Wednesday, May 31, 2017

صفحه نخست » ترکیب و تغییرات هیات رئیسه مجلس دهم در سال دوم

Majles_Larijani_Aref.jpgتهران-ایرنا- انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم برای سال دوم در حالی برگزار شد که نسبت به سال قبل تنها دو نفر تغییر کردند و از ۱۲ کرسی هیات رئیسه ، سه کرسی سهم فراکسیون امید و ۹ کرسی سهم فراکسیون ولایت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی در انتخابات هیات رئیسه توانست با ۲۰۴رای ازمجموع ۲۶۸ آرای ماخوذه ریاست مجلس دهم برای سال دوم را بدست آورد.


لاریجانی با انتخاب مجدد، ریاستش بر مجلس ۱۰ ساله شد و رکورد ریاست مستمر بر قوه مقننه را در سال های پس از انقلاب اسلامی به نام خود ثبت کرد.



انتخاب دو نایب رئیس مجلس از فراکسیون امید از نکات قابل توجه انتخابات امروز مجلس بود.


بر اساس آرا اخذ شده، مسعود پزشکیان با ۱۷۹رای و علی مطهری با ۱۶۳ رای از مجموع ۲۵۳ آرای ماخوذه توانستند باردیگر بر کرسی نایب رئیسی مجلس دهم برای سال دوم بنشینند ، این در حالی بود که حمیدرضا حاجی بابایی و هادی قوامی که نامزد دو فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلین ولایی بودند از حضور در هیات رئیسه مجلس به عنوان نایب رئیس جا ماندند.


همچنین اکبر رنجبرزاده با ۱۸۳رای، محمد حسین فرهنگی۱۸۲ با رای، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۷۹ رای، غلامرضا کاتب با ۱۷۸ رای،محمد علی وکیلی با ۱۷۱ رای و احمد امیرآبادی با ۱۶۵ رای به عنوان ۶ دبیر هیات رئیسه مجلس برای سال دوم انتخاب شدند.


فریده اولاد اوقباد تنها نامزد زن در انتخابات هیات رئیسه مجلس برای دبیری بود که به همراه علی اصغر یوسف نژاد از حضور در جایگاه هیات رئیسه بازماندند.


این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای محمد آشوری تازیانی را با ۱۶۴ رای، بهروز نعمتی را با ۱۲۹ رای و اسدالله عباسی را با ۱۲۲ رای از مجموع ۲۷۶ آرای ماخوذه به عنوان سه ناظر هیات رئیسه مجلس برای دومین سال انتخاب کردند.


محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان،محمد محمودی شاه نشین نماینده مرم شهریار، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل و مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس نیز دیگر نامزدهای عضویت در هیات رئیسه مجلس به عنوان ناظر بودند که موفق به کسب رای لازم نشدند.


بر این اساس، ترکیب هیات رئیسه مجلس نسبت به سال گذشته تنها با دو تغییر همراه بود، در دبیران محمد حسین فرهنگی جایگزین علی اصغر یوسف نژاد شد و در ناظران مجلس اسدالله عباسی جایگزین محمد قسیم عثمانی شد.


بر این اساس از ۱۲ کرسی هیات رئیسه مجلس، سه کرسی سهم فراکسیون امید و ۹ کرسی سهم فراکسیون ولایت مجلس شد.


ترکیب هیات رئیسه بدین شرح است:


۱.علی لاریجانی رئیس (فراکسیون ولایت)
۲.مسعود پزشکیان(نایب رئیس اول) فراکسیون امید
۳.علی مطهری (نایب رئیس دوم) فراکسیون امید
۴.اکبر رنجبرزاده (دبیر) فراکسیون مستقلین ولایی- ولایت
۵.امیر حسین قاضی زاده (دبیر) نمایندگان ولایی-ولایت
۶.غلامرضا کاتب(دبیر)نمایندگان ولایی-ولایت
۷.محمد علی وکیلی(دبیر) فراکسیون امید
۸.احمد امیرآبادی(دبیر) نمایندگان ولایی-ولایت
۹.محمد حسین فرهنگی(دبیر) مستقلین ولایی- ولایت
۱۰.اسدلله عباسی(ناظر)نمایندگان ولایی-ولایت
۱۱.بهروز نعمتی(ناظر) مستقلین ولایی-ولایت
۱۲.محمد آشوری تازیانی(ناظر) مستقلین ولایی-ولایت

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy