Monday, May 8, 2017

صفحه نخست » گدا گردی اروپایی‌ها در آسیا!

وبلاگ ناظران رادیو فرانسه - مردم محلی از این که می‌بینند به تازگی گردشگرهای اروپایی در مالزی، هنگ‌کنگ، تایلند و سنگاپور برای ادامه مسافرت خود دست به گدایی می‌زنند حسابی شوکه شده‌اند. در حالی که برخی از مردم محلی آن را عجیب می‌بینند اما برخی دیگر از این مسئله حسابی عصبانی هستند.


"بگ پکرز"نامی است که روی این افراد گذاشته شده و شاید بتوان آن را به "گداگرد"برگردان کرد. ترکیبی از لغت گدایی و اصطلاح "بک پکرز"[کوله‌پشتی گرد] که به گردشگرهایی گفته می‌شود که با یک کوله پشتی سبک به کشورهای مختلف سفر می‌کنند و برای حمل و نقل و یا حتی مکان خوابیدن از لطف مردم محلی بهره می‌برند.


تصاویر دو زوج اروپایی در حال گدایی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده حسابی سر و صدا به راه انداخته است. یک زو روی زمین نشسته‌اند و روی کاغذی نوشته‌اند "به سفر دور دنیای ما کمک کنید"و تصاویری را روز زمین قرار داده‌اند. در تصویر دیگر دو زوج دیگر در حال نواختن موسیقی هستند و پیام آنها نیز مشابه زوج پیشین است.

cartes_postales258.jpgاین زوج در حال فروختن کارت‌پستال هستند تا هزینه سفر خود را تأمین کنند

buskers897.jpg چند متر آن‌سوتر یک زوج در حال نواختن موسیقی با همان هدف هستند

79879.jpgبرخی برای "بگ‌پکینگ" [کوله‌پشتی گردی] رو به سیستم‌های آنلاین آورده‌اند. آنها با استفاده از "کراد فاندینگ"[سرمایه‌گذاری جمعی] سعی می‌کنند به صورت آنلاین از مردم تقاضا کنند تا برای سفرهای دور دنیای آنها پول جمع‌آوری کنند. در این شیوه با استفاده از سایت‌ها و یا اپ‌های "کراد فاندینگ"[سرمایه‌گذاری جمعی] افراد، پروژه خود را در این سایت‌ها تعریف می‌کنند و از مردم و دوستان خود می‌خواهند که به آنها پول بدهند.

پیش از این "بک پکرها"[کوله‌پشتی ‌گردها] به عنوان افرادی دیده می‌شدند که بر ضد ایده "جهانگردی صنعتی"کار می‌کردند. افرادی که به جای جذب شدن به مناطق گردشگری و لوکس و گران قیمت سعی می‌کردند با مردم محلی بیشتر در ارتباط باشند و از خدمات محلی استفاده کنند. اما اکنون این افراد به چشم جهانگردانی دیده می‌شوند که هدفی جز سفر بسیار ارزان در سر ندارند، آن‌قدر ارزان که گاهی به سوء استفاده از مردم محلی نیز منجر می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy