Sunday, May 28, 2017

صفحه نخست » پلیس بریتانیا تصاویر بمب‌گذار منچستر را منتشر کرد

manchester_bomber.JPGپلیس بریتانیا تصاویری از بمب‌گذار سالن منچستر آرنا منتشر کرده که با دوربین‌های سطح شهر منچستر گرفته شده است. این تصاویر سلمان عبیدی را پیش از سوءقصد مرگبارش نشان می‌دهد. ۱۱ نفر در ارتباط با این سوءقصد بازداشت هستند.

پلیس بریتانیا از بمب‌گذاری انتحاری روز دوشنبه گذشته (۲۲ مه) تا کنون سخت در تلاش کشف و روشن ساختن جزئیات بیشتر درباره این سوءقصد است؛ حمله‌ای خونین که توسط جوان ۲۲ ساله‌ی لیبیایی‌تباری به نام سلمان عبیدی انجام گرفت.
تصاویری که پلیس بریتانیا شامگاه شنبه (۲۷ مه / ۶ خرداد) منتشر کرده، توسط دوربین‌های تعبیه‌شده در سطح شهر منچستر گرفته شده‌اند.
در این تصاویر چهره‌‌ی سلمان عبیدی که سبیل و عینک دارد، نمایان است. او همچنین جلیقه‌ای ضخیم و سیاه‌رنگ، یک کلاه کپ، شلوار جین و کفش‌های ورزشی پوشیده است.
البته هنوز مشخص نیست، این تصاویر که گفته می‌شود روز دوشنبه و پیش از حمله سلمان عبیدی به سالن سرپوشیده منچستر آرنا گرفته شده، در کدام نقطه شهر ثبت شده است.

مقامات پلیس در پی تحقیقات و بررسی‌های خود اعلام کرده‌اند که بمب‌گذار منچستر پیش از آنکه به سالن کنسرت در شهر برود و سوءقصد خود را عملی کند، به آپارتمانی در مرکز منچستر سر زده است.
به گفته‌ی پلیس مشخص شدن این آپارتمان برای پیشبرد تحقیقات بسیار مهم است، چرا که سلمان عبیدی به احتمال قوی آخرین گام‌های لازم برای آماده‌سازی محموله‌ی انفجاری خود را در آنجا انجام داده است.
پلیس بریتانیا شهروندان این کشور را فراخوانده که اگر اطلاعاتی درباره فعالیت‌ها و مکان‌هایی که عبیدی در روزهای پیش از سوءقصد در آنجا بوده دارند، مقامات را در جریان قرار دهند.

فعالیت شبانه‌روزی پلیس
در حال حاضر حدود یکهزار مأمور پلیس در ۲۴ ساعت شبانه‌روز سرگرم انجام تحقیقات‌اند و گفته می‌شود که در بررسی‌های خود پیشرفت‌هایی نیز داشته‌اند.
پلیس اعلام کرده که "اطلاعاتی بسیار مهم درباره عبیدی، همراهانش، وضعیت و فعالیت‌های مالی‌اش، نوع محموله انفجاری و همچنین جاهایی که او در آنجا به سر برده"، به دست آورده است.

مأموران پلیس بریتانیا در جریان تحقیقات و تفتیش‌ها مجموعا ۱۳ نفر را بازداشت کردند.
در این میان اما یک جوان ۱۶ و یک زن ۳۴ ساله که در این رابطه دستگیر شده بودند، آزاد شده‌اند.
پدر و یکی از برادران سلمان عبیدی نیز از جمله کسانی هستند که در طی تحقیقات بازداشت‌ شده‌اند. البته دستگیری آنان در لیبی صورت گرفته است.
مقامات بریتانیا با توجه به پیشرفت‌های حاصله در تحقیقات، سطح هشدار امنیتی را کاهش داده‌اند. تا پیش از این بالاترین سطح هشدار حاکم بود. این سطح اکنون از وضعیت "بحرانی" خارج شده و به سطح "مهم" تقلیل یافته است.

با توجه به کاهش سطح هشدار امنیتی قرار است، سربازانی که در روز‌های اخیر برای پشتیبانی نیروهای پلیس در خیابان‌ها مستقر شده بودند، به فعالیت خود در این راستا پایان دهند.
در بمب‌گذاری منچستر که ۲۲ مه روی داد، ۲۲ نفر از جمله هفت کودک جان خود را از دست دادند. ۶۶ نفر نیز زخمی شدند که تقریبا تمامی آنها همچنان در بیمارستان به سر می‌برند و وضعیت شماری از انها نیز وخیم گزارش شده است.

*********

براى مشاهده ى تصاوير شطرنجى نشده تروريست منچستر به كانال تلگرام خبرنامه ى گويا مراجعه نماييد
https://t.me/gooyadotcom

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy