Sunday, Apr 9, 2017

صفحه نخست » تتوی رایگان زخم زنان برای قربانیان خشونت

یک تتوکار با تتوی رایگان زخم زنان قربانی خشونت،به جنگ خشونت خانگی رفته است

وبلاگ ناظران رادیو فرانسه - از تابستان گذشته، ژنیا زاخار یک زن روس ۳۳ ساله و هنرمند تتوکار، زنانی که قربانی خشونت خانگی بوده‌اند و اثر این خشونت‌ها روی بدن آنها مانده است را تتو می‌کند. او این کار کاملاً به صورت رایگان انجام می‌دهد. او می‌گوید با این کار تلاش می‌کند تا زنان گذشته خود را فراموش کنند.
ژنیا زاخار از سال ۲۰۰۵ تتو می‌کند. اما پس از خواندن یک گزارش پیرامون یک تتوکار برزیلی در سال ۲۰۱۳ که به زنان قربانی خشونت در این کشور خدمات رایگان ارائه می‌دهد، تصمیم گرفت که او نیز چنین کاری انجام دهد. اینگونه بود که در سال ۲۰۱۶ تتو کردن زنانی که قربانی خشونت خانگی شده بودند را آغاز کرد.

tattooDomViol1.jpgtattooDomViol2.jpgtattooDomViol3.jpgtattooDomViol4.jpg

این زن به سمت پنجره خانه پرتاب شده است که باعث شده دستش بریده شود

tattooDomViol5.jpg دایی این دختر جوان دست او را با کبریت سوزانده است

«زنانی که تتو می‌کنند متحول می‌شوند»

ژنیا می‌گوید:

هر دوشنبه زنان قربانی می‌توانند به استودیوی من بیایند و تتو شوند. زمانی که آنها از راه می‌رسند نسبت به جای زخم‌هایی که دارند حس خیلی بدی دارند حتی در صورتی که جای آنها بسیار کوچک باشند. ما با هم یک طرح انتخاب می‌کنیم، در بیشتر موارد من پروانه و گل انتخاب می‌کنم، درواقع طرح‌هایی زنانه و لطیف، تصویری که من از زنی که سراغ من آمده دریافت کرده‌ام. یک بار هم یک زن از من خواست تا برایش یک تک‌شاخ را تتو کنم.
زمانی که کار تتو تمام می‌شود، در بیشتر موارد زن‌ها با دیدن نتیجه کار از خوشحالی گریه می‌کنند، چرا که دیگر جای زخمشان قابل دیدن نیست.
آنها دیگر به خاطر بدنشان از دیگران خجالت نمی‌کشند، این مسئله اجازه می‌دهد تا گذشته را فراموش کنند.

زنانی که به سراغ من می‌آیند متفاوت هستند اما همه آنها ماجراهای وحشتناکی تعریف می‌کنند. یکی از آنها به من گفت که با مردی که به مدت سه سال با او زندگی می‌کرده است، درست پیش از ازدواج رسمی آنها، در مکانی که قرار بوده پس از ازدواج جشن بگیرند، به او شلیک کرده است.

یک زن دیگر به من گفت که شوهرش آن‌چنان با مشت به شکم و سینه او زده است که لخته‌های خونی در بدنش ایجاد شده و بعد مجبور شده که عمل جراحی کند و این عمل جراحی، زخم‌هایی روی بدن او به جا گذاشته است و همچنین باعث شده که دیگر نتواند مادر شود. او امیدش به زندگی را از دست داده بوده و از مردان می‌ترسیده است. این ترس از مردان نکته‌ای است که در میان بسیاری از این زنان دیده‌ام.
زنان بسیاری نیز برای من تعریف کرده‌اند که به پلیس زنگ زده‌اند و پلیس در پاسخ به آنها گفته ما زمانی به محل می‌آییم که مرگی رخ داده باشد. پلیس ترجیح می‌دهد تا خشونت‌های خانگی را به دعواهای خانوادگی کاهش دهد. حتی در صورتی که برخی از این مردها پیشتر به خاطر خشونت خانگی زندانی بوده‌اند نیز توجهی به این شکایات نمی‌شود.
من تا الان حدود ۲۰۰ تتو انجام داده‌ام. دوست دارم که در آینده به شهرهای دیگر نیز بروم و این خدمات را به زنان دیگر مناطق نیز ارائه دهم.

تتوهای ژنیا زاخار چندی است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. روز هفتم فوریه، قانون عدم تعقیب قضایی خشونت‌های خانگی که پیش‌تر در پارلمان روسیه به تصویب رسیده بود توسط پوتین تأیید و اعلام شد.
این قانون حتی مجازات جرائمی که در چهارچوب خانواده رخ می‌دهد را نیز کاهش داده است. بر اساس این قانون مجرمین به مقداری جریمه نقدی محکوم می‌شوند.
بر اساس سازمان ملی آمار روسیه، در سال ۲۰۱۵ تعداد خشونت‌های خانگی در روسیه به ۴۹۵۷۹ بار رسیده است که از این تعداد ۳۵۸۹۹ نفر از قربانیان را زنان تشکیل می‌داده‌اند. بر اساس آمار سازمان‌های مدافع حقوق زنان، ۷۵۰۰ زن در پی خشونت خانگی در روسیه کشته می‌شوند.
بر اساس یک گزارش در سال ۲۰۱۱ از هر پنج زن، یکی از آنها تجربه خشونت توسط خانگی را داشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy