Wednesday, Apr 26, 2017

صفحه نخست » محرومیت بازیکن فوتسال زنان از حضور در تیم ملی به دلیل بازی بدون حجاب + فیلم

Shiva_Amini.jpgزمانه - شیوا امینی یکی از ملی پوشان فوتسال زنان ایران گفته که به دلیل بازی بدون حجاب در خارج کشور از حضور در تیم ملی محروم شده است. خود این بازیکن فوتسال، عکس و فیلمی را که باعث حذفش شده در اینستاگرامش منتشر کرده است.

شیوا امینی عضو تیم ملی فوتسال و بازیکن لیگ‌های برتر ایران، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که مسوولان ورزشی او را به دلیل بازی دوستانه در خارج کشور که در آن بدون حجاب ظاهر شده بود، محروم کرده‌اند.

واکنشی از سوی مسوولان ورزشی ایران در این زمینه منتشر نشده است.

ویدئویی از بازی"شیوا امینی"در یک مسابقه غیررسمی در ایتالیا که باعث محروم شدن وی از تیم ملی‌ ایران شد:

B_w1023_r1_s.jpg5855-14.jpg

این ورزشکار ایرانی که چهار سال ملی‌پوش بوده و تیمش در بازی‌های جهانی جزو چهار تیم برتر هم انتخاب شده نوشته است:‌ «هیچ وقت فکر نمی‌کردم که به خاطرِ یه تکه پارچه که سرم نبود یا پاهام پوشیده نبود آن هم درست در یک سفر شخصی و نه در زمان مسابقات رسمی، دیگر هیچ‌وقت نتوانم توی کشورم بازی کنم. متاسفم برای جامعه ورزشی که حجاب از خودِ ورزش برایشان مهمتر است. با محروم کردن و حذف کردن کسانی مثل ما که همیشه به سربلندی ایران فکر می‌کردیم چه را می‌خواهید ثابت کنید، مگر خارج کشور هم قانون حجاب اجباری است که من باید رعایت می‌کردم؟»

او همچنین، صفحه اینستاگرام خود را که محدود به دوستاش بود باز کرده و نوشته: «ببینند زندگی خیلی از ماها توی فضای مجازی همین است، ما اینجا خودمانیم بی‌سانسور.»

حساسیت به حجاب بازیکنان زن تیم‌های مختلف ورزشی تا آنجاست که رعایت نکردن آن می‌تواند به محرومیت ورزشکار از عضویت در تیم ملی منجر شود.

مدست قبل یکی از اعضای تیم ملی شطرنج زنان ایران به نام درسا درخشانی، به دلیل اینکه بی حجاب در یک مسابقه جهانی با هزینه شخصی خود حاضر شده بود، از حضور در تیم ملی محروم شد.

با توجه به محدودیت‌های موجود در پوشش، زنان ایرانی در برخی رشته‌های ورزشی از اساس امکان شرکت ندارند. در رشته‌های دیگر هم، زنان ایرانی موظف به استفاده از پوشش تعیین شده برای شرکت در مسابقات هستند و حتی با وجود این پوشش هم برخی از امامان جمعه و مراجع تقلید به حضور زنان در مجامع بین‌المللی اعتراض دارند.

لباس‌های طراحی شده برای زنان ایرانی در مسابقه‌های بین‌المللی، تاکنون در چند مورد دردسرساز شده است. تیم فوتبال زنان ایران، در بازی‌های مقدماتی المپیک لندن به دلیل عدم تطابق لباس با موازین بین‌المللی، از رقابت‌ها حذف شد که هرچند در نهایت، این پوشش مورد تائید قرار گرفت، اما زنان ایرانی دیگر شانسی برای حضور در رقابت‌ها نداشتند.

سال ۲۰۱۳ هم تیم کاتای ایران در آستانه کسب مدال طلا قرار داشت اما به دلیل تغییر لباس حذف شد

مسوولان ورزش ایران در گفته‌های خود بر اهمیت حضور زنان با پوشش اسلامی تاکید می‌کنند و از زنان ورزشکار نیز خواسته می‌شود در مصاحبه‌های خود بر این موضوع تاکید کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy