Thursday, May 4, 2017

صفحه نخست » عکس برهنه مدل پلی‌بوی در قله کوه مقدس جنجالی شد

es9809000k96_small.jpgبی بی سی - برای بسیاری که به دنبال انتشار عکسی از خود در فیسبوک و اینستاگرام هستند، رسیدن به قله یک کوه که در میان ابرها قرار دارد، باید وسوسه‌کننده باشد.

مخصوصا اگر فردی که به این نقطه می‌رسد مدل مجله پلی بوی باشد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر حساب کاربری او را دنبال می‌کنند، عکس گرفتن در قله کوه در وضعیت برهنه شاید بسیار مناسب باشد.

اخیرا جیلین کوک، مدل پلی بوی به کوه "تارناکی" نیوزیلند صعود کرد و در چنین وضعی از خود عکس گرفت اما مردم قوم مائوری که از قرن‌ها پیش در این محل زندگی می‌کنند از چنین رفتاری آزرده شده و آن را‌ اقدامی ناهوشمندانه و بی‌اعتنا به فرهنگ مردم بومی خواندند .

قله کوه تارناکی برای مائوری‌ها مقدس است.

دنیس اینگاور، سخنگوی قوم مائوری به بی‌بی‌سی گفته است: چنین کاری مثل این است که فردی وارد کلیسای پطرس حواری در واتیکان شود و در آن مکان، برهنه از خود عکس بگیرد.

او گفت: آنجا مکانی مقدس است و چنین کاری بسیار ناشایسته است.

تصویر خانم کوک که خود نیوزیلندی است، چند روز پیش در صعود به قله این کوه که با شریکش انجام داد گرفته شده است.

او این عکس را در اینستاگرام بسیار پرطرفدار خود منتشر کرد. عکس او که در ارتفاع ۲۵۱۸ متری گرفته شده را نزدیک به ۱۰ هزار نفر آن لایک کرده‌اند

آقای اینگاور گفت مردم ممکن است بگویند چطور چنین عکسی بالای صخره‌ها توهین‌آمیز است؟

WE DID IT!! This was BY FAR the hardest thing I have ever done! Both mentally and physically. 2 minutes out of the car park I was already hurting, sweating and ready to turn back 😂 But it's amazing what you can accomplish with the encouragement and support of your partner! I could not have done this without you babe @thejoshshaw! • 🏔 Mount Taranaki Summit 🔭 9000ft ❄️ -11'C/35km winds 🏃🏻‍♀️ 12.6km (1.6km elevation) ⏰ 2am - 6.30pm (12hr hike time) 💪🏼 20kg pack (Josh had 40kg 😱) • This climb has forever changed me. I proved just how far I could push myself and I am truely proud of my accomplishment. This mountain was steep, rugged, ever changing and just pure brutal! Safe to say, I will never do it again 😅

A post shared by Jaylene Cook (@jaylenecook_) on

برای مردم محلی، این کوه آتشفشانی، محل دفن نیاکانشان است و آنها برای آن ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

به طور سنتی حتی صعود به قله کوه هم اقدامی ناشایسته است و تنها در موارد معدودی و در مراسم خاصی از این کوه بالا می‌روند.

از زمان استعمار نیوزیلند توسط بریتانیا، مردم محلی اختیار چندانی در مورد این کوه نداشتند. این کوه توسط کاپیتان جیمز کوک، دریانورد و کاشف بریتانیایی "اگمونت" خوانده شد اما اکنون بیشتر به نام قدیمی خود تارناکی شناخته می‌شود و مردم محلی هم پذیرفته‌اند که گردشگران به صعود از این کوه زیبا علاقه دارند.

سخنگوی قوم مائوری می‌گوید ما تنها چیزی که از مردم می‌خواهیم این است که حرمت را رعایت کنند و تصویری که اخیرا منتشر شده نمونه آزاردهنده دیگری از افرادی است که آشکارا نمی‌دانند چه رفتاری را باید پیشه کنند

شهردار منطقه هم پذیرفته که عکس گرفته شده مغایر با فرهنگ محلی است.

اما مدل پلی بوی از عکس خود دفاع کرده و گفته که قبل از عکس گرفتن تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که گرفتن چنین عکسی نامناسب و توهین آمیز نیست.

پیش از این هم اقدام‌هایی مشابه با خشم مردم محلی رو‌به‌رو شده است. گروهی کوهنورد در قله بساط کباب راه انداختند و شماری دیگر روی دیوارهای کوه نقاشی کشیدند

این اولین بار نیست که انتشار عکس‌های برهنه در قله‌ کوه واکنش ‌ساز می‌شود. .

در ژوئن ۲۰۱۵ صعود گروهی از گردشگران غربی به قله کینبالو در مالزی با خشم گسترده مردم مواجه شد و زلزله‌ مرگباری که پس از آن روی داد به توهین و اهانت آنها به کوه مقدس نسبت داده شد. این گردشگران پس از چند روز سپری کردن در زندان و پس از پرداخت غرامت توانستند مالزی را ترک کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy