Sunday, May 28, 2017

صفحه نخست » کاهش ۵۵ درصدی صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان‌

y11847325fr8-small.jpgصدای آمریکا - با اینکه دادگاه های فدرال آمریکا از اجرای فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ جلوگیری کرده اند، اما میزان صدور ویزای آمریکا برای شهروندان کشورهای عرب و اغلب مسلمان‌نشین تحت کابینه آقای ترامپ کاهش یافته است.

بنا به گزارش وبسایت پولیتیکو، آماری که به تازگی توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده حاکی از آن است که صدور ویزای غیرمهاجرتی آمریکا برای حدودا پنجاه کشور اغلب مسلمان‌نشین، در ماه آوریل سال جاری نسبت به میانگین آن در سال ۲۰۱۶ حدود بیست درصد کاهش یافته است.

میزان کاهش صدور ویزای غیرمهاجرتی آمریکا برای کشورهای صرفا عرب در ماه آوریل ۳۰ درصد بوده است.

بنا به آمار وزارت خارجه، میزان صدور ویزای غیرمهاجرتی برای شهروندان شش کشوری که در فهرست دومین فرمان مهاجرتی ترامپ قرار گرفته بودند، شامل ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی، و یمن، در مقایسه با میانگین سال ۲۰۱۶، حدود ۵۵ درصد کاهش یافته است.

داده هایی که ماه گذشته از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شدند بیانگر این است که ماه مارس سال جاری نیز شاهد کاهش میزان صدور ویزا برای کشورهای مذکور بوده، ولی این کاهش در ماه آوریل و نسبت به میانگین سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

پولیتیکو به نقل از سه کارشناس مهاجرتی می گوید با اینکه نرخ صدور ویزا می تواند شاهد نوسانات ماهانه غیرقابل پیشبینی باشد، اما کاهش چشمگیر میزان صدور ویزا در ماه های مارس و آوریل سال جاری تا کنون بی سابقه بوده است.

افت میزان صدور ویزا در ماه های اخیر همزمان بوده است با سیاست سفت و سخت پرزیدنت ترامپ در سرکوب مهاجرت به آمریکا تحت عنوان امنیت ملی.

پرزیدنت ترامپ طی تبلیغات انتخاباتی سال گذشته خواستار این شده بود که از ورود تمام مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود، سخنانی که بعدها در دادگاه فدرال علیه خود او و در تعلیق فرمان مهاجرتی اش از آن استفاده شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy