Wednesday, Apr 12, 2017

صفحه نخست » محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

Ahmadinejad_election.jpgرادیو زمانه ـ محمود احمدی‌نژاد که برای همراهی حمید رضا بقایی به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نیز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مهر سال گذشته تأیید کرده بود که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نهی کرده است.

خامنه‌ای در درس خارج از فقه خود گفته بود «حال مخاطب و اوضاع کشور» به‌گونه‌ای است که کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری باعث ایجاد فضای «دوقطبی» در ایران می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران در وزارت کشور گفته است که برای حمایت از حمید رضا بقایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است:

«باور من این است که در شرایطی که لایق آن هستیم قرار نداریم، نیازمند وحدت و عزم برای رسیدن به جایگاه خود هستیم. علیرغم اینکه فشار گسترده‌ای به این خادم است که وارد انتخابات شوم اما من به قول اخلاقی خود پایبندم، ثبت نام من برای حمایت از بقایی است.»

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر با خامنه‌ای مشورت کرده‌ و یا اینکه شرایط در این مدت تغییر کرده سکوت کرده و به خنده‌ای اکتفا کرده.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پنجم مهرماه سال گذشته گفته بود:

«یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم صلاح نمی‌دانیم شما در فلان قضیه شرکت کنید.»

محمود احمدی‌نژاد سپس نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی نوشت و به او اطمینان داد که از دستورش پیروی می‌کند:

« همانگونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریور ماه سال جاری (سال ۹۵)، اینجانب برنامه‌های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.»

احمدی‌نژاد سپس در ادامه این نامه تأکید کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کند. او نوشته بود: «برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم.»

احمدی‌نژاد: توصیه مقام معظم رهبری به معنای نهی نبود
ثبت‌نام من برای حمایت از بقایی است

رییس جمهور سابق کشورمان گفت: توصیه مقام معظم رهبری به من مانع از حضور نبود اما به قول اخلاقی خود پایبند هستم و برای حمایت از بقایی در انتخابات ثبت‌‌نام کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در کنفرانس خبری ضمن تبریک ایام میلاد امام علی گفت: امروز جامعه بشری در آستانه تحولات بزرگ به سمت آرمان‌های تاریخی انسانی و الهی است. آرمانی که جامعه بشری بیس از ده هزار سال به دنبال آن بوده و فراز و فرود ها و تلخ و شیرین های فراوانی را تجربه کرده است.

رییس جمهور سابق با بیان اینکه مجاهدت انسان‌های شایسته مانند موتور محرکی جامعه بشری را در این مسیر پشتیبانی کرده است، ادامه داد: ملت ایران بزرگ، شایسته، تمدن آفرین و تاریخ ساز است. ملتی که در طول تاریخ به دنبال عزت و عدالت و آزادی و کرامت انسانی تلاش کرده است ملتی که نامش با فرهنگ و اندیشه و عدالت طلبی و صلح و مهرورزی و خوب خواهی و آرزوی نیک برای دیگران گره خورده است.

او با بیان اینکه افتخار می‌کنم یک ایرانی هستم، اظهار کرد: در دورانی که ملت ایران مجددا با بازیابی هویت اصیل خود و با پیدا کردن روح جمعی خود، با پافشاری بر توانایی ذاتی خود پرچم عدالت را به عهده گرفته است. انقلاب اسلامی از دل ملت ایران و محصول یک تحول عمیق و اراده متعلق به ملت است. همان طور که کشور متعلق به ملت است.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: اگر نظام سیاسی از درون انقلاب اسلامی سر برآورد باید در خدمت ملت باشد. من معتقدم توانایی ذاتی، هوش سرشار، امکانات مادی بالقوه و بالفعل ملت، این فرصت را می‌دهد که ملت ایران در بالاترین تراز عزت در جهان نقش آفرینی کند. ملت همواره پای کار بوده‌اند. همه اذعان دارند ملت ایران در انجام رسالت تاریخی مطلقا کوتاهی نکرده بلکه با تقدیم صدها هزار شهید، آزاده، جانباز پیشگام بوده است.

فیلم کامل سخنان احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در انتخابات:

او افزود: در شرایطی که لایق و شایسته آن هستیم قرار نداریم و نیازمند یک عزم ملی، وحدت و تلاش خستگی ناپذیر برای رسیدن به جایگاه شایسته هستیم .

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت:‌من به عنوان خادم ملت شناخته شده هستم. من و بقایی و مشایی خوشبختانه جزو معدود کسانی هستیم که زندگی و کار ما توسط رسانه‌ها و دستگاه های اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی شخم زده شده است. ما زندگی مان را شفاف در معرض دید همه جوامع بشری قرار دادیم. افتخار می‌کنیم ملت ایران فرصت خدمتگذاری را به ما داده است.

احمدی‌نژاد درباره ثبت‌نام خود در انتخابات ریاست جمهوری علیرغم توصیه مقام معظم رهبری گفت:‌ مقام معظم رهبری سفارش کردن من شرکت نکنم. به عنوان کاندیدا من هم پذیرفتم گرچه توصیه ایشان به معنای نهی نبود. علی رغم اینکه توصیه ایشان مانع از حضور نبود و علی رغم اینکه فشار گسترده ای از ناحیه مردم به این خادم بود که وارد میدان انتخابات شوم اما به قول اخلاقی خود پایبند هستم. امروز حضور و ثبت نام برای حمایت از بقایی است. جناب اقای بقایی فردی کار آزموده است. هر جا بوده تمام وجودش در خدمت مردم و صیانت از حقوق و بیت‌المال بوده است.

او از بقایی به عنوان سند روشن زنده پاکی و سلامت دولت قبل یاد کرد و گفت:‌از ایشان شکایت شد و با دستگاه‌های خبری هزاران تهمت به خادمان ملت زدند و با شکایت دولت ایشان بازداشت شد و هفت ماه و نیم در زندان بود اما حتی یک ریال سو استفاده و تخلف به اثبات نرسید. شدیدترین رسیدگی‌های معمول علیه ایشان اتفاق افتاد و همان طور که ما یقین داشتم و روز اول من اعلام کردم تا آخر از پاکی ایشان حمایت می‌کنم بر همه معلوم شد این فرزند ملت مردی پاک است. رسما با زدن نامه به بقایی، انتشار آن در رسانه‌ها از زدن همه تهمت ها به طور رسمی عذر خواستند. البته این عذر خواهی در پرونده‌ها ثبت شد. امیدواریم انتخاب مردم ایران مثل همیشه بهترین انتخاب، کامل‌ترین انتخاب، آغاز تحولات در اداره کشور و زندگی مردم باشد. بنده با همه توانم در خدمت بقایی هستم

احمدی‌نژاد با بیان اینکه از بقایی در انتخابات پیش‌رو حمایت می‌کنم ، اظهار کرد: زندگی امثال بنده، بقایی و مشایی فضای یک لحظه عزت مردم است. حضور من در ثبت نام برای حمایت از بقایی است و من بر قول اخلاقی خود همچنان پایبند هستم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy