Tuesday, May 16, 2017

صفحه نخست » میرسلیم: مخالف برجام نیستم

Mirsalim.jpgارومیه- ایرنا- سید مصطفی میرسلیم در پاسخ به این سوال که' با وجود مخالفت با برجام، چگونه با دنیا ارتباط برقرار خواهید کرد'، بیان کرد: من مخالف برجام نیستم؛ برجام تلاشی بود که انجام گرفت و منجر به تعلیق تحریم ها شد.

به گزارش ایرنا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه سراسری ارومیه برجام را ' متنی توام با ابهام ' عنوان کرد و گفت: برجام تحریم ها را لغو نکرد؛ مسئولان کشوری برای آن زحمت کشیده اند و ما مدافع حقوق ملت در اجرای مفاد برجام خواهیم بود.


وی افزود: در فاصله به امضا رسیدن برجام به فرصت های گران بهای اقتصادی توجه نشد و من منتقد این وضعیت بودم.


در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 'آیا به نفع نامزد دیگری کنار می کشید؟'، اظهار کرد: من با یک سابقه و عملکرد مشخص وارد عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شده ام؛ آیا حیف نیست که از عرصه انتخابات کنار بروم'.


این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 'دولت معتقد است که رکود حاصل یک فرآیند اجتناب ناپذیر است، آیا این ادعا چقدر صحت دارد؟ '، گفت: ۹۰ درصد قاچاق برای دولت و ایادی حکومتی بوده و مبارزه با قاچاق، به اصلاح ذاتی و ریشه ای نیازمند است و از عهده کسی بر می آید که نفعی از آن عایدش نشود.


وی با بیان اینکه طبق گفته خود دولت، ۲۵ میلیارد دلار در سال قاچاق صورت می گیرد، افزود: این میزان قاچاق، تولید را فلج می کند، مسئله ما کوله بری نیست؛ مشکل قاچاقی است که توسط خودشان انجام می شود و ادعا کرده اند که برای مبارزه با قاچاق فناوری های نوینی وجود دارد، آیا در طول این ۴ سال خواب بودید؟


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره سوالی با موضوع ' احیای دروغین دریاچه ارومیه ' گفت: ریزگردهای خوزستان و بحران آب نیز وضعیت دریاچه ارومیه را دارد؛ دولت می گوید ما مشکل را حل کرده ایم یا حل می کنیم، سوال ما از دولت این است که در طول این چهار سال چه اقدام هایی کرده اید؟


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 'شفاف نبودن بدهی ۲۰ میلیارد دلاری به بدهکاران نفتی در دولت یازدهم این شائبه را به وجود آورده که افراد زیادی نظیر بابک زنجانی به وجود آمده است، نظر شما چیست؟'، گفت: ' دلال بازی امثال بابک زنجانی ها خوب نبود '؛ اگر دولت دهم باعث شد بابک زنجانی ایجاد شود اما کار خوبی که کرد این بود که از او وثیقه گرفت تا امروز بتوان حقوق ملت را احقاق کرد.


وی ادامه داد: دولت یازدهم ۴.۱ میلیارد دلار نفت و ۱۶ میلیارد دلار نفت دیگر را فروخت و الان نمی‌تواند پول آنها را بازگرداند؛ چرا دولت در این خصوص پاسخ نمی‌دهد؟


وی با بیان اینکه 'چاقو دسته خودش را نمی برد'، افزود: دولت نمی تواند در این زمینه جوابگو باشد زیرا خلاف کرده و دست واسطه ها را باز گذاشته و خودشان در دلالی ها بوده اند؛ شخصی می تواند با این وضعیت مبارزه کند که پاکدست باشد.


نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در جواب به این سوال که در مناظره تلویزیونی، از ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، چهار نفر از آنان به فساد و رانت خواری متهم می شوند، چگونه می توان نامزد اصلح را انتخاب کرد؟'، بیان کرد: من از نحوه رفتار نامزدها در مناظره اول متعجب و در مناظره سوم که اقدام به ' افشای غیرشرعی ' کردند نیز متحیر شدم زیرا نامزدها درصدد ریختن آبروی نظام برآمدند؛ در این مناظره ها ابهام در اذهان مردم به وجود آمد و یکی از نتایج آن زیر سوال بردن مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی بود.


به گزارش ایرنا، سید مصطفی میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی است .


انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy