Wednesday, May 3, 2017

صفحه نخست » نامه منسوب به بابک زنجانی: تقاضای پروانه ساختمان ۲۰۰ میلیاردی از شهرداری تهران

Babak-Zanjani.jpgاحمد حکیمی‌پور، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی از نامه‌ای رونمایی کرده که به گفته او توسط بابک زنجانی نوشته شده. خطاب نامه اما با جوهر سیاه ناخوانا شده و فقط لقب گیرنده نامه مشخص است: آقای دکتر. شهردار تهران، محمد باقر قالیباف که جزو سردار دکترهاست، آیا منظور از "آقای دکتر" اوست؟ در هرحال اگر اصالت نامه تأیید شود، نمایانگر بده‌بستان‌های مالی کلان بین بابک زنجانی و شهرداری تهران است. در فرازی از نامه منسوب به بابک زنجانی، نویسنده با صراحت می‌گوید ۸۰ میلیارد تومان به «آقای دکتر» پرداخت کرده.

نامه دستنویس، امضای بابک زنجانی را دارد و توسط دبیرخانه «حوزه معاونت مالی» به تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۲ مُهر دریافت خورده است.

نویسنده نامه - بابک زنجانی - نوشته است:

«آقای دکتر من نیاز مبرم به پروانه ساختمانی خوب در پروژه ایران زمین دارم و مبلغ کل آن ۲۰۰ میلیارد تومان بوده ۱۵۰ میلیارد آن نقد و بابت مابقی دو قطعه چک داده شده است.»

زنجانی می‌گوید ۸۰ میلیارد تومان به«آقای دکتر» پرداخته و در ازای آن هم چیزی از او نخواسته است:

«۸۰ میلیارد تومان هم جنابعالی گرفتید و بیش از یکسال است چیزی نخواستیم. یک حرکت هم این مجموعه برای ما انجام دهد. والله خسته شدیم و آزرده.»

nameh.jpg

محمد باقر قالیباف، یکی از دو نامزد اصول‌‌گرایان در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی را متهم کرده بود که در انتخابات پیشین از بابک زنجانی کمک مالی دریافت کرده است. روحانی این ادعا را تکذیب کرده است. محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه هم در یک نشست خبری گفته بود که به سخنان بابک زنجانی نمی‌توان اعتماد کرد.

نامه منسوب به زنجانی در بستر نزاع سیاسی بین حسن روحانی و محمد باقر قالیباف منتشر شده است.

بابک زنجانی در فروردین ۹۵ به اعدام محکوم شد اما حکم اعدام او هنوز اجرا نشده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy