Wednesday, May 31, 2017

صفحه نخست » شرط صدا و سیما برای پخش ربنای شجریان

y74285k-small.jpgیک مقام تلویزیون ایران برای پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران شرایطی تعیین کرده است.

بی بی سی - مرتضی میرباقری، معاون سیمای رادیو تلویزیون ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) دلیل پخش نشدن دعای ربنا را مواضع آقای شجریان دانست و گفت او در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ 'اشتباه فاحشی ' انجام داد.

این دعا سال‌ها در ماه رمضان، پیش از اذان مغرب در رادیو و تلویزیون ایران پخش می‌شد، اما از سال ۱۳۸۹ پخش آن متوقف شد.

محمدرضا شجریان در جریان وقایع پس از انتخابات ۸۸ از معترضان به نتایج انتخابات حمایت کرد. او از آن زمان تا کنون کنسرتی در ایران برگزار نکرده است و صدا و تصویر او نیز از رسانه دولتی پخش نشده است.

آقای میرباقری امروز چهارشنبه دهم خرداد گفت پخش نشدن ربنای شجریان از صداوسیما 'منعی بوده که خودشان باعث آن شده‌اند. اگر از سوی ایشان احترام به انقلاب، احترام به آزادی،‌امنیت و حاکمیت ابراز شود، هیچ منعی برای پخش این دعا وجود ندارد .'

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران و گروه‌های محافظه‌کار و اصولگرا از اعتراض‌های صورت گرفته به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ به عنوان "فتنه" یاد می‌کند .

آقای میرباقری به ایسنا گفته است "هنرمندان باید قدردان انقلابی که در این کشور ایجاد شده، باشند؛ قدردان امنیتی که توسط حاکمیت برای مردم ایجاد شده است. نمی‌توان حاکمیت را زیر سوال برد و به گونه‌ای صحبت کرد که به حاکمیت لطمه بخورد؛‌ بر این اساس ممکن است ناشی‌گری‌هایی از سوی برخی افراد مطرح شود که حاکمیت می‌تواند این ناشی‌گری‌ها را ببخشد. اگر این مسیر درست طی شود ما هیچ مشکلی برای پخش ربنا نداریم."

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران در جریان مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از پخش نشدن این دعا و رویکرد تلویزیون ایران انتقاد کرد و اخیراً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از مدیران رادیو و تلویزیون خواسته این مناجات را پخش کنند.

ربنای آقای شجریان چندی پیش در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy