Monday, Apr 24, 2017

صفحه نخست » بزرگترین برند لباس با مالکیت ایرانی در آمریکا اینترنتی می شود

bebe_0005_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر - شرکت bebe طراح و تولیدکننده مد پیشتاز برای خانم‌های جوان،‌ ۱۷۰ مغازه خود را در آمریکا تعطیل کرد و به جمع «برند» هائی پیوست که فقط از طریق اینترنت بازاریابی می‌کنند. برند bebe را کارآفرین و طراح ایرانی‌تبار «مانی مشعوف» در سال ۱۹۷۶ در سانفرانسیسکو به وجود آورد.

شرکت bebe طراح و تولیدکننده مد پیشتاز زنانه برای خانم‌های جوان،‌ ۱۷۰ مغازه خود را در اطراف آمریکا تعطیل می‌کند و به «برند» هائی می پیوندد که فقط از طریق اینترنت محصولاتشان را عرضه می کنند.

آقای مشعوف، در مصاحبه‌ای اشاره کرده بود که برند bebe را برای زنان قائم به ذات، سکسی و امروزی خلق کرده است. اسم bebe الهام گرفته از جمله مشهور «هملت»‌ شکسپیر، To be or not to be است.

خبرگزاری تجاری «بلومبرگ»‌ که خبر تعطیل شدن مغازه‌های bebe را برای نخستین بار منتشر کرد، گزارش داد که این شرکت می‌خواهد بدون اعلام ورشکستگی، فروشگاه‌های خود را تعطیل کند، اما اگر صاحبان املاک، حاضر نشوند در قراردادهای اجاره به سرعت تجدید نظر کنند، bebe هم ناچار خواهد شد به ورشکستگی متوسل شود.

روزنامه «یو. اس. تودی» در همین زمینه نوشت: bebe هم به جمع کثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا پیوست که در اثر رشد بازاریابی اینترنتی، یا تعطیل شدند یا برای کاستن از مخارج،‌ شمار کثیری از کارکنان خود را بیرون کردند. شرکت تولیدی «کنت کول» نیز اعلام کرد که تا نوامبر ۲۰۱۷ تمام مغازه‌های خود را تعطیل خواهد کرد و ازطریق فروش اینترنتی، صادرات و عمده‌فروشی به کار ادامه خواهد داد.

شرکت bebe اعلام کرد که تمام مغازه های آن،‌ ماه آینده تعطیل خواهند شد. برخلاف فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر، که زیر بار قرض، ناچار در مغازه‌ها را به روی مشتری می‌بندند، شرکت bebe بدهی زیادی در بیلان خود ندارد، اما بنا به گزارش «بلومبرگ» طی چهار سال اخیر، ۲۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

آقای مشعوف، که فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سانفرانسیسکو است، بنابه گزارش روزنامه «سانفرانسیسکو کرانیکل» در امور خیریه فعال است، و اخیرا به ساختمان جدید دانشگاه، کمک مالی کرده بود.

آقای مانی مشعوف، بنیانگذارشرکت «بی بی» تا ژانویه امسال، ۵۷ درصد از سهام شرکت خود را در دست داشت، و طی ۴۰ سال گذشته، مقام رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت را حفظ کرده است.

«بی بی»‌ در کالیفرنیا ۳۵ مغازه دارد و ۷۰۰ کارمند. شمار مغازه‌های «بی بی» در آمریکا ۱۸۰ و در سراسر جهان ۳۱۲ مغازه است، که برخی فروشنده برندهای فرعی، مثل «تو بی» یا «بی بی اسپورت» هستند.

علاوه بر آمریکا، «بی بی»‌ در کشورهای کانادا، روسیه، مکزیک، مالزی، تایلند، عربستان سعودی، مصر و اسرائیل هم فروشگاه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy