Thursday, May 4, 2017

صفحه نخست » مالک معدن زمستان یورت کیست؟

kargar_Yourt_3.jpgاسناد حکایت از این دارد که مدیران معدن زمستان یورت از سوی یکی از هلدینگ‌های وابسته به یک نهاد انقلابی منصوب شده‌‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معدن زمستان یورت (قشلاق) در فاصله ۱۴ کیلومتری شهرستان آزادشهر از توابع استان گلستان قرار دارد.

این معدن تحت پوشش شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود است که حسب گزارش ۱۳ /۲/ ۹۶ هیات مدیره این شرکت (تصویر ذیل) سه عضو از پنج عضو هیات مدیره آن به شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توسعه معادن روی ایران تعلق دارد.

madan_Shahroud_1.gif

شرکت بازرگانی توسعه صنعت روی و شرکت معدنکاران انگوران وابسته به هلدینگ توسعه معادن روی ایران می‌باشند که در این هلدینگ نیز عمده سهام متعلق به شرکت‌های گروه مالی مهر اقتصاد و شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و... می‌باشد که تحت پوشش بانک مهر اقتصاد می‌باشند.

بانک مهر اقتصاد نیز از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه قرض‌الحسنه بسیجیان در سال ۱۳۷۲ شکل گرفته بود که هم اینک زیر مجموعه بنیاد تعاون بسیج می‌باشد.

madan_Shahroud_2.gif

این کارگران حسب شواهد و قرائن چندین ماه حقوق معوقه دارند و بعضا بابت ۱۶ ساعت کار حدود ۹۸۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند.

علی رغم خصوصی بودن این معدن، وزیر کار اعلام کرد که با تشکیل کمیته انسانی مسائل حقوقی و بیمه‌ای و عقب ماندگی‌های احتمالی را پیگیری خواهد کرد و دولت تا راه اندازی مجدد این معدن تمامی مطالبات مزدی۲۷۰ کارگر را پرداخت خواهد کرد.

امید است دستگاه‌های نظارتی و قضایی در اسرع وقت با تشکیل کمیته‌های بررسی کننده، با مسببان این حادثه برخورد بازدارنده داشته باشند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy