Saturday, Apr 22, 2017

صفحه نخست » دیدار رئیسی و جلیلی، دو چهره محبوب مصباح یزدی، رهبر معنوی جبهه پایداری

Raeisi_Jalili.jpgپایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) - سعید جلیلی امروز با حجت الاسلم رئیسی دیدار کرد، ملاقاتی که شاید منجر به قول و قرارهایی بین این دو شخصیت اصلح از نگاه رهبر معنوی جبهه پایداری شده باشد.

به گزارش «انتخاب»؛ با کناره گیری سعید جلیلی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از چهره ها و رسانه های نزدیک به او، حمایت از رئیسی را بعنوان گزینه ی «اصلح» کلید زدند.

جلیلی نیز اخیرا طی سخنانی از لزوم شناخت اصلح و کمک به او سخن گفته بود. او همچنین خطاب به هوادرانش گفته بود که کار آنها تازه شروع شده است و تا پایان انتخابات ادامه دارد.

به نظر می آید انچه پیش از این تحت عنوان توافق قالیباف و رئیسی بر سر معوان اولی اقای شهردار طرح شده بود و از سوی نزدیکان قالیباف تکذیب شد و تنها شایعه ای برای گرم کردن تنور انتخاب خوانده شد، این بار در جلسه ی جلیلی و رئیسی مورد بحث قرار گرفته باشد.

این درحالی است که قالیباف و رئیسی به نظر می رسد روز به روز از هم دورتر می شوند، حداقل آنطور که رسانه هایشان نشان می دهند.

براساس این گزارش، رسانه های نزدیک به رئیسی و قالیباف اخیرا به شدت باهم دچار اختلاف شده اند. رسانه های شهردار تهران از عدم تجربه رئیسی می گویند و رسانه های نزدیک به تولیت آستان قدس، از لزوم کناره گیری قالیباف برای جلوگیری از شکست «جبهه انقلاب».

رسانه های نزدیک به جلیلی که پس از کناره گیری او از انتخابات، پشت رئیسی ایستاده اند همواره قالیباف را مورد تاخت و تاز خود قرار داده اند و او را عامل «اختلاف» معرفی کرده اند.

یکی از این رسانه ها می نویسد: «هنگامی که می‎گوییم قالیباف حضورش منشأ اختلاف و انشقاق شده، برخی ساده‎اندیشان که طعم سیاست را نچشیده‎اند گمان می‎کنند می‎توان با توصیه‎های اخلاقی موضوع را فیصله داد. مگر آنان که گریبان‎چاک قالیباف هستند می‎گذارند؟ در مقابل هم البته برخی هستند که انتقاداتی دیرینه به قالیباف دارند و در طول این سال‎ها نه تنها پاسخ نگرفته‎اند بلکه مدام بر حجم انتقاداتشان افزوده شده. آیا دهان اینان را نیز می‎توان بست؟ به راستی این‎قدر تصور آنچه از باز کردن سر این زخم رخ خواهد داد، مشکل است؟»

به نظر می آید اگر قول و قراری هم بین قالیباف و رئیسی بوده، الان دیگر تنها یک اسم از آن باقی مانده است. بیانیه ها و سخنان علنی این دو در رد کناره گیری شان از انتخابات به نفع یکدیگر می تواند موید این مسئله باشد. شاید اکون جلیلی جای قالیباف را در بسته پیشنهادی رئیسی گرفته باشد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy