Friday, May 5, 2017

صفحه نخست » نخستین پرواز رقیب چینی ایرباس و بوئینگ + ویدئو

646453535_small.jpgدویچه وله - صنعت هواپیماسازی چین پس از سال‌ها تاخیر گام بلندی در مسیر تولید هواپیماهای مسافربری و رقابت با شرکت‌های غربی برداشت. هواپیمای سی۹۱۹ چین نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد.

روز جمعه (۵ مه/ ۱۵ اردیبهشت) هواپیمای مسافربری C919 ساخت چین که قرار است رقیب بوئینگ آ۳۲۰ و ایرباس ۷۳۷ باشد پس از یک پرواز ۸۰ دقیقه‌ای با موفقیت در فرودگاه شانگهای بر زمین نشست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۵ خلبان و مهندس پرواز تنها سرنشینان هواپیمای سی ۹۱۹ در نخستین پرواز این هواپیما بوده‌اند که تلویزیون دولتی چین برخاستن و فرود آن را به‌طور زنده پخش کرده است.

بنابر این گزارش قرار بوده نخستین پرواز هواپیمای مسافربری چینی در سال ۲۰۱۴ انجام شود اما این کار به دلیل بروز مشکلات فنی بارها به تعویق افتاد. به نوشته‌ی "اشپیگل آنلاین" بیش از ۸ سال از آغاز طراحی و ساخت این هواپیما می‌گذرد.

رونمایی رسمی از نخستین جت مسافربری چین پائیز ۲۰۱۵ صورت گرفت. این هواپیما قادر به جابه جایی ۱۵۸ تا ۱۶۸ مسافر است و می‌تواند در ردیف دو مدل یادشده بوئینگ و ایرباس باشد که پرفروش‌ترین هواپیماهای شرکت‌های آمریکایی و اروپایی محسوب می‌شود.

از شرکت هواپیمایی شرقی چین به عنوان بیشترین سفارش‌دهنده جت‌های سی۹۱۹ نام برده می‌شود. شرکت دولتی هواپیماسازی "کوماک" اعلام کرده که تا کنون ۳۲ مشتری ۵۷۰ فروند از این هواپیماها را سفارش داده‌اند.

گفته می‌شود که ساخت و تحویل "کوماک سی۹۱۹" به سفارش‌دهندگان، چند سالی زمان می‌برد. پیش از این زمان آغاز پرواز تجاری نخستین هواپیمای بزرگ مسافربری چین سال ۲۰۱۹ اعلام شده است.

رقیبان قدرتمند هواپیمای چینی

خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان صنایع هوایی می‌نویسد که کوماک سی۹۱۹ به لحاظ فنی از کیفیت دو مدل پرفروش بوئینگ و ایرباس برخودار نیست. شرکت‌های آمریکایی و اروپایی قصد دارند طی دو سال آینده این دو هواپیما را با آخرین نوآوری‌های تکنیکی به بازار عرضه کنند.

شرکت چینی کوماک برخی از قطعات هواپیمای مسافربری خود از جمله توربین‌های آن را از خارج وارد می‌کند و انتظار می‌رود برای رقابت با بوئینگ و ایرباس در بازارهای جهانی با مشکلات جدی روبرو باشد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy