Saturday, Apr 15, 2017

صفحه نخست » کره شمالی توان نظامی خود را به نمایش گذاشت؛ از آزمایش اتمی خبری نشد

c5888873i_small.jpgصدای آمریکا، در حالی که تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ در چند روز اخیر بالا گرفته است، روز جمعه در مراسم یکصد و پنجمین سال تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی، نوع جدیدی از موشک‌های دور برد به نمایش گذاشته شد.

انتظار می‌رفت کره شمالی از این مناسبت برای آزمایش اتمی یا موشکی دیگری استفاده کند، اما افزایش فشار اقتصادی چین، و به ویژه موضع محکم آمریکا در برابر این تحرکات باعث شد تا تنها به نمایش قدرت نظامی خود اکتفا کند.

بیشتر بخوانید، گزارش مجله آتلانتیک: جنگ ویرانگر می تواند نتیجه یک محاسبه غلط درباره کره شمالی باشد

در این مراسم سالانه خودروهای سنگین نظامی «محفظه‌هایی» را حمل می‌کردند که به گفته کارشناسان، اگر حاوی موشک های آماده پرتاب باشند، قدم دیگری در تهدید موشکی کره شمالی برای منطقه و فراتر از آن محسوب می‌شود.

ناظران و کارشناسان مسائل شبه جزیره کره می‌گویند، با وجود ادعاهای کره شمالی، پیونگ یانگ هنوز نمی‌تواند موشک قاره پیمایی پرتاب کند که به اروپا یا آمریکا برسد.

اما پس از آن که پرزیدنت ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد مشکل کره شمالی «حل خواهد شد»، معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست کره شمالی نیز که دیپلماتی کارکشته است، با واژه های کاملا مشخص و حساب شده، آمریکا را تهدید کرد.

چو ریونگ هه گفت «اگر آمریکا ما را به صورتی بی ملاحظه و بی پروا تهدید کند، ما با حمله‌ای نابودکننده و با جنگی تمام عیار، که شامل بکارگیری همه نوع تسلیحات، از جمله سلاح اتمی است، و به شیوه خود، به آن پاسخ می‌دهیم.»

هفته گذشته و در پاسخ به افزایش تحرکات در سایت آزمایش های اتمی کره شمالی، وزارت دفاع ایالات متحده به ناو گروه وینسون دستور داد تا از استرالیا به سمت سواحل کره جنوبی حرکت کند.

چین به منظور وارد کردن فشار به کره شمالی پروازها به آن کشور را به حال تعلیق درآورده، و سه روز پیش، آمریکا نیز بزرگترین بمب غیرهسته‌ای خود معروف به «مادر بمب‌ها» را به روی تونل‌ها و مواضع داعش در استان ننگرهار در افغانستان انداخت، که بنا بر آخرین گزارش‌ها، به کشته شدن بیش از ۹۰ نفر از پیکارجویان داعش منجر شده است.

برخی از ناظران می‌گویند، این رویداد که حاکی از جهت گیری جدیدی توسط واشنگتن در بکارگیری ابزارهای نظامی است، بر خودداری کره شمالی از آزمایش‌های جدید هسته‌ای یا موشکی بی‌تاثیر نبوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy