیر گرفتن عابران پیاده، به داخل یک فروشگاه رانده شد.

فرد مظنون عصر روز جمعه و بعد از آن بازداشت شد که پلیس عکس تاری از او را که دوربین‌های امنیتی ثبت کرده بودند، منتشر کرد.

پلیس تایید کرده است که مردی با مشخصات فردی که در عکس دیده می‌شود، در ماشتا، در ۴۰ کیلومتری شمال استکهلم بازداشت شده است.

پلیس، فرد دومی را هم بازداشت کرده ولی هنوز گفته نشده است که آیا او به این حمله ربط داشته است یا نه.

_95499744_d4.jpg

دیروز رسانه‌های محلی در سوئد از ورود یک کامیون به پیاده‌رو و برخورد آن با جمعیت در شهر استکهلم خبر دادند. به گفته شاهدان عینی این کامیون پس از ورود به پیاده رو و برخورد به جمعیت وارد یک فروشگاه شده است. نخست وزیر سوئد، استفان لوون، لحظاتی پس از این حادثه اعلام کرد که سوئد هدف حمله قرار گرفته است. نخست‌وزیر سوئد این حمله را "تروریستی" خواند.

پلیس سوئد تصویر فرد مظنون به دست داشتن در حمله استکهلم را منتشر کرده است اما هنوز کسی در این رابطه بازداشت نشده است. طبق گزارش خبرگزاری فرانس پرس این تصویر از طریق دوربین های مداربسته به دست آمده است.

دن الیاسون، رئیس پلیس سوئد در جمع خبرنگاران گفت که ما با راننده کامیون تماسی نداشته‌ایم.این در حالی بود که یک پلیس دیگر عکس هایی را از مردی به خبرنگاران نشان می داد که پیراهن سفید پوشیده بود و روی آن ژاکت سیاه کلاه دار و کت سبز سربازی به تن داشت. در تصاویر پلیس این مرد ته ریش تیره رنگ نیز داشت.

در پی این حمله مترو استکهلم بسته شد و پلیس از مردم خواست تا مرکز شهر را ترک کنند.

سازمان اطلاعاتی سوئد از این حادثه به عنوان اقدامی عمدی نام برده است.

نخست وزیر سوئد هم گفته است که این کشور هدف حمله قرار گرفته و شواهد حاکی است که اقدامی "تروریستی" صورت گرفته است.

پلیس سوئد گفته شماری هم در این حادثه مجروح شده‌اند.

این حادثه در یکی از خیابان‌های اصلی که محل گذر عابران پیاده است، اتفاق افتاده و در حال حاضر پلیس بخشی از مرکز شهررا مسدود کرده است.

شرکت مالک کامیون گفته که این خودرو صبح امروز به سرقت رفته بود.

sweedenTruckAttack1.jpgsweedenTruckAttack2.jpgsweedenTruckAttack3.jpgsweedenTruckAttack4.jpgsweedenTruckAttack5.jpgsweedenTruckAttack6.jpg

براساس گزارش‌ها دود غلیظی از محل حادثه به هوا برخاسته است.

فرانک گاردنر، خبرنگار امنیتی بی‌بی‌سی به نقل از منابع امنیتی گفته که صدای تیراندازی از بخش دیگری از شهر استکهلم شنیده شده است.

هنوز مشخص نشده که آیا این دو حادثه به هم مرتبط هستند یا خیر.

تصاویر ویدیویی منطقه‌ای را نشان می‌دهد که از سوی پلیس مسدود شده و آمبولانس‌ها به محل وقوع حادثه رفته‌اند.

صدای هلی کوپتر‌ها که در مرکز استکهلم در حال گشت زنی هستند، به گوش می‌رسد.

شاهدان عینی به رسانه‌های محلی گفته‌اند که آنها کامیونی را دیدند که به سوی پنجره‌های یک فروشگاه رانده و پس از آن افرادی را بر روی زمین دیده‌اند.

یکی از شاهدان عینی که در این فروشگاه کار می‌کند، گفته است: "گیج‌کننده است. نمی دانم چند نفر مجروح شدند. خیلی‌ها در شوک هستند."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy