Saturday, Apr 22, 2017

صفحه نخست » هفت عضو فعلی شورای شهر تهران رد صلاحیت شدند

Shoray_e_Shahr_e_Tehran.jpgزمانه ـ اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اعلام شد.

شهاب‌الدین چاووشی، معاون سیاسی استانداری تهران شنبه دوم اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ضمن اعلام این خبر افزود که از میان ۱۰ هزار و ۴۲۰ داوطلب انتخابات شوراها در استان تهران، صلاحیت هشت هزار و ۹۱۸ تن تأیید شده‌است.

او گفت که «در این دوره تعداد اندکی از داوطلبان رد صلاحیت شدند.»

با اعلام اسامی تأییدصلاحیت‌شدگان برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای تهران، شایعات پیشین مبنی بر رد صلاحیت ورزشکاران این شورا و الهه راستگو، و تأیید تمام چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان تصدیق شد.

بر اساس فهرست اعلام‌شده از سوی وزارت کشور، حسین رضازاده، عباس جدیدی و علیرضا دبیر از قهرمانان ورزشی و حبیب کاشانی، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و فرمانده سابق نیروهای بسیج غرب تهران که نماینده فعلی شورا هستند، رد صلاحیت شدند. عبدالحسین مختاباد، خواننده موسیقی سنتی نیز نتوانست بار دیگر برای شرکت در انتخابات شوراها کسب صلاحیت کند. همچنین مرتضی طلایی، از فرماندهان سابق نیروی انتظامی و الهه راستگو، نماینده اخراجی از حزب کار نیز احراز صلاحیت نشدند.

راستگو که با قرارگرفتن در لیست اصلاح‌طلبان وارد شورا شده بود، روز رأی‌گیری برای شهردار تهران به جای حمایت از کاندیدای اصلا‌ح‌طلبان، محسن هاشمی رفسنجانی به محمدباقر قالیباف رأی داد و با همین تک‌رأی، موحب ابقای او در سمت شهردار تهران شد.

همزمان، مرتضی الویری، شهردار سابق تهران و از اصلاح‌طلبان نامزدشده تأیید صلاحیت شد. یاشار سلطانی، سردبیر معمارنیوز که فساد محمدباقر قالیباف، شهردار تهران را در واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری فاش کرده‌بود و بدین خاطر بازداشت شده‌بود، تأیید صلاحیت شده است.فاطمه راکعی، از اعضای جبهه مشارکت ایران و نماینده مجلس ششم نیز از دیگر اصلاح‌طلبان شاخص تأییدصلاحیت‌شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy