Sunday, May 7, 2017

صفحه نخست » خامنه‌ای: در ایران دولت‌ها تاثیری ندارند

A5jj55599993222_small.jpgالعربیه - علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از تحریف برخی سخنانش تاکید کرد که در ایران، دولت‌ها تاثیری ندارد.

به گزارش سایت دفتر رهبر ایران، خامنه‌ای روز یکشنبه 7 مه در سخنانی به مناسبت هفته معلم گفت: «جمهوری اسلامی در چشم دشمنانش هیبت دارد؛ این هیبت ناشی از امثال حقیر است؟ ابداً؛ این ناشی از مردم و حضور مردمی است. ناشی از عواطف و احساسات مردمی است».

خامنه‌ای افزود: «من این را می‌گویم. نیایند حرفی را که بنده به صراحت بیان کردم تحریف کنند و بگویند مراد فلانی این است که حضور مردم دولتی را سر کار می‌آورد، که آن دولت... نه آقا؛ دولت‌ها تاثیری ندارند».

هفته گذشته علی خامنه‌ای از حسن روحانی رییس جمهوری ایران و سیاستمداران نزدیک به وی را که می‌گویند سیاست خارجی دولت کنونی مانع از جنگ با غرب شده است، به طور تلویحی انتقاد کرد.

خامنه‌ای در سخنانی خطاب به جمعی از کارگران گفته بود: «گاهی می‌شنویم، شنیده ایم در گذشته بعضی ها گفته اند ما که آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم، نه، این حرفها، حرفهای درستی درست نیست، از بنده بشنوید. آنچه که سایه جنگ را، سایه تعرض دشمن را در طول این سالهای متمادی از سر این کشور رفع کرده است، حضور مردم بوده».

چند روز پس از آن مجید انصاری معاون حقوقی حسن روحانی در تجمعی انتخاباتی در شهر جیرفت کرمان گفت: «درست است که مقام معظم رهبری فرمودند این ملت بود که سایه جنگ را از سر کشور برطرف کرد اما ملت با انتخاب ابزار درست این کار را کرد یعنی انتخاب رئیس جمهوری و دولتی که بداند با دنیا چطور باید حرف بزند».

به نظر می‌رسد سخنان کنونی خامنه‌ای در انتقاد به این سخنان انصاری مطرح شده باشد.

پیشتر روحانی با اشاره به توافق هسته‌ای با غرب گفته بود: «مهم‌ترین اثر برجام این بود که سایه شوم تهدید از بالا سر ما رفع شد. آن‌ها پرونده ما را به سازمان ملل فصل هفت برده بودند و هر آن ممکن بود کشور دچار جنگ ناخواسته شود».

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا همام توافق هسته‌ای، ژوئیه 2015 میان ایران و گروه 1+5 (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌هایی که به خاطر این برنامه علیه این کشور اعمال شده بود، به تدریج لغو می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy