Sunday, Apr 23, 2017

صفحه نخست » دادستان کل ایران: سیستم صوتی تلگرام مشکل امنیتی دارد

MohammadJafar_Montazeri.jpgبی بی سی ـ محمد‌جعفر منتظری، دادستان کل ایران، می‌گوید که "سیستم مکالمه صوتی تلگرام به اذعان همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خلاف امنیت کشور" بوده و به همین دلیل مسدود شده است.

به گزارش رسانه‌ها‌ی ایران آقای منتظری این سخنان را شب گذشته (۲۲ آوریل/۲ اردیبهشت) در برنامه "نگاه یک" شبکه یک تلویزیون دولتی ایران اظهار کرده است.

دادستان کل ایران در همین رابطه گفته است "زمانی که این مقامات اطمینان بدهند که از بعد فنی مشکلات برطرف شده و (سیستم صوتی تلگرام) اختلالی در امنیت کشور ایجاد نمی‌کند؛ آن وقت آزاد است."

کمی پیش از یک هفته پیش (جمعه ۱۴ آوریل) کاربران ایرانی تلگرام این امکان را پیدا کردند که با استفاده از این پیام‌رسان تماس صوتی مستقیم، مانند مکالمه تلفنی، برقرار کنند، اما کمی بعد این امکان مسدود شد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، سه‌شنبه گذشته (۱۸ آوریل) اعلام کرد که بسته‌شدن امکان تماس صوتی "با دستور قضایی" انجام گرفته است.

وی گفت که شرکت تلگرام پس از هماهنگی با وزارت ارتباطات امکان تماس صوتی را در ایران فراهم کرده بود اما پس از آن حکمی قضایی به اپراتورها داده شد تا این امکان مسدود شود.

پاول دورف، مدیر تلگرام، به تازگی در پاسخ به گلایه یک کاربر توییتر از مسدود شدن گزینه تماس صوتی در ایران گفته است: "ما امکان تماس را برای کاربرانمان در ایران فعال کرده‌ایم، اما اپراتورهای ایرانی آن را فیلتر کردند،"

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، نیز با انتقاد از اقدام دستگاه قضایی در جلوگیری از برقراری تماس صوتی با پیام‌رسان تلگرام پیشتر گفته بود : "مسئولان این دستگاه باید در خصوص اقدام اخیر خود توضیح دهند."

آقای مطهری روز چهارشنبه (۳۰ فروردین) با تاکید بر اینکه "فقط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید در خصوص فیلتر شبکه‌های اجتماعی و امکانات مرتبط با آن و در یک فرآیند رای‌گیری، تصمیم‌گیری کند" افزود: "ورود مستقیم قوه قضاییه به این موضوع کار درستی نبوده است."

در کارگروه مورد اشاره آقای مطهری، نمایندگانی از قوای قضاییه، مجریه و مقننه، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy