Wednesday, May 24, 2017

صفحه نخست » دستگیری برادر و پدر‌عامل حمله تروریستی منچستر

ytu555555-small.jpgیورونیوز - پلیس بریتانیا از دستگیری پنجمین فرد مظنون به دست داشتن در طراحی و اجرای حمله انتحاری در شهر منچستر خبر داد و تاکید کرد این حمله با پشتیبانی یک هسته تروریستی صورت گرفته است.

این افراد پس از انفجار روز دوشنبه در یکی از سالن های کنسرت شهر منچستر و در ادامه تحقیقات نیروهای امنیتی برای یافتن عاملان این حمله شناسایی و دستگیر شده اند. یان هاپکینیز، فرمانده پلیس شهر منچستر اعلام کرد تحقیقات به روشنی نشان می دهد که عامل این حمله به تنهایی عمل نکرده و از حمایت یک هسته تروریستی برخوردار بوده است.

-- ADVERTISEMENT --

از سوی دیگر یک روز پس از دستگیری هشام عبیدی، برادر عامل اصلی حمله انتحاری منچستر در لیبی، یک منبع امنیتی در بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد رمضان عبیدی پدر وی نیز در ترابلس، پایتخت، دستگیر شده است.

در پی این حمله که ۲۲ کشته و 64 زخمی برجای گذاشت، دولت بریتانیا وضعیت هشدار امنیتی در سراسر کشور را در بالاترین حد خود قرار داد.

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) چند ساعت پس از وقوع این حمله مسئولیت آنرا بر عهده گرفت.

ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه صبح چهارشنبه در گفتگو با یک شبکه خبری در این کشور اعلام کرد سلمان عبیدی، بیست و دو ساله، متولد بریتانیا با تبار لیبیایی که سرویس های امنیتی بریتانیا از آن به عنوان عامل اصلی حمله یاد می کنند به طور آشکار با داعش در ارتباط بوده و بدون شک پیش از این به سوریه سفر کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy