Tuesday, Apr 18, 2017

صفحه نخست » مستندی درباره زندگی شاهین نجفی در جشنواره فیلم ترایبکا در نیویورک

Shahin_Najafi_When_God_Sleeps.jpgرادیو زمانه ـ مستند «وقتی خدا خوابه» درباره زندگی و آثار شاهین نجفی خواننده سرشناس موسیقی رپ ایران در جشنواره فیلم ترایبکا در نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم ساخته تیل شاودر، کارگردان آلمانی‌ست.

شاودر در «وقتی خدا خوابه» زندگی و آثار شاهین نجفی را در سایه حملات تروریستی در سال ۲۰۱۵ در پاریس و اسلام‌هراسی در اروپا بررسی می‌کند. شاهین نجفی پیش از این کتابی هم به همین نام در آلمان منتشر کرده بود.

در جشنواره فیلم ترابیکا بیش از ۲۰۰ فیلم مستند و کوتاه همزاه با چند مجموعه تلویزیونی و همچنین چیدمان‌های هنری اینتراکتیو به نمایش درمی‌آید. این جشنواره چهارشنبه ۱۹ آوریل در نیویورک کارش را شروع می‌کند.

جشنواره فیلم ترابیکا با نمایش مستندی درباره کلایو دیویس، تهیه‌کننده سرشناس آلبوم‌های موسیقی افتتاح می‌شود. دیویس چهره‌های سرشناسی را به موسیقی جهان شناسانده است: چهره‌هایی مانند بروس اسپرینگستن و ویتنی هیوستون.

جشنواره فیلم ترابیکا تا ۳۰ آوریل ادامه دارد. این جشنواره سینمایی بعد از حملات ۱۱ سپتامبر به نیویورک، به ابتکار رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس سینمای هالیوود و جین رزنتال، تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی تأسیس شد. این جشنواره از نظر آثاری که به نمایش می‌‌گذارد در مقایسه با جشنواره‌های معتبر سینمایی چندان جلوه‌ای ندارد، اما از نظر سیاسی و به لحاظ اجتماعی اهمیت دارد و همچنین تلاش می‌کند در هر دوره دستاوردهای فنی و نوآوری‌هایی در عرصه سینما را معرفی کند.

جشنواره فیلم ترابیکا در سال جاری به اسلام‌هراسی در اروپا، گرایش به راست افراطی در جهان و به مبارزات صلح‌جویانه سرخپوستان آمریکا و همینطور به سرنوشت مهاجران کوبایی در آمریکا توجه ویژه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy