Saturday, Apr 29, 2017

صفحه نخست » چه اتفاقی برای صورت این زنان نامزد انتخابات در پوسترها افتاد؟

xc2855501d_small.jpgوبلاگ ناظران رادیو فرانسه، انتخابات مجلس در الجزایر به زودی برگزار می‌شود و رقابت‌های انتخاباتی در حال داغ شدن است اما ماجرایی عجیب پیرامون بنرهای تبلیغاتی برخی از احزاب این کشور به وجود آمده است، تصویری از نامزدهای زن در این بنرها دیده نمی‌شود و یک سری نقاشی‌های کلی جای عکس زنان را گرفته است. انتقادها در این زمینه به جایی رسیده است که مسئولین برگزارش انتخابات در الجزایر از احزاب خواسته است تا با عوض کردن پوسترهای خود، تصویر زنان را به آنها اضافه کنند.

احزاب مختلفی مانند حزب اسلامگرای النهضه، احزاب ملی گرایی مانند جبهه ملی، جبهه الجزایری و حتی احزاب چپ‌گرا مانند جبهه نیروهای سوسیالیست و ... احزابی هستند که تصویر زنان را حذف کرده‌اند. حزب اسلامی العدل و البیان یکی از این احزاب است، عجیب اینکه عکس یک زن در آن دیده می‌شود و تصویر دیگر زنان وجود ندارد.

حتی یک حزب سوسیالیست نیز تصویر زنان نامزد انتخابات را منتشر نکرده و نقاشی‌هایی کلی که نشان‌دهنده زنانی با حجاب است را به جای آن منتشر کرده است. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی صلاحیت این زنان را زیر سؤال برده‌اند، "آنها که نمی‌توانند حق خودشان را بگیرند چگونه می‌توانند در عالم سیاست مؤثر باشند" بسیاری از کاربران نیز معتقدند حضور این زنان واقعی نیست و تنها برای دور زدن قانون اجبار احزاب به وجود ۳۰ درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی می‌شود.

algElec0.jpg

algElec2.jpgalgElec3.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy