Wednesday, May 17, 2017

صفحه نخست » عارف: لیست امید برای شورای شهر تهران لیست اصلی اصلاح‌طلبان است

MohammadReza_Aref.jpgزمانه ـ محمدرضا عارف روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت با توجه به لیست‌های متعددی که در روزهای اخیر به نام اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران منتشر شده گفت: "لیست امید که با اسم امید و بدون پیشوند و پسوند منتشر شده لیستی است که مورد تأیید شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان بوده و جناب آقای خاتمی نیز این لیست را تأیید کردند."

او ویژگی لیست امید برای تشخیص آن نسبت به دیگر لیست‌ها را دارا بودن دو سرلیست به نام‌های محسن هاشمی رفسنجانی و احمد مسجد جامعی و حضور شش زن در آن دانست.

انتشار لیست امید از سوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران در روزهای اخیر با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد. ابتدا عدم حضور نام اصلاح‌طلبانی که از زندانیان سیاسی سابق بودند و شمار کم زنان در این لیست و سپس ناکارآمدی افراد حاضر در این لیست و عدم حضور اعضای منتقد شورای کنونی شهر تهران از سوی چند تن از اعضای این شورا مورد انتقاد قرار گرفت.

این اختلافات موجب شد که چند لیست متفاوت با نام اصلاح‌طلبان منتشر شد؛ از جمله لیست ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان با نام "لیست امید اصلاحات" و همچنین لیست شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب تحت عنوان ۱+۲۱ اصلاح‌طلبان (شهر سبز) و همین‌طور لیست حامیان هاشمی. نکته مشترک تمام این لیست‌ها حضور محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان سرلیست است.

پیش از این محمدرضا عارف انتقادها نسبت به لیست امید را رد کرده و گفته بود در تهیه این لیست هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای صورت نگرفته است.

محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق و رهبر معنوی جریان اصلاحات نیز روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، با انتشار یک پیام کتبی حمایت خود را از لیست امید اعلام کرد.

خاتمی در این پیام نوشت: "شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به شیوه‌ای مردم‌سالارانه تشکیل شده و تلاش کرده است تا با روش مردم‌سالارانه و دموکراتیک، افراد متخصص را برای فهرست مورد نظر خود در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، با ضوابط و معیارهای سنجیده و نه تحت تأثیر امر و نهی و توصیه فرد یا گروه گزینش کند."

او همچنین با اشاره ضمنی به مشکلات لیست امید افزود: "نقص و احیاناً اشتباه، با تجربه و تدبیر حل شود، نه این‌که اصل کار زیر سؤال برود."

محمدرضا عارف روز چهارشنبه همچنین از مردم خواست تا به هر ۲۱ نفر لیست امید رأی دهند تا وارد شوراها شوند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در رزو جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy