Friday, May 5, 2017

صفحه نخست » نشست شورای آتلانتیك با محوریت زمینه سازی روابط بین مردم ایران و آمریکا

646555_small.jpgصدای آمریکا - روز جمعه شورای آتلانتیك در شهر واشنگتن میزبان نشستی با عنوان «زمینه سازی روابط بین مردم ایران و آمریكا» بود.

در این نشست که توسط باربارا اسلوین پژوهشگر ارشد در شورای آتلانتیک اداره شد، برخی چهره های سرشناس ایرانی و آمریکایی حضور داشتند.

در نشست شورای آتلانتیک، دكتر استن آلبرخت رئیس سابق دانشگاه ایالتی یوتا گفت پذیرش دانشجو به نفع ایران و آمریکاست.

وی با اشاره به آمار دانشجویان ایرانی در آمریکا گفت: اکنون سه چهارم ۱۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی درس می خوانند.

بهمن بختیاری مدیر اجرایی بنیاد بین المللی برای جامعه مدنی با استقبال از تلاش های گذشته برای نزدیکی مردم ایالات متحده و ایران گفت: روابط ورزشی بویژه ورزش هایی كه مانند كشتی محبوبیت دارند، ایجاد كننده پیوند خوبی بین مردم در كشور است.

آقای بختیاری افزود: این نوع دیپلماسی ارزان قیمت و بالاترین میزان پوشش رسانه‌ای را به خود اختصاص می دهد.

دیگر سخنران این نشست كامیار علایی استادیار دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی بود. آقای علایی نیز با استقبال از مبادله دانشجو بین دو کشور گفت نباید به ایده های افراطی كه درها را می بندند، اجازه عمل دهد.

وی که در مقاطعی در ایران درباره ایدز تحقیق می کرد، به تجربیات خود اشاره کرد و گفت از طریق پذیرش دانشجویان آمریكایی كه خواستار مطالعه در مورد ایدز در ایران بودند، این گروه ایران را بهتر شناختند.

دیگر سخنران نشست شورای آتلانتیک خانم شهرزاد رضوانی، وکیل و عضو هیات مدیره کانون وکلای ایرانی-آمریکایی بود. خانم رضوانی ایرانیان را اقلیتی مهم در آمریکا دانست و گفت ایرانی ها در شركتهای آی تی و دانشگاه حضور دارند و باید از سوی دو دولت اجازه ورود شهروندان آزادانه تر شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy