اردوغان گفت:« اکنون در رقه گروه تروریستی داعش حضور دارد، آمریکا همراه با دو گروه تروریستی قصد دارد در رقه وارد عمل شود. ما به آمریکایی ها می گوییم که اگر از شمال سوریه تجاوزی به خاک ترکیه صورت گیرد، درباره اقدامات متقابل خود، موضوع را با کسی مطرح نکرده و خود، تصمیم خواهیم گرفت. به همان صورت که عملیات سپر فرات را انجام دادیم، با این تعرضات نیز برخورد می کنیم.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی اردوغان که در مجمع عمومی موسیاد در مرکز کنگره خلیج استانبول،سخنرانی می کرد، اظهار داشت :«گروه های تروریستی فتو و داعش بی وقفه به حملات خود ادامه می دهند٬ این حملات حتی در زمینه‌های اقتصادی نیز بوده است. ولی ترکیه علی رغم تمامی حملات به مبارزه خود با این گروه های تروریستی ادامه می دهد و تا نابودی کامل تروریست ها عقب نخواهد نشست. »

اردوغان افزود:«ترکیه از مسیر سختی عبور کرده و با پشت سر گذاشتن مسائل بسیاری توانسته به استقرار و ثبات برسد».

رئیس جمهوری ترکیه اظهار داشت:«در جریان مبارزه با داعش، با گروه تروریستی "پ.ی.د" و "ی.پ.گ" نیز مواجه شدیم. در نقاطی از سوریه که از وجود عناصر گروه های تروریستی پاکسازی کرده‌ایم، تاکنون بیش از صد هزار سوری سکونت داده شده‌اند و یا به خانه هایشان باز گشته‌اند.»

اردوغان در بخشی از سخنان خود گفت:«ابتدا برای رفع تهدیدات گروه های تروریستی در سوریه عملیات سپر فرات را اجرایی کردیم و در گام نخست، جرابلس و سپس راعی و الباب را از وجود تروریست ها پاکسازی کردیم. اکنون در مذاکرات خود با آمریکا و روسیه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به آن می توان آن را مرحله عمل و مشاهده نتایج نامید».

اردغان تاکید کرد:«با وجود این که حزن و اندوه ما از شهادت سربازانمان بسیار عمیق است، ولی به هر قیمتی که شده، از کشورمان دفاع خواهیم کرد و آن را به اراذل و اوباش تسلیم نخواهیم کرد».