Tuesday, Jun 6, 2017

صفحه نخست » افشای علت تصادف 2 قطار از رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر

M289522311h-small.jpgرییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه سیستم مونتیورینگ اتوماتیک توسط راهبر قطار قطع شده بود گفت: عواملی مانند استخدام‌های بی‌رویه‌ای که در شرکت بهره‌برداری مترو در گذشته اتفاق افتاده بود و همچنین استفاده از افرادی که مهارت کافی در این زمینه را نداشتند می‌تواند باعث بروز چنین حادثه‌ای شود.

محسن سرخو در گفت‌وگو با ایلنا درباره برخورد دو دستگاه قطار در داخل ایستگاه متروی طرشت اظهارکرد: امروز بعد از ظهر حوالی ساعت ۶:۳۰ در حالی که یک قطار در ایستگاه طرشت متوقف بود و در حال پیاده کردن مسافر بوده است قطار دیگری وارد ایستگاه شده و با قطار ساکن برخورد می‌کند.

او ادامه داد: براثر این برخورد حدود ۵۰ نفر از همشهریان ما که در این قطار بودند دچار حادصه شده و تعداد زیادی به بیمارستان اعزام می‌شوند. البته خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید براینکه این حادثه می‌توانست شدید‌تر باشد و اتفاق بدتری رخ دهد گفت: علت این اتفاق به چند عامل باز می‌گردد از جمله سیستم مونیتورینگ اتوماتیک قطار توسط راهبر قطار احتمالا قطع شده بوده و قطار ساکن در سیستم مانیتورینگ نشان داده نمی‌شده و همین امر باعث شده تا نتوانند هشدار لازم را به قطار ساکن در ایستگاه بدهند البته این یک اقدام خلاف محسوب می‌شود که توسط راهبران قطار صورت گرفته بوده است.

سرخو بیان کرد: عدم آموزش کافی و استخدام‌های بی‌رویه‌ای که در شرکت بهره‌برداری مترو در گذشته اتفاق افتاده بوده و همچنین استفاده از افرادی که مهارت کافی در این زمینه را نداشتند می‌تواند باعث بروز چنین حادثه‌ای شود که اگر این حادثه در خارج از ایستگاه اتفاق می‌افتاد قطعا ما با یک فاجعه روبرو می‌شدیم.

او با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد گفت: یکی از این اقدامات بررسی سلامت ناوگان ریلی مورد بهره‌برداری است که براساس دستورالعمل‌ها باید روزانه کنترل شود و اگر احیانا نقص فنی در هر یک از قطارها وجود داشته باشد باید به واحدهای تعمیرگاهی اعزام شود تا نقص فنی برطرف شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید براینکه متاسفانه دقت لازم در این زمینه بعمل نیامده است تصریح کرد: براساس اطلاعات بدست آمده سیستم مونتیورینگ اتوماتیک این قطار توسط راهبر قطع شده بود و باعث شده این حادثه رخ دهد البته امیدواریم این خط سریعا باز شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy