Friday, Apr 21, 2017

صفحه نخست » داعش مسئولیت تیراندازی در پاریس را بر عهده گرفت

1122587_small.jpgرادیوفردا - گزارش‌ها حاکی است که در تیراندازی شامگاه پنجشنبه در خیابان شانزه‌لیزه پاریس یک پلیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند. رییس جمهوری فرانسه این تیراندازی را اقدامی تروریستی خواند و گروه حکومت اسلامی(داعش) مسئولیت این تیراندازی را به عهده گرفته است.

به گزارش رویترز، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در واکنش به این تیراندازی گفته است: متقاعد شده‌ام که این تیراندازی اقدامی تروریستی بوده است.

پیر هنری برانده، سخنگوی وزارت کشور فرانسه، نیز در خصوص چگونگی این تیراندازی گفته است: کمی بعداز ساعت ۹ شب، یک اتومبیل کنارخودروی پلیس می ایستد و مردی از آن بیرون آمده و به سوی خودروی پلیس تیراندازی می کند.

گزارش‌ها حاکی است که مرد مهاجم توسط نیروهای پلیس کشته شده است.

پس از این تیراندازی، تدابیر شدید امنیتی در این خیابان برقرار شده و رفت‌وآمد در آن ممنوع شد.

فرانسیس مولینز، دادستان پاریس نیز گفته است که فرد مهاجم شناسایی شده است اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

منابع پلیس می گویند، منزل فرد مهاجم در حومه شرقی پاریس توسط پلیس مورد بازرسی قرار گرفته است.

در همین زمینه رویترز ازصدور حکم بازداشت در روز پنجشنبه برای یک «فرد خطرناک» که با قطار از بروکسل به پاریس آمده خبر داده است. این خبرگزاری می گوید، مشخص نیست که آیا این حکم بازداشت برای فرد مهاجم صادر شده بود یا نه.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی «اعماق» اعلام کرد، گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت تیراندازی در خیابان شانزه لیزه پاریس را به عهده گرفته است. این گروه از فرد مهاجم با عنوان «ابو یوسف » یاد کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس اعلام کرده است، مظنون اصلی تیراندازی مردی ۳۹ ساله ساکن حومه شرقی پاریس بوده است.

این حادثه در حالی رخ داده است که یکشنبه هفته آینده انتخابات ریاست‌ جمهوری در فرانسه برگزار می‌شود.

در همین زمینه، فرانسوا اولاند شامگاه پنجشنبه گفته است: همه باید هشیار باشیم به ویژه این که در روزهای آینده انتخابات نیز در پیش است.

فرانسوا فیلون، نامزد محافظه کار در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نیز به دنبال حمله پاریس یک برنامه انتخاباتی خود در روز جمعه را لغو کرده است.

در دوسال گذشته بیش از ۲۳۰ نفر در فرانسه در اثر حملات تروریستی کشته شده‌اند. فرانسه از سال ۲۰۱۵ به بعد در وضعیت فوق‌العاده به‌سر می‌برد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy