Sunday, Apr 23, 2017

صفحه نخست » میرسلیم: جرأت ندارند از من درخواست کناره‌گیری کند، همه رؤسای جمهوری دچار خودکامگی شدند

Mirsalim.jpgنامزد حرب موتلفه گفت:‌ من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری خود متن فرانسوی را خواند که ترجمه آن به شرح ذیل است.

او گفت: می‌خواهم در این فرصت و از همین آغاز کار، با مردم دنیا به صورت مستقیم سخن بگویم. من از دیار مردمی بزرگ، سرزمینی کهن و تمدنی فاخر با شما صحبت می‌کنم که در همه تاریخ پر افتخار خود مهد راستی و درستی بوده است و جایگاه ممتازی در تمدن بشری داشته است.

عضو حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: برای مواجهه با دنیا باید سایر کشورها را خوب شناخت. تندروی و کندروی در سیاست خارجی، نسبت به کشورهای جهان محصول عدم شناخت صحیح است. شناخت من از غرب، رسانه‌ای و روزنامه‌ای نیست. سال‌ها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی، تحصیل و کار کرده‌ام.

او با بیان اینکه من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم، گفت: امروز فقر، نابرابری و تروریسم درد مشترک همه مردم دنیاست. امروز همه مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا نتایج دردناک سیاست‌های مخرب منجر به تخریب محیط زیست، گسترش جنگ و تروریسم، افزایش قربانیان فقر و نابرابری و تخریب پایه‌های اخلاقی را مشاهده می‌کنند و از آن رنج می‌برند.

میرسلیم تاکید کرد: فهم مشترک از مسائل اساسی انسانی و موضوعات بنیادین جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل و تلاش برای همکاری‌های مشترک بر پایه انصاف و اخلاق باشد. اولویت سیاست خارجی من، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز امن تبادلات فراقاره‌ای از طریق تکیه بر اشتراکات و گسترش گفت‌وگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. هدیه ما به مردم جهان، گام برداشتن در مسیر تحقق راستی و درستی است، برای پی‌ریزی بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه برای ساختن دنیایی پر از پیشرفت، اعتماد، امنیت و آرامش لازم است.

کسی جرات ندارد از من درخواست کناره‌گیری کند

میرسلیم در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه با توجه به حضور ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف در عرصه انتخابات اگر از شما خواسته شود به نفع کسی کناره‌گیری کنید چه اقدامی انجام می‌دهید، گفت: کسی جرات ندارد از من درخواست کناره‌گیری کند اما از همکاری آنها استقبال خواهم کرد و هرکسی که نیت خیر داشته باشد دستم را به سوی آن دراز می‌کنم.

نسبت به تخلفات قالیباف در شهرداری تهران حساسیت نشان دادم

او در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه در رسانه‌ها مطرح شده است که شما نامه‌ای در مورد تخلفات قالیباف نوشته‌اید در خصوص چه مواردی بوده و به کجا رسیده است، گفت‌: در رابطه با شکایت از قالیباف در ذات وجود من نهفته است که نمی‌توانم با تخلف کنار بیایم و هیچ فرقی نمی‌کند. موارد مختلفی از خلاف و اشکال پیش آمده که نسبت به آنها حساسیت نشان داده‌ام و به عنوان عضوی از حزب پیگیری کرده ام.

سال ۹۳ نسبت به تخلفات شهرداری تهران هشدار دادم

او افزود: در درجه اول به عنوان عضوی از مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیر تخلفات بوده‌ام و در روزهای اول سرکار آمدن قالیباف او به منزل من آمد و با او صحبت کردم و خیرخواهش بودم و در اسفند ۱۳۹۳ به او گفتم که در شهرداری خلاف‌هایی صورت می‌گیرد که قالیباف پاسخ داد دست روی دلم نگذار، واویلاست. به او گفتم باید آنها را درست کنی و اعمال باید درست انجام گیرد. اگر این کار صورت نگیرد به ضرر مردم تمام می‌شود و چه از طرف من و چه از طرف برادر من باشد هیچ فرقی نمی‌کند.

نباید با دروغ و دغل ظاهرنمایی کرد

میرسلیم تاکید کرد: اگر من هم دچار خلاف شوم باید به من تذکر داده شود و باید از آن استقبال کنم نه اینکه رنجیده‌خاطر شوم لذا در صحنه سیاست هرکس گرفتار اشتباه شد باید سریعاً اشتباه خود را تصحیح کند نه اینکه با دروغ و دغل بخواهد ظاهرنمایی کند. این موارد غلط و قابل قبول نیست و توهین به مردم محسوب می‌شود.

نامزد انتخاب ریاست جمهوری افزود: در آینده هم اگر من دچار اشتباه شوم از انتقاد دیگران استقبال می‌کنم و زود خود را اصلاح خواهم کرد و این ویژگی کار حزبی است و ما در این رابطه آموزش دیده‌ایم. از مرحوم بهشتی آموزش دیده‌ایم که چطور در برابر حق سر تعظیم فرود بیاوریم و نباید در مقابل انتقاد دیگران گردن کلفتی کنیم ، در برابر حق گردنمان از مو باریک‌تر است و همین‌گونه به احقاق حق مردم می‌پردازم. از قوه مقننه و قضائیه خواهیم خواست که کمک کنند که حق مردم احقاق شود و شهرداری هم باید همین گونه باشد.

مبارزه با قاچاق به اشتغال جوانان کمک می‌کند

میرسلیم در ادامه با اشاره به بحث قاچاق در کشور گفت: اگر جلوی قاچاق گرفته شود زمینه مناسبی پیدا می‌کنیم که تولید داخلی را جایگزین کنیم و تولید داخلی یعنی پیشرفت و زمینه مناسب برای بهبود کار و فعالیت در جامعه مبارزه با قاچاق و مبارزه با واردات بی‌رویه می‌تواند در امر تولید موثر باشد و این زمینه می‌تواند در میان مدت به اشتغال جوانان ما کمک کند و حتی موجبات صادرات و ارزآوری در کشور را فراهم کند.

او در پاسخ به اینکه چرا با نماد کار و کارگری وارد عرصه انتخابات شدید و آمارها نشان می‌دهد که میزان اشتغال مطلوب نیست، برنامه شما در این زمینه چه خواهد بود گفت: اهتمامی از سوی دولت یازدهم برای مهار تورم صورت گرفت این سیاست با توجه به آثار و تبعاتی که در برداشته است مورد بررسی است اگر از ابتدا به نصیحتی که به دولت شد توجه می‌شد در جوار آن مهار تورم به رکود نمی‌رسیدیم یا به این صورت تشدید نمی‌شد.

مردم نباید از نظام مایوس شوند

میرسلیم با اشاره به بحث مدیریت گفت: بسیاری از صنایع ما با مشکل مواجه شدند، لذا آمادگی برخورد با بحران را داشته‌اند و نتوانستند خود را با این سیستم تطبیق دهند. البته باید گفت در داخل با برخی مسائل مواجه بودیم اما اقتدار ایران آنقدر زیاد است که با اتکا بر جوانان مبتکر می‌توانیم از پس خود به راحتی برآییم.

او با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی توانستیم علی‌رغم تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفت با خوداتکایی از پس مشکلات برآییم و امروز قطعاً می‌توانیم مشکلات را هموار کنیم، گفت: این مساله نیازمند مدیرانی است که غیورانه متکی به خود باشند و خودباختگی از خود بروز ندهند و این راه‌هایی است که باید در شناسایی وضع موجود به آن توجه شود. مردم نباید از نظام مایوس شوند و ما به کمک آنها در ساختن کشور نیازمندیم.

حق خود را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم

نامزد حرب موتلفه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما در مورد برجام چیست و چه برنامه‌ای برای ارتباط با کشورهای غربی دارید، گفت: با تمام کشورهایی که در جهان با ما دوست هستند و راه ظلم و سلطه‌گری را پیشه نکردند همکاری داشته و خواهیم داشت. لذا جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۸ سال گذشته ثابت کرده به هیچ وجه خشونت‌گرا نیست و با ۲۰۰ کشور دنیا مناسبات خوبی داریم از جمله با کشورهای غربی تعاملات متعددی داشته و داریم به ویژه در اروپا. بنابراین آینده همکاری ما و برنامه‌های ما به صورت مبادلات تجاری، فرهنگی، سیاسی قوی، برمبنای حفظ استقلال خود در کشور است و بدون اینکه بخواهیم ایران را به عنوان بازاری برای دیگران تبدیل کنیم با مناسبات تجاری و پایاپای همه دست به دست هم دهیم تا ایران را به رفاه و سعادت بیشتر نزدیک کنیم.

میرسلیم در رابطه با برجام گفت: کوشش‌های ارزشمندی از طرف دولت جمهوری اسلامی در طول چهار سال گذشته صورت گرفت تا حقانیت ما بتواند برای همه مردم دنیا شناخته شود. هرچند که اگر دنیا توجه می‌کرد با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری که معتقد بودند جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال مجهز کردن خود به سلاح‌های کشتار جمعی نیست بنابراین هرگونه اتهام نسبت به ایران مبنی بر استفاده از سلاح کشتار جمعی اتهامی خطا بوده است. در چارچوب آنچه به عنوان برجام مشهور است مشخص شده است که جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده است و متاسفانه با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا خلاف آن احساس شد و ما امیدوار بودیم امضاء‌کنندگان به تعهداتشان پایبند باشند و همکاری آمریکا و غرب محقق نشد و این حق خود را در مجامع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

محرومیت نباید به حیثیت و شخصیت مردم آسیب وارد کند

او در پاسخ به اینکه درباره مناطق کم‌برخوردار چه برنامه‌ای در دستور کار دارید، گفت: رفع محرومیت برای ما اولویت است و برای رسیدگی به محرومان اولویت قائل هستیم و هرجا که باشند رفع محرومیت برای ما در اولویت است و باید شخصیت ایرانیان محترم شمرده شود و محرومیت نباید به حیثیت و شخصیت مردم آسیب وارد کند.

نامزد حزب موتلفه افزود: نقاط محروم به دلیل اینکه در مناطق مرزی واقع شده‌اند و موقعیت نامناسبی به لحاظ دشمنان داشتند نتوانستند از همه زمینه‌های لازم برخوردار شوند. ان‌شالله در دولت ما این مشکل برطرف می‌شود و با توجه به اینکه در مناطق غربی کشور امکانات خوبی به لحاظ طبیعی و معدنی وجود دارد و اینکه قابلیت بسیار خوبی که مردم مناطق مرزی با فداکاری از خود نشان دادند می‌توانند در دنیای اصلاح مشکلات هم از خود این فداکاری‌ها را نشان دهند و از پس این مشکلات بر خواهیم آمد و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای مناطق محروم صورت گرفته است و برای بررسی ویژگی‌های کرمانشاه به این استان سفر کردم.

او در رابطه با احزاب و مذاهب بیان کرد: در جمهوری اسلامی باید آنچه در قانون اساسی آمده محقق شود و همه با هم برابر هستند.

میرسلیم در پاسخ به اینکه برنامه شما برای تعامل با مجلس شورای اسلامی چیست، گفت: مجلس خانه ملت است و نمایندگان ملت در آنجا جمع می‌شوند که قوانینی را که برای صلاح ملت لازم است تدوین کنند و بر روی همکاری مجلس حساب می‌کنیم و امیدواریم این همکاری خوب بین دولت و مجلس برقرار بماند و با زمینه قانونی مناسب بتواند به انجام برسد و در حال حاضر گروه سیاسی قوی به عنوان فراکسیون در مجلس حاضر است که بتواند منویات ما را به لحاظ تشکیلات حزبی و از طریق دولت به استحضار مجلس برساند.

با بی‌بندوباری و شلختگی هنری مخالفیم

او در رابطه با برنامه‌ و نظرش در مورد هنر و سینما گفت: سینما فقط هنر نیست بلکه آثار و تبعات اجتماعی گسترده دارد و هنر هم باید برای مردم باشد و رییس‌جمهور آینده باید به هنر، سینما و فرهنگمتعهد باشد و نظام و آرمان‌های نظام را درک کرده و با این درک صحیح مبادرت به خلاقیت کند.

میرسلیم با اشاره به دوران ریاست بر وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در آن دوران شاهد نمونه‌های خوبی از آثار و فیلم‌هایی که تهیه شد بودیم و به لحاظ ارتقای هنری در همان مبنا برای ارتقاء فرهنگ و سینما کوشش خواهیم کرد و همه اینها به جهت خدمت به مردم با حفظ آرمان‌هایی که در قانون اساسی تاکید شده خواهد بود و با بی‌بندوباری و شلختگی هنری و ابتذال و مواردی که روحیه مردم را نسبت به کشور به یاس می‌کشند مخالفت خواهیم کرد.

او ادامه داد: از همه فرهنگ‌دوستان و هنردوستان می‌خواهیم که ما را با خلاقیت خود یاری دهند.

کسانی که برجام را محترم نشمردند باید پاسخگو باشند

میرسلیم با اشاره به فضای مجازی گفت: فضای مجازی که اخیراً اوج پیدا کرده است دارای آسیب‌هایی است که به کمک جوانان کشور با تولیدات نرم‌افزاری آنها باید به گونه‌ای اقدام کنیم که گرفتار آفت‌های این فضای مجازی و به انحراف کشاندن این جوانان نباشیم و این کاری است که باید با حمایت دولت پیش برود.

او در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه برجام گفت: برجام برای ما معاهده‌ای است که جنبه بین‌المللی دارد و کسانی که آن را محترم نشمردند باید پاسخگو باشند و هرآنچه که باید انجام می دادیم تا صداقت جمهوری اسلامی به اثبات برسد را حتی بیشتر از آنچه باید، انجام داده ایم؛ اما متقابلاً آنچه ۱+۵ متعهد شد تحقق نیافت؛ بلکه متاسفانه تحریم‌های جدیدی به بهانه‌های دیگر اضافه شد. بنابراین آمریکایی‌ها و اروپاییان باید پاسخگوی آن باشند که چرا متعهد به امضای خود نماندند. در مجامع بین‌المللی پیگیرحقوق مان خواهیم بود.

میرسلیم در رابطه با اینکه اولویتش برای حل مشکلات جوانان چیست؟ گفت: مشکلاتی که جوانان پیش‌روی خود دارند اعم از اشتغال، تشکیل خانواده و برخورداری از مسکن است که باید به آن توجه کرد. در درجه اول به موضوع اشتغال می‌پردازیم و در صورت حل آن زمینه مناسب برای ازدواج پدید می‌آید و کمک خواهیم کرد تا مسکن شایسته و نه سرهم بندی شده که اعتبارات کشور را به فنا بدهد مهیا شود. مسکنی که مهندسی باشد. من به عنوان «مهندس میرسلیم» می‌دانم چه می‌گویم. این مسکن باید تهیه شود و به صورت ارزان در اختیار جوانان قرار بگیرد. هر سه مشکلی که در مقابل جوانان است به کمک ابتکارات خود جوانان که همیشه در صحنه بودند قابل حل خواهد بود.

در هیات دولت من، حضور جوانان برجسته خواهد بود

او تاکید کرد:‌ خواهید دید که در هیات دولت من، حضور جوانان برجسته خواهد بود. لذا به قابلیت‌های سیاسی و فکر ارزشمند و ابتکار جوانان اعتقاد داریم و برای رشد از آن استمداد خواهیم طلبید.

موتلفه پای تصمیمی که گرفته است خواهد ایستاد

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا گفتگویی در میان اصولگرایان انجام شده است که شما به نفع دیگران کنار بروید یا دیگران به نفع شما کناره‌گیری کنند، گفت: انتخاب من پیش از اینکه جمنا نامزدهای خود را بخواهد معرفی کند براساس چارچوب تشکیلاتی و سیاسی حزب موتلفه صورت گرفته است. بنابراین حزب موتلفه پای تصمیمی که گرفته است خواهد ایستاد و برنامه‌ها و روش حکومتی خود را برای مردم تشریح می‌کند

با جمنا اختلاف سلیقه داریم

او افزود: دوستان ما در جمنا از نظر اهداف و نیت با ما شریک هستند و قطعاً در صورت موفقیت از برادران و خواهران خوب خود در جمنا کمک خواهیم گرفت. همانطور که از بقیه افراد شایسته در کشور کمک خواهیم گرفت؛ اما در سلایق، جمنا با ما اختلاف دارد و خوب است که به عهده مردم بگذاریم که تشخیص دهند کدام سلیقه پاسخگوی نیازهای آنها است.

باهنر بهتر است به کارهای خود برسد

او در رابطه با اینکه باهنر در جلسه شب گذشته بیان کرده به احتمال زیاد میرسلیم کناره‌گیری می‌کند تاکید کرد: ما تصمیم را در حزب می‌گیریم و اقدامات من از زبان خودم باید بیان شود و دیگران از طرف من حق ندارند این کار را بکنند. ما آمده‌ایم به مردم خدمت کنیم و تا آخر ادامه خواهیم داد. از آقای باهنر هم ممنون می‌شوم و بهتر است به کارهای خود برسند.

نباید یارانه را ابزار تبلیغات انتخاباتی قرار داد

میرسلیم در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت یارانه ها و اینکه آیا در صورت پیروز شدن آن را ادامه می‌دهد و مقدار آن تغییر خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قانونی داریم به نام هدفمندی یارانه ها که بسیار خوب است؛ اما باید درست اجرا شود. اگر قانونی ۱۲ بند دارد باید تمام بندهای آن اجرا شود. متاسفانه شاهد درست اجرا شدن این قانون نبودیم. باید با اولویت به محرومان رسیدگی شود. انشالله در دولت من آنچه به محرومان خواهد رسید بیشتر است و این امری قطعی است؛ اما ه بندهای این قانون توجه خواهیم کرد که کمک کردن به تولید است. لذا اگر تولید در این کشور تقویت شود خود موجب بهبود فراوان می‌شود که در مقابل آن یارانه نقدی ارزش و اهمیتی نخواهد داشت. سه درصد یارانه ها باید به وضعیت بهبود تولید تعلق می‌گرفت. تعجب نکنید اگر شرایط کشور در رابطه با اشتغال و تولید دچار بحران شود. قانون باید درست اجرا شود.

او تاکید کرد: باید از یارانه‌ها به صورت ثمربخش استفاده کرد و نباید آن را ابزار تبلیغات انتخاباتی قرار داد.

هر وقت دولت آمریکا آدم شود مانعی برای همکاری با دنیا نخواهیم داشت

میرسلیم رابطه با برنامه هایش برای بهبود روابط با دولت ایالات متحده گفت: این سوال را باید از دولت ایالت متحده پرسید که تاکنون اهتمامی از خود نشان نداده است تا حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد. در طول این سال‌ها به کرات از سوی دولت آمریکا مورد هجمه قرار گرفته است. هیچ مورد و مصداقی در طول ۵۰سال گذشته نیست که دولت آمریکا خواسته باشد خیری به ایرانی‌ها رسیده باشد. هر وقت دولت آمریکا آدم بشود و بخواهد با توجه به کرامت‌های انسانی با این ملت شریف و انقلاب عظیم مواجه شود مانعی برای همکاری با دنیا نخواهیم داشت.

دلیل همکاری موتلفه با احزاب کمونیستی

او در پاسخ به اینکه دلیل ارتباط حزب موتلفه با توجه به اعتقادات مذهبی- اسلامی این حزب، با احزاب کمونیستی چین، ونزوئلا، کوبا و کشورهای کمونیستی چیست؟ گفت: همکاری ما با این کشورها مناسباتی دارد که در درجه اول با توجه به دشمنی آنها با آمریکا است. ما جبهه ای که در مقابل آمریکا و روش‌های استکباری آن مواجه شده است را به رسمیت می‌شناسیم. اگر با چین، کره‌شمالی و ونزوئلا دست به دست هم می‌دهیم برای این است که در برابر رفتارهای استکباری آمریکا بایستیم و به دلیل اعتقادات مذهبی نیست، بلکه به دلیل مقاومت در برابر شیوه‌های ظالمانه ای است که آمریکا در برابر دنیا با جهان‌خواری خود اتخاذ کرده‌ است. هرجا که ایستادگی شود در برابر ستمگری به یاری کسانی خواهیم رفت که مستضعف شدند و به آنها ستم شده است.

او با اشاره به رفتارهای تروریستی آمریکا در منطقه گفت: در خاورمیانه مشاهده می‌کنیم چگونه جریان‌های تکفیری رشد کرده، به القاعده کمک کرده‌اند و داعش را عملاً پشتیبانی می‌کنند. ما در برابر خیانت‌هایی که به نسل بشری می‌شود ایستادگی خواهیم کرد و هر جبهه‌ای که در این راستا تشکیل شود صرفنظر از بینش‌های دینی با آن همراهی می‌کنیم. این پیوندهای ما ترویج‌کننده نوع ایستادگی در مقابل ظلم در دنیا است. البته کسی که نوکری آمریکا را در منطقه می‌کند و ترویج‌کننده برنامه‌های اوست صهیونیست‌ها هستند.

در زمینه انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری اساسی نکرده‌ایم

او در خصوص برنامه های خود برای رونق و رشد اقتصادی بیان کرد: برنامه های دولت یازدهم برای رسیدن به رشد ۸ درصدی در کشور را تمجید می کنیم اما این ادعا را که به رشد ۸ درصدی رسیده‌ایم بها توجه به این مفهموم که هر درصد صد هزار شغل ایجاد میکند را تایید نمی‌کنم لذا باید عمده این رشد با فروش نفت خام حاصل می‌شد اما فروش نفت خام را جزو سیاست‌های خود نمی دانیم و از سرمایه نفت و گاز می‌خواهیم به عنوان مزیت برجسته جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

او ادامه داد: نفت و گاز، مواد اولیه تولید محصولات میانی بسیار ارزشمندتر از سوختی است که الان دارد با ارزش افزوده ۵ درصد تامین می‌شود یا به صورت نفت خام به خارج از کشور صادر می‌شود و اینها در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده‌اند. یکی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که در فروش نفت خام ما متوجه فقط یک خریدار نباشیم و تنوع بخشی داشته باشیم. اصل این است که از نفت و گازمان به عنوان سرمایه استفاده کنیم و فروش نفت خام درآمد برای ما نباشد بلکه سرمایه را تامین کند تا برای آیندگان بماند.۹۵ درصد نفت یا خام‌فروشی و یا صرف تبدیل شدن به سوخت در کشور می‌شود و چرا ما نباید به دنبال انرژی‌های تجدیدپذیر برویم لذا ایران در منطقه‌ای است که می‌تواند از انرژی خورشیدی استفاده کند و در این زمینه متاسفانه سرمایه‌گذاری اساسی نکرده‌ایم.

همه روسای جمهوری به نوعی کم و بیش دچار خودکامگی شدند

میرسلیم در رابطه با ارتباط با رهبری گفت: در ابتدای صحبت‌هایم نویدی دادم که ما آمده‌ایم مژده دهیم که گرفتار خودکامگی نخواهیم شد و اگر می‌بینید روسای جمهور از بنی‌صدر تاکنون منهای هشت سال ریاست آیت‌الله خامنه‌ای و شهید رجایی هرکدام به نوعی کم و بیش دچار خودکامگی شدند به دلیل وابستگی‌هایی است که مانع می شود که خودکامگی شکل گیرد را نداشتند. اگر بنده به عنوان رئیس جمهور پیروز شوم یک فرد نخواهم بود بلکه چهارچشمی اعضای حزب موتلفه من را می‌پایند که مبادا از خطوط صحیحی که رئیس جمهور باید مراعات کند انحراف پیدا کند و این قطعی است.

او در ادامه این نشست در رابطه با نقد دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم وجه همت خود را در اداره کشور به صورت جاری آن قرار داد و انگار اگر مناسبات ما با آمریکا و غرب درست شود می‌توانیم با فروش نفت و درآمد حاصل از آن کشور را اداره کنیم و مسائل آرمانی مطرح نبوده است و راه‌حل آسان آن با پیش‌فرض اینکه می‌توان به ارتباط با غرب دست یافت برای اینکه تحریم‌ها برداشته شود تکیه شد اما محقق نشد و تحریم‌ها باقی ماند و تشدید شد و نتوانستند به آنچه فکر می‌کردند دست پیدا کنند.

کشور را از تمام عناصر فساد اقتصادی و انحراف پاک خواهیم کرد

او با بیان اینکه وقتی اقتصاد مقاومتی مطرح می شود به معنی این است که اصالت را به خود می‌دهیم، گفت: از تجربیات کشورهای دیگر استفاده می‌کنیم اما دل در گرو آنها نبسته‌ایم. مشکلات خود را باید خوب درک کنیم و برای آن راه‌حل مناسب با فرهنگ جاری کشور مهیا شود و این به معنای درون‌زایی است. اتکای ما به قابلیت‌هایی است که در ایران وجود دارد و جوانان ما از لحاظ استعداد برجستگی‌های فراوانی دارند و در همه دنیا با موفقیت روبرو بوده‌اند. دولت بعد از چهار سال فرصت‌سوزی در فروردین ۹۶ شروع به تعریف و تمجید از اشتغال و اقتصاد مقاومتی کرده است. چرا فرصت را از دست داد، چرا به عشق اینکه برجام محقق شود و آمریکا چهره خوش به شما نشان دهد فرصت را از دست دادید و گول آمریکا را خوردید.

میرسلیم در رابطه با مفاسد اقتصادی گفت: باید به سرمنشاء مفاسد پرداخت، باید سرمنشاء که بیکاری و اشتغال است حل شود. تمام کسانی که در این فاصله از امکانات اعتماد ملت سوءاستفاده کرده‌اند که با واسطه‌گری و زالو صفتی موجبات فاصله طبقاتی را فراهم آوردند از زیر دست ما نجات پیدا نمی‌کنند و با کمک مردم و اطلاعاتی که از آنها بدست می آوریم و با شناخت از مفاسدی که آگاهی پیدا می‌کنیم جلوی فاسدان را خواهیم گرفت و کشور را از تمام عناصری که باعث مفاسد اقتصادی و انحراف شده‌اند پاک خواهیم کرد.

عده‌ای اصولگرایی را به خود بسته‌اند

او در رابطه با اینکه بادامچیان اعلام کرده امکان دارد رئیسی به نفع شما در انتخابات کناره‌گیری کند آیا این مبنای خاصی دارد گفت: ما سر منشاء اصولگرایی هستیم و خود از اولین کسانی بودم که وقتی دیدم واژه محافظه‌کاری نامناسب است طی بررسی و مطالعه به این رسیدم که کار ما مبتنی بر اصول است و ما اصولگرا هستیم و حال عده‌ای اصولگرایی را به خود بسته‌اند که با آن کاری نداریم. اگر مرحوم عسگراولادی هم زنده بود قطعاً‌ از آنچه موتلفه انجام داده است خوشحال می‌شدند و روح ایشان از این انتخاب خوشحالند و آنچه آقای بادامچیان و باهنر مطرح کرده‌اند عقاید خودشان است که می‌خواستند پاسخ یکدیگر را بدهند اما من آمده‌ام آمادگی خود را برای خدمت به مردم به اثبات برسانم.

خدمت‌رسانی به مردم با کناره‌گیری محقق نمی‌شود

میرسلیم در رابطه با اینکه اگر خود را سرمنشاء اصولگرایی می‌دانید چرا به نفع رئیسی و قالیباف کنار نخواهید کشید و آیا این دو نفر هم ممکن است به نفع شما کناره‌گیری کنند و اینکه دلیل شما برای ورود به انتخابات چیست گفت: مهم‌ترین دلیل من برای ورود به انتخابات مشاهده باقی ماندن حقوق مردم بر روی زمین است و برای احقاق حقوق آنها کسی دست به کار نشده است و وظیفه خود دانستم و می‌دانیم که برای احقاق به جای مانده مردم اقدام کنم. ما با هم دشمنی نداریم و تنها رقابت می‌کنیم و می‌خواهیم گوی سبقت را در زمینه خدمت رسانی به مردم بر مبنای اعتقادات و سابقه، تجربه، آگاهی از یکدیگر برباییم. این را نشان خواهیم داد و مردم باید با رای خود تشخیص دهند و این با کناره‌گیری معلوم نمی‌شود.

میرسلیم در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت:‌ سرمایه‌گذاری متفاوت از این است که ایران بخواهد به بازار مصرف دیگران تبدیل شود و قطعاً به اینکه به بازار تبدیل شود مقابله خواهیم کرد اما سرمایه‌گذاری مقوله‌ای دیگر است. مبنی برا ینکه موجبات رشد کشور را فراهم می‌کند و برای اشتغال و توسعه نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی تمایل دارند که در کشور سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌گذاران خارجی هستند که مراجعه کردند با توجه به اینکه آینده بسیار روشنی را در ایران می‌بینند اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و این مانعی ندارد و در این زمینه سیاست‌های مشخصی را تدوین کرده‌ایم و از سرمایه‌گذاری در جهت رشد کشور استقبال خواهیم کرد.

سرسخت‌ترین رقیب در انتخابات را دولت می‌دانم

در ادامه این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید سرسخت‌ترین رقیبتان در انتخابات چه کسی باشد و آیا با دیگر اصولگرایان ائتلاف خواهید کرد، گفت: مبنای ما ائتلاف است و اسم حزب ما موتلفه اسلامی است اما ائتلاف موقع و جایگاه دارد و در منویات و اهداف ائتلاف داریم اما چه کسی باید پرچم این کار را چه کسی باید در دست بگیرد مردم تشخیص می‌دهند و در زمینه ائتلاف از همکاری خواهران و برادران اصولگرا استفاده می‌کنیم و نه تنها آنها بلکه از کسانی که ممکن است جزو اصولگرایان نباشند و به قانون اساسی و رهبری و انقلاب اعتقاد داشته باشند از آنها هم استفاده خواهیم کرد و از همه ایرانی‌هایی که از این اصول راه خدمت به جمهوری اسلامی قدم برمی دارند استقبال می‌کنیم.

او در ادامه بیان کرد: سرسخت‌ترین رقیب در انتخابات را دولت می‌دانم و از اول منتقد دولت بودیم در عین حالی که خیرخواه دولت هم بوده‌ایم. لذا اولین گروه که به دیدار دولت رفت موتلفه بود. امروز که به انتقاد پرداختیم به دلیل این است که چون توجه به آنچه توصیه شد نکردند بنابراین انتقاد به مشکلات موجود خواهیم داشت و فکر می‌کنیم که باقی ماندن روحانی در چهار سال دیگر به ضرر کشور است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy