Friday, Apr 21, 2017

صفحه نخست » «تهران تابو» در هفته منتقدان کن به نمایش درمی‌آید

Tehran_Taboo.jpgزمانه ـ دبیرخانه جشنواره فیلم کن فیلم «تهران تابو» نخستین فیلم بلند علی سوزنده، فیلمساز ایرانی را همراه با ۶ فیلم دیگر در بخش هفته منتقدان هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش می‌گذارد.

در هفته منتقدان کن نخستین ساخته یک فیلمساز به نمایش درمی‌آید. در سال جاری بیش از ۱۲۰۰ فیلم برای شرکت در این بخش به دبیرخانه جشنواره فیلم کن ارسال شده بود. به فیلم برتر جایزه دوربین طلائی هفته منتقدان اهدا می‌شود.

«تهران تابو» محصول مشترک آلمان و اتریش است و در وین فیلمبرداری شده است. در این فیلم المیرا رفیع‌زاده، بلال یاسر، آرش مرندی، نگار ناصری و همینطور بازیگر شناخته شده سینمای ایران، زهرا امیر ابراهیمی که او را مجبور به ترک ایران کردند بازی می‌کنند.

«تهران تابو» یک درام اجتماعی‌ست که با بهره‌گیری از تلفیق انیمیشن و فیلم سرگذشت چند نفر در تهران را نشان می‌دهد. آن‌ها با تابوهای اجتماعی و مرزهای اخلاقی و هنجارها و عرف در یک جامعه مذهب‌زده درگیرند.

پری (المیرا رفیع‌زاده) برای تأمین هزینه زندگی خودش و فرزند پنج ساله‌اش ناگزیر به تن‌فروشی روی آورده. بابک (آرش مرندی) یک دانشجوی موسیقی‌ست که دنیا (نگار ناصری) دوست دخترش او را تحت فشار قرار داده که هزینه جراحی ترمیم بکارتش را تأمین کند. سارا (زهرا امیر ابراهیمی) هم در این میان به عنوان یک زن خانه‌دار سعی می‌کند همانطور که از او انتظار می‌رود تصور یک زن مطیع را که در همه حال از شوهرش تمکین می‌کند بازتولید کند.

در «تهران تابو» این آدم‌ها سر راه هم قرار می‌گیرند و سرنوشتشان دگرگون می‌شود.

«تهران تابو» با فیلم‌های «آوا» ساخته لئا میسیوس، «خانواده» ساخته گوستاوو راندون کوردووا، «گابریل و کوهستان» از فیلیپه گامارانو باربوسا، «ماکالا» به کارگردانی امانوئل گراس، «اوه لوسی!» از آتسوکو هیرایاناگی و «سگ‌ها» ساخته مارسلا سعید بر سر به دست آوردن دوربین طلائی کن رقایت خواهد کرد.

Tehran_Taboo_2.jpg

علی سوزنده پیش از این به عنوان مدیر هنری انیمیشن‌های فیلم موفق «موج سبز» ساخته علی احدی صمدی را طراحی و اجرا کرده بود. «اردوگاه شماره ۱۴» درباره اردوگاهی در کره شمالی از دیگر آثار اوست.

علاوه بر «تهران تابو» از ایران فیلم «لِرد» ساخته محمد رسول‌اف در بخش نوعی نگاه و فیلم «آنها» به کارگردانی آناهیتا قزوینی‌زاده در بخش نمایش ویژه» جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید.

فیلم «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایرانی هم در بخش رویدادهای جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته می‌شود.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن ۱۷ مه با نمایش فیلم «اشباح اسماعیل» به کارگردانی آرنو دپلشین کارش را آغاز می‌کند و تا ۲۸ مه هم ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy