Monday, May 29, 2017

صفحه نخست » آمریکا به دنبال ممنوعیت بین‌المللی حمل لپ‌تاپ در پروازهاست

Laptop.jpgدویچه وله ـ در شماری از پروازها به آمریکا که عمدتا از خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، مسافران اجازه ندارند لپ‌تاپ‌شان را همراه خود به داخل کابین ببرند. دولت آمریکا می‌خواهد این ممنوعیت را به تمامی پروازهای بین‌المللی گسترش دهد.

جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا، به دنبال آن است که بردن لپ‌تاپ به داخل کابین هواپیما در تمامی پروازهای بین‌‌المللی که به این کشور وارد یا از آن خارج می‌شوند، ممنوع شود. کلی روز یکشنبه (۲۸ مه/ ۷ خرداد) گفت که تروریست‌ها "شدیدا به دنبال آن بوده‌اند تا یک هواپیمای در حال پرواز را، به خصوص یک هواپیمای آمریکایی که مسافرانش اغلب آمریکایی هستند، ساقط کنند".

وزیر امنیت داخلی آمریکا که با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" گفتگو می‌کرد، با اشاره به حادثه تروریستی در منچستر گفت: «واقعا یک تهدید جدی وجود دارد؛ تهدیدهای متعدد علیه صنعت حمل و نقل هوایی.»

پس از حادثه تروریستی منچستر که به کشته شدن ۲۲ تن از جمله ۷ کودک منجر شد، دولت بریتانیا وضعیت امنیتی در سراسر این کشور را به بالاترین درجه در ده سال اخیر رسانده و نسبت به احتمال وقوع یک حمله ترورریستی دیگر به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی نظیر فرودگاه‌ها یا ایستگاه‌های قطار هشدار داده است.

جان کلی هفته گذشته در سفری به بروکسل با مقامات کمیسیون اروپا دیدار کرد و با آنان در مورد جزئیات بیشتر منع احتمالی حمل لپ‌تاپ به داخل کابین هواپیما به گفتگو پرداخت.

در حالیکه آمریکا به شدت برای اعمال این محدودیت تلاش می‌کند، کارشناسان صنعت هوانوردی با دیدی بسیار انتقادی به آن می‌نگرند.

برخی کارشناسان اروپایی بر این باورند که ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پرواز نه تنها امنیت را تأمین نمی‌کند بلکه مشکلات دیگری را نیز به همراه خواهد داشت.

به گفته آنان خطر حمل مواد منفجره در کفش و لپ‌تاپ به لحاظ کمّی تقریبا برابر است و همانطور که نمی‌توان از مسافران خواست پابرهنه وارد هواپیما شوند، به همان نسبت نیز نمی‌توان ورود لپ‌تاپ به داخل کابین را ممنوع اعلام کرد.

این ممنوعیت البته در ماه مارس به طور محدود اجرا شد و روزانه حدودا ۵۰ پرواز از ۱۰ شهر مختلف را که عمدتا در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار داشتند، شامل می‌شد.

در این پروازها مسافران صرف‌نظر از تابعیت‌شان اجازه حمل لپ‌تاپ به درون کابین هواپیما را ندارند و هر گونه وسیله الکترونیکی که بزرگتر از یک گوشی تلفن هوشمند باشد، باید جداگانه بررسی شود.

چنانچه این محدودیت به تمامی پروازهای بین‌‌المللی گسترش یابد، این قوانین به احتمال زیاد برای تمامی پروازها از فرودگاه‌های بین‌المللی در سراسر جهان اجرا خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy