Thursday, Apr 27, 2017

صفحه نخست » قاسم شعله سعدی: ابراهیم رئیسی یک بازی باخت باخت برای حاکمیت است

دکتر قاسم شعله سعدی نماینده دو دوره مجلس شورا، استاد حقوق بین‌الملل دانشکده حقوق دانشگاه تهران و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از رسیدن به مرحله دوم توسط شورای نگهبان بازماند، در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی»، موضوع رد صلاحیتها توسط شورای نگهبان بخصوص رد صلاحیت محمود احمدی نژاد و وضعیت بحرانی کشور در انتخابات پیش رو را مورد بررسی قرار داد.

دکتر قاسم شعله سعدی در ابتدا با اشاره به غیر قانونی بودن نظارت استصوابیِ شورای نگهبان گفت، این نهاد با سوء استفاده از «صلاحیت تفسیرگری» نسبت به قانون اساسی صلاحیت نظارتی خود را تصویب کرده و آن را به صورت استصوابی ارائه کرده است، در صورتی که در قانون اساسی ۱۲ یا ۱۳ مورد نظارت ذکر شده است و نمی توان گفت که این استصوابی و دیگر نظارتها مانند «نظارت بر رهبر» استصوابی نیست.


قاسم شعله سعدی گفت، شورای نگهبان حتی به این «نظارت استصوابیِ من درآوردیِ خود نیز پایبند نیست، و قوانین به صورتی است که ما در این دوره مشاهده کردیم هر کسی توانست برای شرکت در انتخابات ثبت نام کند ،و این نشان دهنده این است که نظام در ۴ دهه نتوانسته ساز و کاری را تدارک ببیند که هر کسی نتواند بر جایگاه ریاست جمهوری تکیه زند، و این وهن نظام است.

آقای شعله سعدی در ادامه گفت، من کشور را بحرانی و در خطر میبینم و به همین علت هم در این دوره از ریاست جمهوری ثبت نام کردم، و تمام شرایط را مطابق قانون اساسی دارم، ولی آقایان سلیقه ای برخورد کرده و هر کس را که بخواهند رد میکنند.

دکتر شعله سعدی با اشاره به رد صلاحیت محمود احمدی نژاد گفت، با توجه به اظهارات آقای خامنه ای مبتنی بر اینکه نظر ایشان به آقای احمدی نژاد نزدیکتر است، ترکش این «رد صلاحیت»، آقای خامنه ای را مورد اصابت قرار خواهد داد، با این وضعیت فکرکنم شورای نگهبان صلاحیت آقای خامنه ای را نیز اگر به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کند رد خواهد کرد!

قاسم شعله سعدی با اشاره به رابطه ابراهیم رئیسی با روسیه و مذاکراتش با نماینده ولادمیر پوتین گفت، هراس ما از آن است که مملکت کاملا با این وضعیت نابسامان به دست روسها بیافتد، و به همین جهت هم با توجه به همه خطراتی که برای یک رئیس جمهور در ایران از جمله ترور، حصر، زندان، ممنوع التصویری، برچسب بی بصیرت یا انحراف و ...وجود دارد، پا پیش نهادیم تا شاید بتوانیم کشور را از این وضعیت نجات دهیم.

دکتر شعله سعدی با اشاره به کارنامه سیاه ابراهیم رئیسی گفت، شورای نگهبان یک بازی خطرناکِ «باخت باخت» را آغاز کرد، به این صورت که با توجه به کارنامه سیاه آقای رئیسی کسی به او رای نخواهد داد، و اگر او با رای مردم از میدان بیرون رود به معنای شکست آقای خامنه ای است چون در افکار عمومی این گونه جا افتاده که ایشان مورد حمایت رهبری و حاکمیت است، و اگر هم به هر نحوی سعی کنند او را از صندوقهای رای بیرون بیاورند خطر تکرار حوادث سال ۸۸ وجود دارد.

دکتر قاسم شعله سعدی در پایان این مصاحبه با اشاره به خیانتهای روسیه به ایران در طول تاریخ گفت، چشم انداز بسیار نگران کننده است، و مملکت در شرایط پیچیده و خطرناکی بسر می برد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy