Monday, May 1, 2017

صفحه نخست » جزئیات قتل مدیر ایرانی شبکه «جِم» در ترکیه

saeed_Karimian.jpgشرق: پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره قتل مدیر شبکه جم و همراهش که شنبه‌شب به ضرب ٢٨ گلوله به قتل رسیدند آغاز کرده‌ است. به گزارش خبرنگار ما، سعید کریمیان در حال رانندگی بود که از سوی ماشینی راه او سد شده و مورد هدف گلوله قرار گرفته‌ است. گفته شده همراه او یک مرد بوده كه او هم کشته شده‌ است. بر اساس گزارش سایت تابناک، در جریان این حادثه یک خودرو جیپ در ساعت ٢٠:١٥ شنبه به خودرو کریمیان نزدیک شده، مسیر حرکت خودرو کریمیان را بریده و باعث توقف این خودرو شده است. سپس دو نفر از سرنشینان این خودرو جیپ به شماره پلاک 34 HD 9999 که نقاب بر چهره داشتند، خودرو کریمیان را هدف قرار داده‌اند. کریمیان پس از این حادثه به بیمارستانی در منطقه مسلک استانبول منتقل و در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده کشته شده است.

ضاربان پس از این حادثه، خودرو جیپی را که برای این قتل مورد استفاده قرار داده بودند به آتش کشیدند و متواری شدند که نشان می‌دهد برای انجام چنین عملیاتی برنامه‌ریزی از سوی افراد محلی انجام شده که با نحوه عملکرد پلیس استانبول در چنین وقایعی به‌خوبی آشنایی داشته و توانسته‌اند بر همین اساس به‌سرعت از محله حادثه بگریزند.

پلیس استانبول محدوده وقوع این حادثه و همچنین محدوده به‌آتش‌کشیدن خودرو ضاربان را بسته و هم‌زمان با عملیات مرسوم پلیس در چنین حوادثی، ظاهرا عملیاتی برای شناسایی و پیگرد عوامل این اقدام جنایی از سوی پلیس این شهر آغاز شده است. پس از وقوع این حادثه، برخی نزدیکان کریمیان در محل حضور یافته‌اند که پلیس ترکیه از آنها درباره احتمالات و انگیزه ضاربان تحقیق به عمل آورده است. گفته می‌شود کریمیان که شبکه جم را با حمایت مالی غیرمداوم راه‌اندازی کرد، عمده منابع مالی‌ای را که برای راه‌اندازی این شبکه در اختیارش قرار گرفته بود، در ترکیه سرمایه‌گذاری شخصی کرده بود که ظاهرا نه‌تنها این منابع از دست رفته، بلکه او با طلبکاران خطرناکی نیز مواجه شده است. برخی بازیگرانی که از شبکه جم در یک سال اخیر جدا شده‌‎اند نیز از بحران مالی این شبکه در طول یک‌سال اخیر و تسویه‌حساب سخت با ایشان خبر داده بودند. یکی از احتمالات‌ قابل طرح، منتهی‌شدن درگیری‌های اقتصادی به تسویه‌حساب مسلحانه با کریمیان است؛ سناریویی که در صورت قطعیت مرگ شریک کویتی‌اش، قوت بیشتری می‌گیرد. همچنین با توجه به روابط کریمیان، احتمال تسویه‌حساب درون‌سازمانی با او از سوی عوامل سازمان منافقین نیز دور از انتظار نیست. کریمیان قبلا هرگونه ارتباط خود را با سازمان منافقین تکذیب کرده بود، اما در ادامه تصاویری از او در کنار سرکرده این سازمان منتشر شده بود. البته هنوز هیچ‌کدام از این سناریوها قطعیت ندارد و باید منتظر بررسی ابعاد حادثه و شناسایی عامل این حادثه برای قضاوت دقیق‌تر درباره انگیزه ضاربان مدیر این شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان بود. همچنین وب‌سایت شبکه تی‌آر‌تی ترکیه که وب‌سایت شبکه دولتی ترکیه است اعلام کرد، این حادثه در خیابان آیازاغای منطقه ساری‌یر استانبول رخ داده است و تحقیقات مأموران برای پیداکردن عاملان این جنایت ادامه دارد. این وب‌سایت همچنین نوشت سعید کریمیان در محل حادثه جان خود را از دست داده، اما همراهش زمان حضور پلیس زنده بوده و به بیمارستان منتقل شده که بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داده ‌است. این وب‌سایت اعلام کرده است هر دو قربانی ایرانی بوده‌اند؛ اما بی‌بی‌سی گزارش داده است فردی كه در خودرو كریمیان به قتل رسیده مردی كویتی به نام محمد متعب شلاحی شریك مدیر جم بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy