Friday, May 26, 2017

صفحه نخست » تصویب طرح تحریم‌های جدید ایران در کمیته سنای آمریکا

congress-usa022.jpgپیش‌نویس طرح تحریم افراد و نهادهایی که به توسعه برنامه موشکی ایران یاری می‌رسانند، از تصویب کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گذشت. مصوبه ۱۸ رای موافق و سه رای مخالف داشت و برای نهایی شدن باید در صحن سنا بررسی شود.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در جلسه پنجشنبه (۲۵ مه/۴ خرداد) پیش‌نویس ارائه شده از سوی ۱۴ نماینده دمکرات و جمهوری‌خواه مبنی بر تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب رساند. این تحریم‌ها متوجه افراد و نهادهایی خواهد شد که به توسعه و تولید موشک‌های بالستیک ایران کمک می‌کنند.

چنانچه طرح تصویب قطعی شود، دولت ترامپ باید ظرف ۹۰ روز تحریم‌های جدیدی را علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای فعال در توسعه برنامه‌های موشکی ایران تصویب کند.

اگر این طرح تصویب شود، سپاه پاسداران برای اولین مرتبه از سوی آمریکا تحریم می‌شود. پیش‌تر و در سال ۲۰۰۷، شاخه برون مرزی این نهاد (سپاه قدس) تحریم شده بود. نمایندگانی که به این مصوبه رای داده‌اند بر این نظرند که تحریم‌های جدید مغایرتی با مفاد توافق هسته‌ای و برجام ندارد.

چند ساعت پیش از تصویب طرح یاد شده در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، فرمانده هوافضای سپاه از تاسیس سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک خبر داد.

این پیش‌نویس تنها چند روز پس از انتخابات دوباره حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران تصویب شده است. سیاست خارجی روحانی مبتنی بر تنش‌زدایی و تعامل است.

جان کری، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده قبلا در باره تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار داده و گفته بود که اینک زمان مناسبی برای چنین اقدامی نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy