Friday, Apr 14, 2017

صفحه نخست » دلیل آیت‌الله هاشمی برای پیام تسلیت ندادن برای مرگ "فیدل کاسترو"

222222209mq2_small.jpgایلنا نوشت: شهردار اسبق تهران گفت: پس از مرگ کاسترو فشار آوردندکه آیت‌الله هاشمی پیام تسلیت دهد که او گفت وقتی نتیجه کار یک فرد باعث خوشبختی ملتی نشده چرا باید این کار را کرد؟

مرتضوی الویری عصر امروز در همایش دیدبان اعتدال گفت:‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره به شکل‌گیری احزاب مختلف در کشور تاکید و از تضارب آرا در جامعه استقبال می‌کرد.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه در سالهای پس از جنگ آیت‌الله هاشمی به فکر توسعه اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی مردم بود، اظهار کرد: آقای هاشمی برای این کار نیاز به تامین منابعی در این زمینه داشت اما این منابع زمانی به دست می‌آمد که قیمت نفت افزایش پیدا می‌کرد. طبیعتا برای این کار لازم بود رضایت عربستان جلب شود که با تدبیر آیت الله هاشمی و سفرش به عربستان، رابطه ما با این کشور به بهترین وضعیت رسید.

او یادآور شد: آقای هاشمی همواره به فکر تنش‌زدایی در روابط خارجی بود. وقتی جنگ عراق و کویت اتفاق افتاد و آمریکا در این جنگ دخالت کرد، برخی از نمایندگان جناح چپ مجلس سوم به دنبال حمایت از صدام در برابر آمریکا بودند اما درایت آقای هاشمی کشور را از فرو غلتیدن به یک جنگ دیگر نجات داد.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ساعت‌ها می‌توان درباره شاخص‌های سیاسی مرحوم آیت‌الله هاشمی بحث کرد، گفت: وقتی آقای کاسترو فوت کرد به آیت‌الله هاشمی از طریق مجمع تشخیص مصلحت فشار آوردند که تسلیت بگوید که گفت که من این کار را نمی‌کنم به وزارت خارجه بگویید. به خاطر ندارم وزارت خارجه نامه‌ای نوشته باشد که ایشان امضا کنند. دو روز نامه بر روی میز کار او بود. گفتند چرا امضا نمی‌کنید؟ گفت دستم به امضا نمی‌رود. آیت الله هاشمی گفت وقتی نتیجه کار یک فرد باعث خوشبختی ملتی نشده چرا باید این کار را کرد؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy