Friday, Apr 21, 2017

صفحه نخست » پس از اعلام رد صلاحیت‌ها پلیس در خیابان‌های تهران مستقر شد

police-Tehran03131.jpgهمزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری و آغاز تبلیغات انتخاباتی، پلیس تهران در نقاط مختلف تهران مستقر شد.

خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که از همان نخستین ساعت اعلام نامزدهایی که صلاحیتشان را شورای نگهبان تأیید کرد، پلیس تهران در اکثر میدان‌های اصلی و خیابان‌های تهران پایتخت مستقر شده است.

خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری ایسنا گزارش داده‌اند که مأموران پلیس برای تأمین امنیت تهران به خیابان‌ها اعزام شده‌اند و گفته شده که تا پایان انتخابات نیروهای پلیس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

شامگاه گذشته شورای نگهبان لیست باصلاحیت‌ها را به وزارت کشور ابلاغ کرد: حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، ابراهیم رئیسی، محمداقر قالیباف، مصطفی هاشمی طبا و مصطفی میرسلیم کاندیداهای باصلاحیت هستند. محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی ناصالح تشخیص داده‌ شده‌اند.

محمود احمدی‌‌نژاد و حمید بقایی هنوز واکنشی به رد صلاحیتشان نشان نداده‌اند. چهارشنبه ۳۰ فروردین گروهی از طرفداران آن‌ها در «سایت دولت بهار» نامه‌ای سرگشاده به شورای نگهبان منتشر کرده بودند:

«متأسفانه به مرورِ زمان عمده‌ تفسیرها و تلقی‌ها از جایگاه شورای نگهبان به سمتی رفته است که تأیید و رد صلاحیتِ کاندیداها به عنوانِ ابزاری جهتِ چیدمانِ صحنه‌ی انتخابات طبقِ منافع و مصالحِ جریاناتِ سیاسیِ حاکم دیده شود.»

فیلم گلریزان لات‌های تهران در محفل احمدی‌نژاد هم پیش از این در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.

علاوه بر اعزام پلیس به خیابان‌‌ها و میدان‌های اصلی شهر تهران، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های فرماندهی نیروی انتظامی هم قصد دارد برای حفظ نظم در انتخابات «آمایش ایستگاه‌های نیروی انتظامی» برگزار کند.

محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است:

«حفظ نظم و امنیت در برگزاری انتخابات مهم‌ترین مأموریت و اصلی‌ترین وظیفه پلیس است.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هشدار داده بود که «دشمنان در صدد تخریب انتخابات»‌اند.رئیس قوه قضائیه نیز یک روز بعد از هشدار خامنه‌ای در جمع رؤسای دادگستری و دادستان‌ها در سراسر ایران هشدار داد که ممکن است در طول انتخابات ریاست جمهوری در ایران حوادثی رخ دهد. صادق لاریجانی از رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در سراسر ایران خواست برای مقابله با این حوادث در هماهنگی با هم و با استفاده از نیروهای انتظامی و امنیتی وارد عمل شوند.

دادستان کل ایران با صدور بخشنامه‌ای اختیارات ویژه‌ای برای رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور قائل شده. این بخشنامه به تأیید رئیس قوه قضائیه هم رسیده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy