Thursday, May 11, 2017

صفحه نخست » آقاى روحانى و يابوى انتخابات! ف. م. سخن

rodeo.JPGوقتى كسى به ناگهان و در اثر هيجان، دور بردارد و كارهايى بكند و حرف هايى بزند كه به قد و قواره ى او نمى خورد مى گويند طرف را يابو برداشته!

يكى از كسانى كه او را يابو بد جورى برداشته همين آقاى خامنه اى خودمان است! ايشان در زمينه ى قدرت و قدرت نمايى در ميادينِ جهانى به شدت در حال تاخت و تاز است و يابوى او را سر باز ايستادن نيست.

اما عقلا، معمولا كارى نمى كنند و سوار يابويى نمى شوند كه آن ها را بر دارد و بى اختيار به اين سو و آن سو ببرد! عقلا اول از همه روى چهار پا زين مى گذارند بعد تسمه هاى آن را محكم مى بندند و چِك و دَبِل چك مى كنند بعد با احتياط سوار حيوان مى شوند و تلاش مى كنند تا آن را به طور كامل تحت كنترل داشته باشند. اگر هم ببينند يابو چموش است و جفتك انداز، عطاى يابو سوارى را به لقايش مى بخشند و از آن پايين مى آيند.

دوران انتخابات كه مى شود، معمولا يابو، كانديدا ها را بر مى دارد. اين يابو برداشتن دو حالت دارد:
يا يابو واقعا طرف را بر مى دارد و نمايشى در كار نيست
يا يابوسوار، ميخى سيخى چيزى به يابو مى زند تا بازار فروش بليت گرم و تعداد تماشاگر زياد شود و عده اى از قبل يابوسوارى نمايشى او به نان و نوايى برسند. نمايش هم كه تمام شد، سيخ و ميخ را مى گذارد كنار و يابوى مربوطه هم رام و آرام مى رود دنبال علف خوردن خودش.

اكنون كه دوباره ايام انتخابات است و يابوسوارى كانديداها، با اجازه ى صاحب ميدان، يعنى حضرت خامنه اى، نامزدها و يابوها وارد ميدان مى شوند و در تلويزيون و ميادين عمومى به هنرنمايى مى پردازند. خودِ حضرت و يا عوامل اش هم سيخ و سيخكى به يابوى نامزدها مى زنند تا يابو سوارى هيجان انگيز تر شود و مشترى بيشترى جذب شود.

حال يك عده براى اين نامزد هورا مى كشند، يك عده براى آن نامزد. يك عده اين نامزد را هو مى كنند، يك عده آن نامزد را. هيجان كه زياد شد و مردم به موج مكزيكى بر خاستند، كم كم يابو سوار، تصور مى كند كه در حال ايجاد يك شاهكار است و مردم هم واقعا او را از صميم قلب تحسين مى كنند و به سيخ و ميخ حضرت آقا و دم و دستگاهش توجه ندارند. هيجان كه زياد شد، نامزد يابو سوار، كم كم دور بر مى دارد به حركات نمايشى بيشترى مى پردازد و مثلا افسار يابو را رها مى كند و براى لحظاتى روى يابو مى ايستد و كارهايى كه ثابت كند يابو در اختيار اوست و نه حضرت آقا! بعد يابو او را بر مى دارد و اگر خيلى احساس چموشيّت كند محكم به زمين مى كوبدش و اين مى شود نتيجه برداشتن يابو نامزد انتخابات را!

حال حكايت آقاى روحانى ست. ايشان توجه داشته باشد كه اگر عده اى به او راى خواهند داد نه از حب ايشان كه از بغض معاويه ى زمان است؛ اگر عده اى به او راى خواهند داد به خاطر تحقير يابو سوار حريف است.

آقاى روحانى تصور نكند كه با اين هورا ها و راى ها، همدستى او با صاحب ميدان ناديده گرفته خواهد شد. تصور نكند كه چشم ها بر روى دوز و كلك هاى او بسته خواهد شد. تصور نكند وعده هايى را كه قبلا داد و محقق نكرد مردم فراموش كرده اند و دوباره به تكرار آن وعده ها دل خوش خواهند بود. خلاصه كلام اين كه ايشان مراقب باشند تا بيش از آن چه مى توانند و در حد قدرت شان است تاخت و تاز نكنند كه عاقبت شان زمين خوردن و شكستن استخوان هاست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy