Tuesday, Apr 25, 2017

صفحه نخست » چرا کاخ سفید کل مجلس سنا را برای شنیدن گزارش کره شمالی فراخواند؟

erdf8d_small.jpgبی بی سی - کاخ سفید در حرکتی غیرعادی تمامی اعضای سنای آمریکا را برای قرار گرفتن در جریان گزارشی درباره کره شمالی فراخوانده است.

دولت آمریکا می گوید بیش از پیش نگران آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی و تهدیدهایی است که متوجه همسایگانش و آمریکا می کند.

جلسه کاخ سفید با حضور ۱۰۰ سناتور و همچنین رکس تیلرسون و جیمز ماتیس وزرای خارجه و دفاع در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

چین، متحد اصلی کره شمالی، از همه طرف ها خواسته است خویشتن داری نشان دهند.

چین این درخواست را پس از تماس تلفنی شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز یکشنبه مطرح کرد.

به گفته وزارت خارجه چین آقای شی کلیه طرف ها را ترغیب کرد "همچنان خویشتن داری خود را حفظ کنند و از اقداماتی که باعث افزایش تنش می شود بپرهیزند".

آقای ترامپ در مقابل گفت که "ادامه رفتار خصمانه" کره شمالی درحال بی ثبات کردن شبه جزیره کره است.

مقام های کاخ سفید مکررا برای تشریح مسائل امنیت ملی به کنگره می روند اما حضور کل اعضای سنا در کاخ سفید غیرعادی است.

دن کوتس مدیر امنیت ملی و ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش هم در این جلسه حضور خواهند داشت.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه سوالات درباره این موضوع را به میچ مکانل رهبر اکثریت سنا ارجاع داد.

دستیاران کاخ سفید به رویترز گفته اند که مجلس نمایندگان کنگره هم خواستار قرار گرفتن در جریان گزارشی مشابه درباره کره شمالی است.

واشنگتن می گوید یک ناوگروه تحت هدایت ناو هواپیمابر کارل وینسون ظرف چند روز به آب های شبه جزیره کره خواهد رسید که علیرغم خبرهای ضد و نقیض هفته پیش در مورد موقعیت این ناوگروه است.

آقای ترامپ همچنین به جلسه ای با حضور نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل در کاخ سفید گفته است که این سازمان باید برای اعمال تحریم های تازه علیه کره شمالی آماده باشد.

گری اوداناهیو خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید که آمریکا یک استراتژی چندمسیره را برای به کرسی نشاندن نقطه نظر خود در مورد کره شمالی دنبال می کند.

در درجه اول می خواهد سازمان ملل تحریم ها را شدیدتر کند و اطمینان حاصل کند که تحریم های موجود به درستی اجرا می شود.

در درجه دوم می کوشد برای مهار پیونگ یانگ به چین فشار آورد. جنبه سوم اعزام ناو هواپیمابر به شبه جزیر کره است که روشن می کند گزینه نظامی را مردود نمی داند.

رجزخوانی کره شمالی

کره شمالی روز یکشنبه تهدید کرد که به راحتی می تواند ناو هواپیمابر کارل وینسون را غرق کند.

این تهدید در روزنامه رودونگ سینمون، ارگان حزب حاکم کره‌شمالی (حزب کارگران) منتشر شد و در کنار آن گزارشی مفرح قرار داده شده بود که در آن کیم جونگ اون، رهبر این کشور از یک مزرعه خوک‌داری بازدید می‌کند.

این ناو روز یکشنبه در مانور دریایی مشترکی با ارتش ژاپن شرکت کرد.

پس از رژه نظامی بزرگ هفته گذشته و آزمایش ناموفق یک موشک که هر دو به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد پدربزرگ کیم جونگ اون، رهبر این کشور ترتیب داده شده بود، تنش میان دو کشور باز هم بیشتر شده است.

رودونگ سینمون که از آن به عنوان "صدای حزب حاکم" کره شمالی هم یاد می‌شود نوشته: "نیروهای جان برکف و انقلابی ما آماده‌اند تا فقط با یک حمله ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکایی را غرق کنند. حمله‌ای که مثالی بارز از توان نظامی ما خواهد بود." "

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy