Tuesday, Apr 25, 2017

صفحه نخست » محمدجواد لاریجانی: اسحاق جهانگیری حق شرکت در مناظره‌های صداوسیما را ندارد

javadLarijani05_small.jpgرادیوفردا - محمدجواد لاریجانی، عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفته که اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان «کاندیدای پوششی، حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صداوسیما برای ریاست جمهوری را ندارد».

آقای لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم که روز دوشنبه چهارم اردیبهشت منتشر شد، گفت: «به ‌نظر من اگر شخصی اعلام کند "من نامزد هستم، ولی نامزد پوششی هستم"، اصلا چنین شخصی نامزد نیست. این سوءاستفاده از امکانات نامزدی است».

عضو شورای نظارت بر صداوسیما و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه افزود: «قانون برای کسی که نامزد می‌شود، امکاناتی برای تبلیغات و غیره گذاشته است لذا چنین شخصی حق ندارد دست به چنین کاری بزند چراکه این شخص اصلا داوطلب نیست. برداشت من از قانون این است، افرادی که رسما گفته‌اند کاندیدای پوششی هستند، اصلا صلاحیت نامزدی ندارند حتی اگر رجال سیاسی و دینی باشند».

اسحاق جهانگیری که معاون اول دولت حسن روحانی است، در آخرین دقایق مهلت قانونی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در وزارت کشور نامزد انتخابات شد.

آقای جهانگیری پس از کاندیداتوری، در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به این پرسش که «آیا به نفع آقای روحانی کناره‌گیری خواهید کرد؟»، گفته بود: «من با آقای روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم و آقای روحانی برای من شخصیت عزیز و بزرگواری است».

معاون اول دولت تاکید کرده بود: «آقای روحانی شخصیت اصلی جریان اصلاح‌طلب است و در انتخابات با توجه به حرکتی که پیش بیاید در زمان لازم تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام خواهیم داد».

به دنبال آقای جهانگیری، چهره‌های شناخته‌شده جناح موسوم به اصلاح‌طلب نیز در سخنان جداگانه‌ای، تاکید کردند که کاندیداتوری معاون اول دولت، با هماهنگی میان اصلاح‌طلبان و حسن روحانی بوده است.

از جمله، حسین مرعشی، عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان در این خصوص گفت که حسن روحانی، از میان تعدادی گزینه، «آقای جهانگیری را مناسب دانستند و ایشان نیز بنا به خواست شورای عالی اصلاح‌طلبان، شخصیت‌های بزرگی مانند آقای خاتمی، آقای موسوی خوئینی‌ها، آقای نوری، آقای عارف و نهایتا با تایید آقای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند».

آقای مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا همچنین افزود که کاندیداتوری معاون اول دولت در کنار رییس‌جمهور، از «آخرین توصیه‌های» اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

این نامزد انتخابات به صراحت نگفته است که کاندیدای پوششی حسن روحانی است ولی رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا در روزهای گذشته به او تاخته‌اند که برای کمک به نامزد اصلی وارد صحنه شده و نامزد پوششی است.

محمدجواد لاریجانی در این خصوص گفت: «کسانی که رسما اعلام کرده‌اند فقط برای کمک به یک کاندیدای دیگر در مناظره‌ها و مباحث ریاست‌ جمهوری شرکت‌ کرده‌اند و فقط کاندیدای پوششی هستند، حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صداوسیما برای ریاست‌جمهوری را ندارند».

این سخنان آقای لاریجانی در حالی بیان شده که جدول برنامه‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله آقای جهانگیری، در صداوسیما منتشر شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy