Tuesday, May 30, 2017

صفحه نخست » فیلم برخورد وحشیانه با یک وکیل در بیمارستان

مشت زدن مامور نیروی انتظامی به حسین مهراندیش وکیل دادگستری دربیمارستان

خبرگزاری هرانا - روز جاری، حسین مهر اندیش، وکیل دادگستری در پی شکایت قاضی شعبه ۲۹ در زمان وکالت در مجتمع قضائی شهید مدنی تهران بازداشت شد. وی که پس از تنش و بازداشت به عارضه قلبی دچار شده بود در معیت ماموران انتظامی به مرکز درمانی منتقل شد. حداقل یکی از ماموران همراه بدون هیچ دلیل مشخصی به سینه این وکیل دادگستری ضربه می زند. ضربه ای که در آن شرایط می تواند عواقب مرگباری برای فرد دچار عارضه قلبی به همراه داشته باشد. حسین مهر اندیش اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری حسین مهراندیش، وکیل پایه دادگستری که در مجتمع قضایی شهید مدنی تهران در حال انجام دفاع از موکل خود بود به دستور قاضی شعبه ۲۹ و تحت عنوان توهین به قاضی بازداشت شد.

بازداشت پرتنش نامبرده منجر به بروز عارضه قلبی به شکل درد در ناحیه قفسه سینه شد به همین دلیل ماموران نیروی انتظامی وی را به مرکز درمانی منتقل کردند.
در ویدیویی که در اختیار هرانا قرار گرفته و لحظات پیش از حضور پزشک بر سر بیمار را نشان می دهد، یکی از ماموران نیروی انتظامی به دلایل نامعلومی با آقای مهراندیش که در حالت بی حالی قرار دارد بدرفتاری می کند و پس از دستبند زدن او به تخت به ناحیه سینه او ضربه میزند. ضربه ای که برای فرد مبتلا به عارضه قلبی می تواند کشنده باشد.

در این ویدیو خانم نقویان همسر آقای مهراندیش که ایشان نیز به حرفه وکالت اشتغال دارد به ماموری که ضربه می زند معترض می شود.

شاهدین در صحنه به هرانا گفتند یکی از افسران ارشد حاضر که گفته میشود سمت ریاست کلانتری را نیز بر عهده دارد به خانم نقویان لگد زده است.

آقای مهراندیش پس از ترخیص از مرکز درمانی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

لازم به یادآوری است خشونت رفتاری در نیروهای انتظامی و نظامی ایران مسبوق به سابقه است و حتی موارد زیادی از مرگ در بازداشتگاه ها یا فوت فرد در زمانی که تحت بازداشت بوده در سالهای اخیر گزارش شده است با اینحال در کمتر موردی فرد خاطی توبیخ یا مجازات شده.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy