Thursday, May 11, 2017

صفحه نخست » اسحاق جهانگيری: در مناظره دوم، تغییر تاکتیک دادم تا دوستان موتور نسوزانند

Eshagh_Jahangiri.jpgایسنا: معاون‌اول رئيس‌جمهوری، روز گذشته در حاشیه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در مناظره سوم انتخاباتی چه مطالبی را مطرح خواهد کرد، گفت: «اینکه ما چه مسائلی را در آن مناظره مطرح کنیم، قرار نیست از الان بگوییم؛ بلکه در همان جلسه مطرح خواهیم کرد. سومین مناظره درباره اقتصاد است و من امیدوار هستم که هم صداوسیما سؤال‌‌هایی مطرح کند که واقعا سؤال‌‌های اصلی جدی و درباره توسعه کشور باشد و هم اینکه کاندیداها درباره همان سؤالات صحبت کنند؛ به‌هرحال ما برای هر حالتی در مناظره آمادگی داریم».

اسحاق جهانگیری ادامه داد: «اگر دوستان در بحث‌های اصلی صحبت کنند، ما هم در همان زمینه با آنها صحبت می‌کنیم و اگر به جاده خاکی زدند، ما هم پاسخ‌شان را می‌دهیم».

او در پاسخ به این پرسش که چرا در مناظره اخیر حضور کم‌رنگ‌تری داشت، عنوان کرد: «این کار تغییر استراتژی نبود؛ بلکه یک تغییر تاکتیکی بود تا دوستان یک‌دفعه موتور نسوزانند؛ اما من در مناظره سوم همانی را که هستم، نشان خواهم داد».

جهانگیری گفت: «در این رده حرف خلاف مردم زدن هزینه بسیاری دارد و مردم باید تشخیص دهند که سیاست‌مداری که برایشان کار می‌کند، هر مطلبی را که می‌گوید، صادقانه است. وقتی یک سیاست‌مدار می‌گوید به مردم پول می‌دهد، باید بگوید از کجا این پول را تأمین می‌کند و برایش دلیل مشخصی بیاورد که اگر صادقانه مطرح شده باشد و قابل حساب و کتاب باشد، درست است».

معاون‌اول رئيس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان گفته‌اند که وی تا هفته آتی از کاندیداتوری در انتخابات انصراف می‌دهد، عنوان کرد: «من تا این لحظه چنین تصمیمی نگرفته‌ام».

او در پاسخ به این پرسش که آیا اموال خود را به مردم اعلام می‌کند یا خیر، افزود: «اصل موضوع این است که قوه قضائيه از این موضوع اطلاع داشته باشد و در ابتدای مسئولیت من فهرست اموال من را بگیرد و در انتهای دوره مسئولیت نیز مجددا این فهرست را دریافت کند تا ببیند بر درآمد یا اموال من به صورت غیرطبیعی افزوده شده است یا خیر و اگر تخلفی صورت گرفته است، با من برخورد کند وگرنه از دست مردم که کاری برنمی‌آید».

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از اعلام کاندیداتوری و بعد از مناظره‌ها با محمد خاتمی و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان جلساتی داشته است یا خیر،‌ افزود: «نه، جلسه‌ای نداشته‌ام».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy