Wednesday, May 10, 2017

صفحه نخست » داعش یک افسر اطلاعاتی روس را گردن زد

2w2waa6_small.jpgدویچه وله - "دولت اسلامی" مدعی گردن زدن یک افسر اطلاعاتی روسیه شد. در ویدئوی منتشرشده جهادگرایان سر بریدن مردی نشان داده می‌شود که به ادعای داعش، افسر اطلاعاتی روسیه در سوریه بوده است. تاکنون ۳۰ نظامی روس در سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) با انتشار ویدئویی مدعی سر بریدن یک افسر اطلاعاتی روسیه در سوریه شده است.

این خبر را گروه اطلاعاتی "سایت" مستقر در آمریکا که فعالیت گروه‌های تروریستی در جهان را رصد می‌کند منتشر کرده است.

در این ویدئو گردن زدن مردی نشان داده می‌شود که "دولت اسلامی" مدعی اسیر کردن او در سوریه به عنوان افسر اطلاعاتی روسیه است.

این ویدئوی ۱۲ دقیقه‌ای هم‌زمان با سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در روز سه‌شنبه (۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت) منتشر شده است.

در این ویدئو مردی با جامه‌ای سیاه و زانو زده در بیابانی دیده می‌شود که به زبان روسی، در حالی که جلاد پشت سر او ایستاده، دیگر مأموران روس را به تسلیم شدن فرا می‌خواند.

راوی در این ویدئو پیش از مراسم گردن‌زنی می‌گوید: «این احمق وعده‌های دولت خود را که در صورت اسیر شدن تنهایش نمی‌گذارد، باور کرده بود».

هنوز اصالت ویدئو، زمان ضبط آن و هویت "قربانی" تأیید نشده و وزارت دفاع و سرویس امنیت فدرال روسیه نیز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده‌اند.

نیروهای نظامی روسیه در نبرد با مخالفان و شبه‌نظامیان جهادگرای بشار اسد، از رئیس جمهوری سوریه حمایت می‌کنند.

رویترز با استناد به وزارت دفاع روسیه نوشته است، از آغاز عملیات نظامی مسکو در سوریه در سپتامبر ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۳۰ تن از نظامیان روس در جنگ سوریه کشته شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy