Saturday, May 27, 2017

صفحه نخست » علم الهدی: نگوئید قانون در تمام کشور یکسان است؛ چرا این همه توهین و تخریب نسبت به من می‌کنید؟

y385tcde55-small.jpgنماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قانون در تمام کشور یکسان است اما اینجا سرزمین مقدس و حرم امام رضا(ع) است و سرزمین‌های مقدس دارای استثنائات عرفی هستند.
به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: افرادی که امکانات دارند می‌توانند در این ماه پربرکت نگاه ویژه‌ای به نیازمندان داشته باشند، زندانیان بی‌گناهی که در زندان‌ها به سر می‌برند را با استفاده از امکاناتی که دارید آزاد کنید.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا گفت: از حماسه‌ای که شما بزرگواران در جمعه قبل آفریدید به عنوان تکلیف شرعی و دینی تشکر می‌کنم، ان‌شاءالله باعث خوشنودی قلب امام زمان‌ قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در دموکراسی‌ترین کشورهای دنیا این مشارکت بی‌نظیر بود، این مشارکت بالا شما مردم مانور عظیمی در برابر دشمن ناپاک و شیطان بزرگ بود، افرادی که دم از دموکراسی می‌زنند با مزدورانی دورهم نشستند که در تمام تاریخ کشورشان سابقه حتی یک انتخابات ندارند، با آنان دست دادند، مردم‌سالاری و دموکراسی دروغین آنان بر دنیا ثابت شد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به جشن انتخاباتی در مشهد خاطرنشان کرد: تشکر ما با دعاست و دقیقاً وقتی آدم از دین‌مداری مردم می‌خواهد تشکر کند، باید با دعا تشکر کند اما متأسفانه یک عده عزیزان ما روز گذشته، تشکرشان از شرکت مردم در انتخابات، با حرمت‌شکنی امام رضا (ع) صورت گرفت.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه این جفای در حق دین است که ما از مردم با حرمت‌شکنی امام رضا بخواهیم تشکر کنیم افزود: این غلط است؛ برادران و خواهران، این جمله را بنده با منطق، با دلیل، با برهان به‌عنوان برادر پیرمرد شما با شما عرض می‌کنم، شهر مقدس مشهد حرم امام رضا(ع) است، اینکه می‌گویم شهر مقدس مشهد حرم امام رضا(ع) است، حرف من نیست، حدیثش را خواندم.
وی ادامه داد: این شهر متعلق به امام رضا(ع) و محل حرم امام رضا(ع) است، مشهد صحن و حرم امام رضا(ع) است، در تمام جهان سرزمین‌های مقدس یکسری استثنائات عرفی دارد؛ اینجا حرم امام رضا(ع) است و سرزمین مقدس استثنائاتی دارد که مربوط به قانون نیست بلکه مربوط به عرف است.
علم‌الهدی بیان کرد: فلسطین قداستش براساس مسجد الاقصی است و این نص صریح قرآن است. چطور این حکم برای فلسطین می‌تواند صادق باشد اما برای مشهد که شهر امام رضا(ع) است صادق نباشد؟ آیا تربت پاک امام رضا(ع) به اندازه آن شهر قداست ندارد؟ اینکه نظر بنده نیست که بگویند تو را قبول نداریم این آیه قرآن است.
خطیب جمعه مشهد مقدس ادامه داد: آیا یک آدم بی ایمان حاضر است در صحن امام رضا(ع) نوازندگی عمومی راه بیندازد؟ این قصه حرمت‌شکنی است؛ مشهد صحن و حرم امام رضا(ع) است و این قصه حرمت شکنی نسبت به امام هشتم(ع) است. نگوئید قانون در تمام کشور یکسان است، بله قانون در تمام کشور یکسان است اما اینجا سرزمین مقدس و حرم امام رضا(ع) است و حرم امام رضا(ع) حتی در عرف مسیحیت و غربی‌ها مقدس است.
علم‌الهدی عنوان کرد: شما حرف مرا قبول ندارید ایراد ندارد، بنده اصول دین نیستم، حرف بنده را قبول نکنید اما این مراجع تقلید شما هستند. از آنها استفتاء کنید که آیا برگزاری کنسرت در مشهد مجاز و حرمت شکنی است یا خیر؟ شما مسلمان و شیعه هستید و از مراجع در این زمینه سوال کنید. این را عمل کنید.
وی افزود: بنده یک طلبه هستم و اینجا تریبون نماز جمعه است و اینجا ملک من نیست و در اینجا از سوی ولی‌فقیه نصب شده‌ام و مالک تریبون نیستم، این تریبون فریضه الهی است و قدرت و ارتش و نیروی نظامی و دستگاه اجرایی نیست و بنده نیز یک طلبه پیر هستم که نهی از منکر می‌کنم و نیروهای نظامی کار خود را انجام می‌دهند و به بنده ارتباطی ندارد و ارتش و نیروی اجرایی ندارم اما در خطبه نماز جمعه باید نهی از منکر شود و به عنوان نهی از منکر می‌گویم نوازندگی عمومی و کنسرت در مشهد حرمت شکنی امام رضا(ع) است.
خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: خداوندا تو شاهد باش که من نهی از منکر انجام دادم، ایجاد کنسرت و نوازندگی عمومی و جمعی در هر نقطه‌ای از کشور اگر هنجارشکن باشد نه تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور است اما در مشهد قطعاً حرمت شکنی نسبت به امام رضا(ع) است. مگر امام رضا با شما چه کرده است؟ این همه توهین و تخریب نسبت به من می‌کنید و حرف‌هایم را نیز تقطیع می‌کنید و بیشتر از این بکنید اما با امام رضا(ع) چرا اینگونه برخورد می‌کنید؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy