Friday, May 26, 2017

صفحه نخست » مرکل از بحث 'جنجالی' با ترامپ خبر داد

y38m1958-small.jpgبی بی سی - آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می‌گوید در نشست سران گروه هفت بحثی "جنجالی" با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، انجام شده و دیگر اعضا تلاش کرده‌اند که آقای ترامپ را قانع کنند به توافق‌نامه اقلیمی پاریس پایبند باشد.

پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا و میزبان نشست سران هفت کشور صنعتی نیز گفت آقای ترامپ هنوز حاضر نیست که از توافق‌نامه پاریس حمایت کند. آقای جنتیلونی گفت: "دیگران همه تعهد کاملشان به توافق پاریس را اعلام کرده‌ند. ما مطمئنیم که آمریکا هم پس از تامل به این نتیجه می‌رسد که پایبند توافق باشد."

دونالد ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی گفت که آمریکا را از توافق پاریس برای کاهش انتشار گازها‌ی گلخانه‌ای خارج خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا هنوز اقدامی در این باره انجام نداده است.

گری کوهن، از مشاوران دونالد ترامپ، می‌گوید دیدگاه آقای ترامپ درباره تغییرات اقلیمی در حال تحول است و او کاری را خواهد کرد که منافع آمریکا را برآورده کند.

آلمان، آمریکا، ایتالیا، بریتانیا، ژاپن، کانادا و فرانسه گروه هفت را تشکیل می‌دهند. اتحادیه اروپا نیز در این گروه نمایندگانی دارد.

با وجود اختلاف نظرها درباره تغییرات اقلیمی، رهبران گروه هفت برای اقدامات مشترک جدید در مبارزه با تروریسم به توافق رسیده‌اند.

مطابق آنچه در این نشست امضا شده از شرکت‌های خدمات اینترنتی خواسته شده که اقدامات بیشتری برای حذف مطالب افراط‌گرایانه انجام دهند.

همچنین در حاشیه نشست رهبران دونالد ترامپ و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا بر برنامه‌هایشان برای گسترش تجارت دوجانبه تاکید کردند.

سایه اختلافات عمیق بین آمریکا و ۶ کشور دیگر بر فضای نشست سران "گروه ٧" در سیسیل سنگینی می‌کند

خبر گزاری فرانسه گزارش میدهد که معمولاً در نشست های سران "گروه ۷" بیانیه نهایی نشست‌ها از پیش آماده می‌شود، اما در این نشست، به دلیل تردیدهای فزاینده درباره موضع آمریکا در خصوص دو موضوع مهم و محوری این نشست یعنی تجارت آزاد و تغییرات آب و هوا، طرح بیانه نهایی این نشست به روز شنبه ٢٧ مه موکول شده است.
فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی تلاش می کنند تا موضع سخت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را درباره این دو موضوع نرم کنند.

در همین حال، سخنان تند و برخوردنده دیروز دونالد ترامپ درباره آلمان بر فضای این نشست سنگینی می‌کند.
به گزارش تارنمای اینترنتی هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل"، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه ٢۵ مه در دیدار با رؤسای شورا و کمیسیون اتحادیه اروپا گفته که «آلمانی‌ها بد هستند، بسیار بد هستند». او با اشاره به مازاد تراز تجاری آلمان در برابر آمریکا، آلمانی‌ها را «بد و در واقع بسیار بد» خوانده است.
خبرگزاری آلمان به نقل از "اشپیگل"، می‌نویسد که ترامپ در دیدار دیروز خود با دو مقام بلندپایه اتحادیه اروپا، آلمانی‌ها را «رد و در واقع بدتر» خوانده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که "دونالد توسک" و "ژان-کلود یونکر" رؤسای شورای اروپا و کمیسیون اتحادیه اروپا، بدون تکذیب نوشته "اشپیگل"، تلاش کرده‌اند که گفته‌های دیروز دونالد ترامپ درباره آلمانی‌ها را کمرنگ جلوه دهند.
گفته های ترامپ توسط دیپلمات‌های دیگری که شاهد دیدار ترامپ با این دو مقام بوده‌اند، تأیید شده است. آنان گفته اند که این حرف را از زبان رئیس جمهوری آمریکا شنیده‌اند.
با این وجود، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز به هنگام ورود به "تائومینا" در جزیره سیسیل، از هرگونه اظهارنظری در این‌باره خودداری کرد.

این نخستین بار است که "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، "ترزا می" به عنوان نخست وزیر انگلیس، "امانوئل ماکرون" به عنوان رئیس جمهور فرانسه و "پائولو جنتیلونی" به عنوان نخست وزیر ایتالیا، در نشست سران "گروه ۷" حضور دارند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy