Thursday, Apr 20, 2017

صفحه نخست » مناظره های انتخاباتی پخش زنده ندارد

Monazereh.jpgتهران - ایرنا - سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: مناظره های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت ضبط شده از تلویزیون پخش می شود.

سید سلمان سامانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: با تصمیم این کمیسیون مناظره های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده و گفتگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش می شود.

به گزارش ایرنا، مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برای نخستین بار در دهمین دوره این انتخابات و در سال ۸۸ انجام شد و در آن چهار نامزد به صورت دو به دو با یکدیگر مناظره کردند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ این شیوه تغییر کرد و مناظره ها به صورت حضور همزمان و با همه نامزدها که شامل هفت نفر بودند، برگزار شد و این مناظره به طور زنده از تلویزیون پخش شد.

با این حال در دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که امروز در وزارت کشور برگزار شد، اعضا تصمیم گرفتند که این مناظره ها ابتدا در استودیوهای سازمان صدا و سیما ضبط و سپس از شبکه های تلویزیونی پخش شود.

در این جلسه که به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، ضوابط و چارچوب های تولید و پخش برنامه های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بررسی و تصویب شد.

در این جلسه همچنین موضوعاتی که نامزدها و نمایندگان آنها در برنامه‌های تولیدی، زنده و مستندهای تلویزیونی می‌توانند به آنها بپردازند و همچنین مواردی که از آنها منع شده اند به تفصیل بررسی و تصویب شد.

طبق این مصوبه نامزدها مجاز به تبیین و تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امور داخلی و خارجی هستند.

همچنین در این مصوبه بر نبود مغایرت برنامه‌های نامزدها با اصول قانون اساسی، سیاست های کلی نظام و سایر قوانین و مقررات، ارائه نکردن برنامه یا وعده های انتخاباتی فراتر از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری، حفظ اتحاد، همبستگی و منافع ملی و پرهیز از ایراد اتهام، افترا، تخریب یا هتک حرمت سایر اشخاص و خودداری از هرگونه سیاه نمایی از وضعیت کشور و خدمات و اقدامات دستگاههای اجرایی، دولتی، تقنینی و قضایی مورد تاکید قرار گرفته است.

در بندهای دیگر این مصوبه نیز به شرایط و اصول حاکم بر برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظره ها، مستندهای انتخاباتی، گفتگوهای زنده و ویژگی های فنی و پخش این برنامه ها با رویکرد حفظ بی طرفی و برابری نامزدها پرداخته شده است.

همچنین مقرر شد کمیسیون بررسی تبلیغات با عضویت نمایندگان تام الاختیار اعضاء، از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ضمن استقرار در سازمان صدا و سیما بر نحوه اجرای این دستورالعمل در کلیه برنامه ها نظارت کند.

به گزارش ایرنا، فصل ششم قانون انتخابات ریاست جمهوری، به موضوع تبلیغات نامزدها اختصاص دارد و بر اساس آن به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات زیر نظر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات و بنا به دعوت وزیر کشور تشکیل می‌ شود.

دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار او، وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او، دبیر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات، رئیس شورا یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به انتخاب شورا و رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام‌الاختیار او اعضای این کمیسیون را تشکیل می دهند و شورای نگهبان می‌تواند یک نفر از میان اعضای خود یا از خارج را به منظور نظارت بر کار کمیسیون مزبور تعیین کند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy